Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Palvelu alhaalla? Ongelma Android-sovelluksessa. Workaround: käytä web ui:ta

2»

Viestejä yhteensä

  • TKLTKL Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 130 ✭✭
  • kruotoiskruotois Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 109 admin
    editoi helmikuu 2022

    Ilmeisesti kaikki eivät ole saaneet tietoa uutiskirjeen kautta, joten tässä päivitys Forumille:

    Sovelluksen vanhoissa versioissa palvelimille tehtävät pakolliset sertifikaattipäivitykset aiheuttivat ongelmia viikonloppuna (19.2.2022 ->). Sovellukseen tämä on jo korjattu ajat sitten uudemmissa versioissa, mutta valitettavasti osa Google Play Storen Android-käyttäjistä ei ole saanut uusia versiopäivityksiämme.

    Kauppaan vietiin korjaus heti lauantaina, mutta sen käsittely kestää. Ongelma on meidän, mutta emme valitettavasti pysty vaikuttamaan julkaisuaikatauluun yhtään enempää. Ottaen huomioon, että korjaus vietiin kauppaan viikonloppuna eli out-of-office-tunteina, on ymmärrettävää, että Googlella kestää vähän pidempään.

    Kun pystyt lataamaan sovellusversion 1.1.5 (tai uudempi) lataa se ja asia korjaantuu.

    Sillä aikaa: Voit käyttää Cozify-sovellusta myös puhelimesi tai tietokoneesi selaimesta osoitteessa https://webui.cozify.fi/

    Vinkki: Kun käytät web ui:ta puhelimessa:

    - Tilaa salasana normaalisti syöttämällä sähköpostisosoitteesi tilauskenttään

    - Kun saat väliaikaisen salasanan emailiisi, kopioi salasana selaimen näyttöön. Älä käytä linkkiä, koska se avaa uudelleen vanhentuneen android-sovelluksen.

    Huom: Tällä ei ole mitään tekemistä hubin toiminnan kanssa - hub toimii kuten ennenkin ja kyse on puhtaasti sovelluksen ongelmasta. Esimerkiksi hubin buuttailu ei auta.

    Lisäksi yleistä tilanteesta:

    Cozify-palvelu ei ole historiansa aikana ollut koskaan poissa pelissä tuntia pidempää. Nytkin ongelma koskee ainostaan android-käyttäjä ja web ui tarjoaa ratkaisun. Vika korjattiin heti sen ilmetessä ja uutiskirjeen lisäksi kaikille tukea hakeneille on välitetty viesti mahdollisimman nopeasti - myös viikonloppuna ja iltaisin. Tästä huolimatta otamme tilanteen erittäin vakavasti sillä tiedostamme, että sovelluksen käytön takana on valtava määrä koteja ja tätä myötä myös sovelluksen toiminta on yksittäiselle käyttäjälle hyvinkin kriittistä. Sertifikaatti-vian juurisyyt on jo aiemmin selätetty, mutta valitettavasti piilossa oleva sovelluskaupan konfiguraatio aihetutti tilanteen. Olemme käyneet tänään maanantaina tilanneanalyysin, jonka perusteella tehostamme mm. sovellusten julkaisuprosessin monitorointia. Näin pystymme toivottavasti välttämään vastaavanlaiset ongelmat tulevaisuudessa.

    Vilpittömät pahoittelut kaikille niille Android-käyttäjille, joille tilanne aiheutti ongelmia tai mielipahaa. Toivottavasti kaikki ovat pystyneet WebUI:n avulla käyttämään järjestelmää.

    Yst terv,

    Kimmo/Cozify

    PS. WebUI on tullut jäädäkseen. Lisäksi työstämme seuraavaa versiota sovelluksesta, jotta se saadaan modernisoitua. Rakentavia sen osalta kehitysehdotuksia otetaan vastaan.

    Post edited by kruotois on
  • Fagge76Fagge76 Member Viestejä: 4

    Kiitoksia täsmennyksistä ja lisätiedoista!

    Selaimen kautta toimii mainiosti ja innolla odotellaan myös uuden version saapumista :-)

  • rrarra Member Viestejä: 16
    editoi helmikuu 2022

    Minun mielestä Telldussin käyttöliittymä oli hyvä ja looginen. Siinä saa laukaisimille ja ehdoille laittaa AND:t ja/tai OR:t ja niille vielä tarvittaessa NOR:t.

