Onko palvelu alhaalla nyt 19.2.2022 aamusta? Kirjautuminen ei onnistu tällä hetkellä...
----------------------------------
Ilmeisesti kaikki eivät ole saaneet tietoa uutiskirjeen tai tuen kautta, joten tässä päivitys Forumille:
Sovelluksen vanhoissa versioissa palvelimille tehtävät pakolliset sertifikaattipäivitykset aiheuttivat ongelmia viikonloppuna (19.2.2022 ->). Sovellukseen tämä on jo korjattu ajat sitten uudemmissa versioissa, mutta valitettavasti osa Google Play Storen Android-käyttäjistä ei ole saanut uusia versiopäivityksiämme.
Kauppaan vietiin korjaus heti lauantaina, mutta sen käsittely kestää. Ongelma on meidän, mutta emme valitettavasti pysty vaikuttamaan julkaisuaikatauluun yhtään enempää. Ottaen huomioon, että korjaus vietiin kauppaan viikonloppuna eli out-of-office-tunteina, on ymmärrettävää, että Googlella kestää vähän pidempään.
Kun pystyt lataamaan sovellusversion 1.1.5 (tai uudempi) lataa se ja asia korjaantuu.
Sillä aikaa: Voit käyttää Cozify-sovellusta myös puhelimesi tai tietokoneesi selaimesta osoitteessa https://webui.cozify.fi/
Vinkki: Kun käytät web ui:ta puhelimessa:
- Tilaa salasana normaalisti syöttämällä sähköpostisosoitteesi tilauskenttään
- Kun saat väliaikaisen salasanan emailiisi, kopioi salasana selaimen näyttöön. Älä käytä linkkiä, koska se avaa uudelleen vanhentuneen android-sovelluksen.
Huom: Tällä ei ole mitään tekemistä hubin toiminnan kanssa - hub toimii kuten ennenkin ja kyse on puhtaasti sovelluksen ongelmasta. Esimerkiksi hubin buuttailu ei auta.
Lisäksi yleistä tilanteesta:
Cozify-taustapalvelut tai sovellukset eivät ole historiansa aikana ollut koskaan poissa pelissä joitain tunteja pidempää. Nytkin ongelma koskee ainostaan android-käyttäjä ja web ui tarjoaa ratkaisun. Vika korjattiin heti sen ilmetessä ja uutiskirjeen lisäksi kaikille tukea hakeneille on välitetty viesti mahdollisimman nopeasti - myös viikonloppuna ja iltaisin. Tästä huolimatta otamme tilanteen erittäin vakavasti sillä tiedostamme, että sovelluksen käytön takana on valtava määrä koteja ja tätä myötä myös sovelluksen toiminta on yksittäiselle käyttäjälle hyvinkin kriittistä. Sertifikaatti-vian juurisyyt on jo aiemmin selätetty, mutta valitettavasti piilossa oleva sovelluskaupan konfiguraatio aihetutti tilanteen. Olemme käyneet tänään maanantaina tilanneanalyysin, jonka perusteella tehostamme mm. sovellusten julkaisuprosessin monitorointia. Näin pystymme toivottavasti välttämään vastaavanlaiset ongelmat tulevaisuudessa.
Vilpittömät pahoittelut kaikille niille Android-käyttäjille, joille tilanne aiheutti ongelmia tai mielipahaa. Toivottavasti kaikki ovat pystyneet WebUI:n avulla käyttämään järjestelmää.
Yst terv,
Kimmo/Cozify
PS. WebUI on tullut jäädäkseen. Lisäksi työstämme seuraavaa versiota sovelluksesta, jotta se saadaan tälle vuosikymmenelle. Rakentavia sen osalta kehitysehdotuksia otetaan vastaan.
Viestejä yhteensä
Mihin olet kirjautumassa? Ainakin appi päästää sisään ihan normaalisti.
Kyllä mullakin kun aukaisee apin , niin tulee "Käyttäjätietojen tallennus epäonnistui"
eikä mee etes laitteisiin.
Sama vika, "Käyttäjätietojen tallennus epäonnistui"
eikä etene siitä laitteisiin.
Sama vika täälläkin. Voimme odottaa Cozifyn reagoivan asiaan ehkä noin kuukauden päästä tai ei koskaan.
