Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Aqara painokytkimet ei paritu

HoboHobo Member Viestejä: 22

Jostain syystä hubi ei löydä painokytkimiä tai sitten en osaa resetoida kytkintä oikein. Liiketunnistimet, vesivuotovahdit ja pienet nappikytkimet kyllä löysi oikein.

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Onkos niille edes tukea? Uusimmassa päivityksessä tuki tuli yksinappisille mini- ja seinäkytkimille.
  • JI76JI76 Member Viestejä: 7
    Minulla samaa ongelmaa :-( Sain muutaman kytkimen paritettua ongelmitta, mutta sitten menin vaihtamaan Zigbee kanavaa siinä toivossa että saisin loputkin parikymmentä katkaisijaa paritettua. Tuon seurauksena en saa enää paritettua enää yhtäkään kytkintä vaikka vaihtaisi kanavan takaisin :-(

    Kytkimet toimii hyvin, eli vika ei siinä! Minulla myös ConBee II järjestelmä ja siinä kytkimet pariutuu ongelmitta ja ilman viivettä. Myös Xiaomin oma tukiasema hankittuna kokeeksi ja kytkimet/sensorit toimii.

    Haluaisin kuitenkin siirtyä käyttämään Cozifyä, sillä se toimii hyvin Philipsin oman apin rinnalla toisin kuin ConBee tai Xiaomi. Toivottavasti tämä paritusongelma saadaan korjattua.....

    ps. Sain aluksi paritetua Xiaomin joitakin 1- & 2-painikkeellisia kytkimiä sekä muutaman liiketunnistimen.
  • KhkkKhkk Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 110 ✭✭
    Paritus kesti kyllä kauan ja napit piti olla aika lähellä Cozify-hubia mutta onnistuin juuri äsken kahden napin ja yhden keinukatkaisijan parituksessa.Lumi-nimisiä laitteita.
  • JI76JI76 Member Viestejä: 7
    Päivitys aiempaan viestiini:
    -Päivitys onnistuu 1- & 2- nappisten Aqara seinäkatkaisijoiden kanssa.
    -Päivitys onnistuu Aqara liikesensorin kanssa.
    -Jossain toisessa järjestelmässä olleen laitteen parittaminen vaatii useamman yrittämisen! 5-15 resetointia ja ehkä myös pariston poiston. Lopulta kaikki on pariutunut ja sen jälkeen toimii loistavasti.
    -Uudet seinäkytkimet ja liikesensorit pariutuu helpommin.
    -Etäisyydellä ei tunnu olevan merkitystä, eli myös kauempana olevat pariutuvat hyvin.

    Toivoisin, että seinäkytkimillä voisi säätää myös kirkkautta ylös/alas sekä vaihto teemasta toiseen. Nyt ei taida olla mahdollista Aqaran kytkimillä?
  • likislikis Member Viestejä: 20

    Miten sä ne kaksinappiset sait paritettua. Tässä puoli iltaa olen sitä niksutellut, ottanut patteria pois. Pitäisikö se resetointi jotenkin näkyä kytkimessä? Kun kerran painaa niin vilkkuu kahdesti mutta muuten on hiljaista. Pikkunappi meni heittämällä.

  • likislikis Member Viestejä: 20

    Vastaan itselleni. Molemmat (1&2-näppäimiset) parittuu mutta sen ohjeessa ollut reset on väärin. Painetaan nappia/vasenta nappia kunnes valot vilkkuu ja jatketaan kunnes toinen valo sammuu. Tämän jälkeen molemmat vielä vilkahtavat ja paritus tapahtuu hetken kuluttua. Uusien laitteiden haku siis koko ajan päällä.

    Myös teemojen/laitteiden komentaminen napeilla toimii. Kaikki kolme moodia tuettu: napsu, kaksoisnapsu ja pitkä painallus.

  • HoboHobo Member Viestejä: 22

    Unohtunut miten tuo paritus tuli tehtyä mutta useampi käytössä. Huomannut että vaatii monesti yhden painalluksen ylimääräistä että nappi toimii. Jossain oli tarinaa että xiaomin värkit ei päivitä zigbee linkkiä vaan juttelee vain sen alussa luodun parin kanssa?

  • eibieibi Member Viestejä: 32

    Milläköhän tästä ylimääräisen napsun aiheittamasta harmista pääsisi eroon ? Kaverilla toimii kuulemma poikkeuksetta ilman ylimääräistä napsua, kun taas minun kuudesta painonapista ei taida yksikään.

  • 1234512345 Member Viestejä: 41

    Itse en saanut kaksi nappista pariutumaan kuin yksinappisena jos resetoin vain toisella napilla, mutta sitten kun piti molempia kytkimen nappeja pohjassa yhtäaikaa resetoinnissa niin sitten vasta ymmärsi sen kaksinappisena kytkimenä.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.