    Pudeman: kopsaan tämä tuohon sovelluksen kehitysideat ketjuun, niin eivät mene sekaisin.

    Post edited by Pudeman on
  • lena_hclena_hc Member Viestejä: 53

    Nyt tuli appiin päivitys.

  • HarskiHarski Member Viestejä: 12

    Jep, 1.1.5.1 tuli itsellekin sovelluskauppaan.

  • kruotoiskruotois Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 109 admin
    editoi helmikuu 2022

    @Harski olemme sinuun varmuuden vuoksi erikseen yhteydessä huomenna.

  • kruotoiskruotois Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 109 admin

    Hei,

    Vikatilanne kaupasta saatavissa Android-versioissa on ohi.

    Tänään tiistaina noin klo 12 pystyimme itse toteamaan, että sovelluskaupoa alkoi jakamaan uutta toimivaa Android-versiota (1.1.5).

    Nyt iiltaan mennessä version pitäisi olla viimeistän kaikille käyttäjille ladattavissa. (Mikäli koet edelleen ongelmia, olethan yhteydessä tukeemme, niin osaamme reagoida tilanteeseen.)

    yst terv,

    Kimmo/Cozify

  • monitmonit Member Viestejä: 127 ✭✭

    Hiphei, webui:han lisää käytettävyyttä melkoisesti tälläisessä monimutkaisemmassa kokoonpanossa mikä mulla on. Tähän asti on ollut tuskaa etsiä oikeaa sääntöä pitkältä listalta, mutta webui:ssapa toimii selaimen hakutoiminto. Voi hakea millä vain - säännön nimellä tai laitteen nimellä jne. 🤩

  • 1234512345 Member Viestejä: 44

    Onko muut havainneet vanhemmissa Android versioissa (8.1.0) aplikaation kaatuilua? Nyt tämä uusin versio tekee mulla yhdessä vanhassa Android luurissa (joka vain anturien tilatietojen monitoroinnissa) sitä että Cozify appi kaatuu kohtuu tasaisin välein, jokunen tunti siis. Ennen viimeisintä päivitystä aplikaatio pysyi pystyssä helposti päivätolkulla, nyt se lasketaan tunneissa. 🤔

  • TKLTKL Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 130 ✭✭

    Web-käyttöliittymä helpottaa huomattavasti huoneiden, laitteiden, sääntöjen ja teemojen luomista esimerkiksi hubista toiseen vaihdettaessa, kun toisessa selainikkunassa voi olla auki vanhan hubin käyttöliittymä ja toisessa selainikkunassa puolestaan uuden hubin näkymä. Kiitos siitä mahdollisuudesta. Pitkään tuollainen manuaalisesti tehtävä migraatio kestää joka tapauksessa, mutta melkeinpä mahdotonta se olisi puhelimen sovelluksen avulla tehtynä.

    Ajoittaista jumittumista/hidastelua web-käyttöliittymän toiminnoissa kuitenkin on ja välillä käytössä oleva hub voikin vaihtua (ainakin siis silloin, jos kumpikin hubi on rekisteröity saman käyttäjätunnuksen hallittavaksi). En ole kokeillut, josko tuosta ongelmasta pääsisi eroon käyttämällä kahta eri selainta rinnakkain, kun nyt minulla on ollut auki saman selaimen kaksi ikkunaa. Mutta kunhan ongelman tiedostaa, niin sen kanssa kyllä pärjää.

    Parannusehdotus: saisiko web-käyttöliittymän tietyistä tekstikentistä (otsikoista) sellaisia, että esim. laitteiden ja sääntöjen nimet saisi kopioitua niistä tekstimuodossa hiirellä valitsemalla? Nyt valittua ja kopioitua saa vain sellaiset kentät, joita pääsee muokkaamaan (esim. laitteen nimi, jos menee laitteen tietoihin, sitä kautta asetuksiin ja kopioi nimen muokattavasti kentästä "Nimeä laite"). Laitteen nimi olisi hyvä pystyä kopioimaan jo laitetta klikkaamalla avautuvan ensimmäisen näkymän ylimmältä riviltä. Teemojen lyhyet nimet jaksaa ehkä kirjoittaa uudelleen, mutta itse muokatut sääntöjen nimet olisi nopeampaa kopioida jo teeman ensimmäisestä näkymästä, jossa sääntöjen nimet on listattu (tai edes kunkin säännön asetusnäkymästä).

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.