Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Ääniohjauksista

IsoMikaIsoMika Member Viestejä: 33

Morjens kanssaväkertäjille.

Kyselin tuesta, olisikohan Cozifyyn tulossa ääniohjausta, mutta tuota ei kovinkaan innokkaasti lupailtu. Ääniohjaus on kuitenkin nykypäivää jo melkein missä tahansa, joten tuo on aika räikeä puute.

Koska verhojen ohjaus on muussa järjestelmässä ja se tottelee saumatta Google Homea (ja tottelisi Alexaa, Siriä jne) niin siitä inspiroituneena ajattelin piruuttani testata, miten Cozifyn voisi huijata tajuamaan äänikomentoja.

Kävi ilmi ettei mitenkään, ainakaan mun taidoilla.

MUTTA. Koska Cozifyn kaverina on kaksi Hue Bridgeä, joissa on kämpän kaikki reilut 80 valoa, ja Bridgen saa tajuamaan äänikomennot, olikin mahdollista konffata rinnakkainen järjestelmä joka toimii saumatta Cozifyn kanssa. Eli kaikki Cozifyn teemat ja automaatiot ym toimivat, mutta lisäksi valokokonaisuuksia voikin ohjata myös huutelemalla Googlelle. Sama menee näemmä pistorasioissa, kunhan ovat vaan Huessa, jota Cozifykin lukee ja sen kautta ohjaa. Koska kyllä mä haluan kahvinkeittimen päälle huutamalla enkä perkele jotain kaukosäädintä tai varsinkaan luuria näpräämällä 😊 Olen valmis näkemään paljon vaivaa laiskuuteni eteen 😊

Saman ovat varmasti muutkin tajunneet, mutta ajattelin nyt kirjoitella vinkiksi niille, jotka eivät vielä ole asian kanssa kiroilleet.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.