Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Cozify/HueBridge/IkeaGateway

NikkeNikke Member Viestejä: 17

Moi! Mulla siis löytyisi nuo kaikki kolme päätettä ja tässä pohdin miten ne olisi järkevin yhdistää tai mistä aloittaa yhdistäminen? Missä järjestyksessä, että saan fiksusti ne toimimaan?


Ainakin sen olen lukeman perusteella ehkä ymmärtänyt, että ikean laitetta ei tarvita/voi käyttää koko kokoonpanossa.

Miten sitten päivitän ikean lamput yms.??


Olisko siis järkevin liittää kaikki mahdollinen Hue Bridgeen ja sitten se tuohon cozifyyn?

Tarvinko ylipäätään näitä kaikkia? Mikä on minkäkin merkitys näistä?


Kiitos etukäteen pikaisista vastauksista.


/Niklas

Viestejä yhteensä

  • NikkeNikke Member Viestejä: 17

    Asioita pyöritellyt nyt päässä ja olisi kyllä hienoa jos saataisiin trådfri gateway yhdistettyä suoraan cozifyyn. Silloin laitteet toimisi niinkuin pitää.

  • IsoMikaIsoMika Member Viestejä: 33
    Joo, tää Ikean gateway kiinnostais muakin, kun uutena Cozifyn omistajana tulin ostaneeksi kassillisen Ikean GU10-polttimoita ennenkuin luin, että ZigBeitä saa vain 30 kappaletta kiinni... Mulla on Cozifyssä lamppuja, tunnistimia ja laitteita nyt 76 kpl... :-D Vähän hitaanlaisesti pelittää ja toisinaan sekoilee. =)
  • NikkeNikke Member Viestejä: 17

    Tosiaan nuo purkit löytyy ja hiukan älytuotteita. Ehdottakaapa nyt millä kokoonpanolla kannattaisi lähteä liikenteeseen?

  • Jukka KilpiöJukka Kilpiö Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 44

    Minulla on tällä hetkellä satakunta zigbee laitetta (kytkimiä, antureita ja lamppuja) verkossa kiinni ilman ongelmia. Hitaudet ja omituiset katkot poistuivat kun korvasin Ikean zigbee lamput zigbee seinäkytkimillä. Veikkaisin, että ongelmat johtuivat siitä kun joku väänsi tavallisesta seinäkytkimestä Ikean zigbee lampun pois päältä, piti zigbee mesh verkon uudelleenorganisoitua ja se vie aikaa, jonka aikana homma pelitti jokseenkin huonosti. Minulla on edelleen muutama Ikean lamppu esim. ulkovaloissa, jotka eivät ole seinäkytkimien takana ja kaikki toimii ihan hyvin kun zigbee lampuissa on vain virta päällä koko ajan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.