@lena_hc Asiaan reagointiin lauantai-aamuna heti sen tullessa ilmi. Toivottavasti sait lähettämämme uutiskirjeet ja tavoitit tukemme. T:Kimmo/Cozify
Androidilla heitti pihalle ja valittaa cloud connection sertifikaatin virheestä, kun yrittää lähettää aktivointikoodia. Aktivointikoodi lähtee mutta appi jää näyttämään mailiosoitetta eli sitä koodia saa laitettua mihinkään. Emännän iPhonella herjasi jotain mutta se vielä toimii muuten. Ei ehkä kannattaisi mennä lauantaiaamuna tuotantoon rikkinäisellä versiolla, jos koko devitiimi on nukkumassa.
edit. toki voi olla että ovat vaan päästäneet sertin vanhenemaan, missä tapauksessa uutta varmaan odotellaan tovi.
@reinikainen Kaikki sertifikaatit ovat kalenterin takana ja nykyisellään myös uusiminen on automatisoitu. Ongelman aiheutti valitettavasti sovelluskaupan konfiguraatio-ongelma, joka "laukesi" ikävästi lauantai-aamuna. T: Kimmo/Cozify
Kirjautumisnäytössä vilahtaa virhe
"Activation code
Load new application !
Hub version is too new to be used with this application version 1.1.3.2/16710"
Huvittavaa sinällään että rajapinta toimii mainiosti, se on vaan Android applikaatio missä on jotain unohtunut uusia. Ertä ohjaanpa nyt sitten valoja Pythonilla kun virallinen ei toimi. :-)
Täällä ihan sama herja, ei pääse tuosta eteenpäin ja kirjautumaan. 😐️
On tämä kyllä amatöörien puuhastelua. Seuraisivat edes kalenterimuistutuksilla sertifikaattien vanhenemisia, jos ei muuta toteutusta jaksa tehdä.
@lena_hc Kaikki sertifikaatit ovat kalenterin takana ja nykyisellään myös uusiminen on automatisoitu. Ongelman aiheutti valitettavasti sovelluskaupan konfiguraatio-ongelma, joka "laukesi" ikävästi lauantai-aamuna. T: Kimmo/Cozify
Pikkasen vituttaa ajaa 200km mökille varmistelemaan cozifyn ohjamaa lämmitystä kun yhteyttä ei saa cozifyyn.... taitaa olla jo kolmas kerta kun järjestelmät feilaa. Taitaa tulla halvemmaksi painaa tuo purkki suohon ja ostaa joku toimivampi ratkaisu jossa tuki edes pelaisi.
@lege Olemme lähettäneet uutiskirjeen, vastanneet puheluihin ja tiketteihin viiveettä koko vikatilanteen ajan. Asiaan auttaa WebUI. Harmillista, jos mikään tuki- tai viestintäkanavista ei tavoittanut sinua! T:Kimmo/Cozify
Sama täällä.. odotellaan, kun ei muuta voi.
Nyt toimii ainakin minulla. Pyysi aktivointikoodia, joka tuli nopeasti sähköpostiin ja jonka pystyi syöttämään Android-ohjelmaan.
Hub v1.14.3.1 ja ohjelma v1.1.5.1/16781.
Onko tuo iPhone appin versio? Itsellä Androidilla versio 1.1.3.2 eli uusin mitä sovelluskaupassa on eikä toimi edelleenkään.
Android-ohjelma kyseessä, mutta koska olen beta-testaaja, niin ohjelman ja hubin versiot saattavat poiketa numeroinniltaan tuotantoversioista. Tässä viestiketjussa kaksi muuta beta-testaajaa ovat kertoneet ongelmista, joten luulisi sen kaikilla ilmenevän.
Minulla tosin tuo ongelma ei tullut kertaakaan vastaan, mutta toisaalta kokeilinkin vasta 13.30 paikkeilla, kun luin näistä ongelmista.
Onko täällä muita, joilla on toiminut koko ajan tai alkanut toimimaan tänään iltapäivällä?
Nyt näyttäis pelaavan.
Cozifyltä tuli tiedote sähköpostilla:
--- clips ---
Ratkaisu väliaikaiseen ongelmaan Android-sovelluksessa.
Konfiguraatio-ongelman vuoksi osa Android-käyttäjistä ei pysty lataamaan sovelluskaupasta uusinta Cozify-sovellusta. Cozifyn käyttäminen vaatii sovellusversiota 1.1.5 (tai uudempi). Korjaavat toimenpiteet on jo julkaistu ja sovelluskauppa päivittyy aikaisintaan joidenkin tuntien päästä.
Korjausta odotellessa voit käyttää Cozify-sovellusta selaimella osoitteessa https://webui.cozify.fi.
Ongelma ei koske iPhone-käyttäjiä. Pahoittelut aiheutuneesta vaivasta.
