Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Lisää toiminnallisuutta pistorasioihin ja ajastuksiin

LP6LP6 Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 83
Pistorasioiden ohjaus on tällä hetkellä varsin karsittua, niiden ohjaamiseen olisi hyvä saada ainakin samat mahdollisuudet kuin valoillekin. Tällaisia tuli tässä vaiheesssa:
- Pidä koti asutun näköisenä
- Käytä heräämisvalona
- Ajasta valoja
Meillä on pöytä- ja lattialamppuja ohjattu pistorasioilla, joita olisi hyvä saada käsiteltyä kuten valoja. Nykyinen toteutustapa hieman sotii automatisoinnin ideaa vastaan.

Ajastuksessa olisi hyvä olla mahdollisuus valita tietty aikaväli halutuille päiville. Esikerkiksi kytketään laite/valo päälle auringonlaskusta iltakymmeneen su-to ja auringonlaskusta puoleen yöhön pe-la (arkea edeltävä ilta vs vapaapäivää edeltvävä ilta). Nykyisellään ymmärtääkseni tuo pitää tehdä seitsemällä erillisellä ajastuksella (joka viikonpäivälle omansa). Jos tämä tehdään arki- ja viikonloppuajastuksilla, tulee ajastus väärin, koska perjantaina sammutetaan jo 22 ja sunnuntaina vasta puolen yön aikaan. Toivottavasti olen vain ymmärtänyt toiminnan väärin ja tämä on jo mahdollista.
-LP-

Viestejä yhteensä

  • AnttiVihavainenAnttiVihavainen Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 100 admin
    Hyviä pointteja. Itse asiassa tällä hetkellä betakäyttäjillä olevassa versiossa on jo nuo pyytämäsi "pidä koti asutun näköisenä" ja "ajasta valoja" pistorasiaohjaimen kanssa. Tämän pitäisi siis olla marraskuun loppuun mennessä kaikkien käytettävissä.

    Palaamme vielä tuohon ajastusongelmaasi.
  • LP6LP6 Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 83
    editoi marraskuu 2015
    Kiitos kokeilenpa noita betassa.

    Mielestäni aikaisemmin sain lampulle määritettyä eri kirkkauden eri teemoille, mutta nyt tuossa viikonlopun beta-julkaisussa se tuntuu jyräävän kaikkiin teemoihin saman kirkkauden. Nyt siis joko yöllä kokee todellisen valaistumisen ja heräämisen tai illalla ja aamulla on hämärää valoisan sijaan.
    Tai ehkä en osaa tehdä tuota oikein, Cozifyn sääntö-, ajastus- ja teemalogiikka edelleen välillä koettelee omaa järkeilykykyäni.
    Post edited by LP6 on
    -LP-
  • amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
    LP6 kirjoitti:

    Cozifyn sääntö-, ajastua- ja teemalogiikka edelleen välillä koettelee omaa järkeilykykyäni.

    Samaa mieltä tästä. Enkä nyt väitä että olisi välttämättä huono, mutta jokseenkin sekava.

    Jännä nähdä miten toimii, kun (toivottavasti) jatkossa voidaan tehdä monimutkaisempia ehtoja sääntöihin myös suoraan käyttöliittymän kautta. Vai onko monimutkaisemmat säännöt tarkoitus jättää ainoastaan skriptattaviksi?
  • puhtimpuhtim Member Viestejä: 40
    AnttiVihavainen kirjoitti:

    Hyviä pointteja. Itse asiassa tällä hetkellä betakäyttäjillä olevassa versiossa on jo nuo pyytämäsi "pidä koti asutun näköisenä" ja "ajasta valoja" pistorasiaohjaimen kanssa. Tämän pitäisi siis olla marraskuun loppuun mennessä kaikkien käytettävissä.

    Palaamme vielä tuohon ajastusongelmaasi.

    Minä olen beta käyttäjä ja en kyllä pysty tekemään noita "ajasta valoja" pistorasiaohjaimen kanssa juttuja. Ei anna pistorasioita valintoihin.
  • LP6LP6 Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 83
    editoi marraskuu 2015
    puhtim kirjoitti:

    AnttiVihavainen kirjoitti:

    Hyviä pointteja. Itse asiassa tällä hetkellä betakäyttäjillä olevassa versiossa on jo nuo pyytämäsi "pidä koti asutun näköisenä" ja "ajasta valoja" pistorasiaohjaimen kanssa. Tämän pitäisi siis olla marraskuun loppuun mennessä kaikkien käytettävissä.

    Palaamme vielä tuohon ajastusongelmaasi.

    Minä olen beta käyttäjä ja en kyllä pysty tekemään noita "ajasta valoja" pistorasiaohjaimen kanssa juttuja. Ei anna pistorasioita valintoihin.
    Saman huomasin itsekin, eli "Pidä koti asutun näköisenä" koskee edelleen vain valoja myös betan (hub 0.7.3.8, app 1.0.8/1103) osalta.
    -LP-
  • AnttiVihavainenAnttiVihavainen Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 100 admin
    Teemaan tallennettaviin lampun asetuksiin palatakseni: betaversiossa ei ole tehty muutoksia tähän liittyen, joten kaiken pitäisi toimia kuten ennenkin. Toimistolla käydyn lyhyen keskusetelun perusteella näin onkin.
    Logiikkaa pyrimme jatkossa selkiyttämään, mutta sitä ennen tämän hetken malli: aseta lamppu haluamaasi kirkkaus- ja värisävytilaan. Mikäli et halua, että valot menevät päälle teeman käynnistyessä, laita valo "off" tilaan oikeasta yläkulmasta.
    Kun sitten lisäät teemaan säännön "sytytä valo, kun liikettä", ne syttyvät asettamaasi kirkkauteen.
  • LP6LP6 Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 83
    editoi joulukuu 2015
    Kiitos. Näin olen toiminut, mutta en saa (enää) kahteen teemaan samalle lampulle eri kirkkautta vaan kirkkausmuutos muuttaa asetuksen kaikkiin teemoihin, joissa lampun kirkkaus on määritettynä.

    Edit: nähtävästi sovellus näyttää aina lampun viimeisen tilan riippumatta siitä minkä teeman alta sitä katsoo, tämä johti ainakin allekirjoittanutta pahasti harhaan. Kiitokset supportille pitkästä pinnasta ja avusta.
    Post edited by LP6 on
    -LP-
  • LP6LP6 Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 83
    Onko tietoa milloin tuo "Pidä koti asutun näköisenä" toimii myös pistorasioiden kanssa?
    Ylempänä oli puhetta, että se olisi tullut jo marraskuussa sovellukseen, mutta oman kokemukseni mukaan pistorasioiden käyttömahdollisuudet ovat edelleen paljon lamppuja vähäisemmät.
    -LP-
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.