Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Kaikki zigbee laitteet paitsi valot tippuvat verkosta

linkkulinkku Member Viestejä: 4
Minulle on nyt kaksi kertaa käynyt niin että ensin kaikki osram pistorasiat ovat pudonneet pois verkosta (sekä sisä- että ulkoplugeja), ja pian sen jälkeen, eli seuraavana päivänä, ovat myös kaikki muut Zigbee laitteet pudonneet pois. Zigbee valot sen sijaan pysyvät toiminnassa. Ekan kerran jälkeen Cozifyn tuki ei osannut sanoa miksi ja lähettivät uuden hubin, kun otin tämän uuden hubin käyttöön niin laitteet toimivat reilun kuukauden kunnes toissapäivänä tippuivat pistorasiat pois ja eilen muut zigbee laitteet.

Onko muille tapahtunut vastaavaa? Ubisysin releitä minulla on ostettuna mutta en ole ottanut ne käyttöön kun niiden resetointi on asennuksen jälkeen huomattavasti vaikeampi kuin muiden laitteiden.

Ainoa tapa saada laitteet takaisin hubiin on poistaa ne ja parittaa uudestaan, mutta sitä toimenpidettä en kyllä kuukauden välein rupea tekemään, kun se vaatii myös kaikkien sääntöjen luomista uudelleen.

Nämä laitteet minulla on käytössäni:
Ikean lamppuja 9 kpl
Ikean liiketunnistimia 2 kpl
Ikean kaukosäädin 2 kpl
Ikean himmennin 2 kpl
Develcon liiketunnistin 1kpl
Develcon vesivuotohälytin 1 kpl
Heiman häkävaroitin 1kpl
Heiman palohälytin 3 kpl (yksi vanhempi, näkyy ilman sireeniä)
Osram pistorasioita 8 kpl
Nexan pistorasioita 6 kpl
Telldusin lämpömittari 1 kpl
Vestan releohjain 1 kpl (Potentiaalivapaa releohjain moneen käyttöön)

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Mulla putosi HUE liikeilmaisimet ja lamput pari viikkoa sitten pois. Samoin osa Osramin pistorasioista. Ei auttanut kuin pois, resetointi ja uudelleen paritus. Hitonmoinen työ laittaa paikoilleen uudestaan sääntöihin.
    Oli ensimmäinen kerta n viiteen vuoteen.
  • Valinnat
    kruotoiskruotois Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 109 admin
    Hei,

    Tiedoksi tännekin, että julkaisimme SiliconLabsin tarjoaman Zigbee-modulin päivityksen sekä parannuksia Hue-toimintaan. Kyseessä oli siis ihan Zigbee Allianceen asti mennyt korjaus/tarkennus protokollaan. Alfa- ja beta-testien perusteella tietyissä kokoonpanoissa (esim Ubisys) laitteide tippuminen saadaan tällä päivityksellä kuriin.

    Yst terv,
    Kimmo/Cozify
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.