Yst. terveisin,
Cozify-team
--- clips ---
Onko tuo web käyttöliittymä ollut käytössä pitkään? Muistelen nähneeni paljon toiveita siihen liittyen. Jos se laitettiin nyt julki, niin jääköhän se myös käyttöön..?
Ainakin vaikuttaa melko toimivalta, joten toivottavasti jää julkiseen käyttöön. 🙂 Vielä parempi olisi, jos saisi selaimella yhteyden suoraan hubiin, niin toimisi myös ilman nettiyhteyttä.
No sama asia otti silmään, toivottavasti tuo jää käyttöön niin voi tietokoneen selaimellakin käyttää. En tosin ole vielä tutustunut onnistuuko sillä kaikki kuten sovelluksella.
Todellakin toivon että jäisi. Käytin välittömästi tilaisuuden hyväkseni ja siivosin vähän sääntöjä sun muita, sekä loin uusia. Nimittäin appi kaatuilee jatkuvasti ja suorastaan vituttaa aloittaa alusta kymmenen kertaa. Tämä ei kaatunut kertaakaan. On muutenkin paljon miellyttävämpi käyttää isommalla ruudulla kuin tuollaisella perkeleen postimerkillä.
mm. komppaan. Tässä koneella istuessa tuntuu hölmöltä muutenkin kaivaa puhelin, kun voisi tästä suoraan naputella selaimesta. Toivotaan, että jäisi käyttöön. Itse olen ihan siinä hilkulla, että vaihdan homeassistanttiin, mutta tässä olisi yksi plussa listaan Cozifyn osalta.
Ihan jumissa täälläkin, ei anna kirjautua appiin...
Liekkö sovellus jumilla yhteyttä siihen, että samsung puhelin latasi ja asensi tänä aamuna jonkun tietoturvapäivityksen?
Kuriositeetin vuoksi muutama havainto tämän päivän ongelmista: Vaikka App:illa ei pääse kirjautumaan hubiin, niin hubi kuitenkin elää omaa elämäänsä - ottaa vastaan signaaleita, tottelee käskyjä, ohjaa laitteita, ja antaa ilmoitukset kännykkään. Appi näyttää ilmoitukset tausta-ajossa ja ohjaa ne myös älykelloon. Mittaukset ja tilatiedot tulevat ThingSpeak-palvelun kautta kännykän Widgeteille kuten ennenkin.
Olen pyrkinyt luomaan toiminnot niin, että appia ei tarvitse muuta kuin silloin kun haluaa lisätä laitteita tai muuttaa sääntöjä. Tähän mennessä en olisi havainnut koko ongelmaa ellen seuraisi tätä foorumia 😉
Toimii tosiaan paljon sulavammin ku appi, jättäkää nyt ihmeessä se käyttöön, todella toivottu ominaisuus!
Onko kukaan saanut mitään tietoa? Hetki sitten viimeksi latasin apin uudelleen eikä vieläkään... Selaimen kautta toimii, se on kiva, mutta vaatii joka kerta kirjautumisen. No, jostain syystä viime yönä valot sekos ja keskellä yötä täys valaistus parissa huoneessa. No, en jaksanut kaivaa konetta, joten sulakkeet alas, menee se niinkin. Mutta tuollaisessa tilanteessa appi olis kätevämpi... Muutenhan sitä ei juurikaan tarvita kun kaikki toimii helpommin kaukosäätimillä. Mutta eipä toimineet kaukot viime yönä, jostain käsittämättömästä syystä.
Eipä ole tosiaan mitään uutta, ja edelleen valittelee softa. Kyllähän tämä kieltämättä nostaa paljon ajatuksia ja kysymyksiä pintaan...
Moro, niin tosiaan herjaa itsellä samaa. Google playssa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tämä minkä antaa ladata. Liekö jotain korjausta tulossa?
Ei varmaan auta muuta kuin odotella, että Play-kauppa päivittyisi, jotta uusi, toimiva versio tulisi kaikkien saataville sitä kautta. Cozify tuskin pystyy vaikuttamaan siihen, kuinka nopeasti muutokset päivittyvät Googlen sovelluskaupassa. Kyse lienee siitä, että Google ei ole vielä hyväksynyt päivitystä julkaistavaksi kaupassaan.
Alkuperäinen ongelma tosiaan johtunee Cozifyn tekemästä virheestä, mutta käsittääkseni he ovat nyt voitavansa tehneet asian korjaamiseksi, ja nyt joudumme odottamaan, että Google hoitaa tehtävänsä Play-kaupan osalta.
Ok, kiitos tiedosta. Oliko jokin selainpohjainen vaihtoehtokin olemassa? Mikähän se osoite mahtaa olla.