Käyttöönoton kanssa ongelmia. Hubissa on virta päällä ja kytkettynä switchiin, samaan aliverkkoon puhelimen (Galaxy S5) kanssa. Latasin softan ja kirjauduin sisään, mutta softa ilmoittaa että "Hubeja ei löydy, oletko yhteydessä verkkoon?" Mitään vastauspainikkeita tuohon kysymykseen ei ole, vain "Etsi uudelleen" jonka painamiseen softa ei reagoi millään tavalla, sekä "Kirjaudu ulos". Olen yrittänyt kirjautua ulos ja sisään monta kertaa ja sama myös Android-tabilla. Mitä pitäisi tehdä?
0
Viestejä yhteensä
Käyttöönotossa Hubin ja puhelimen täytyy olla samaan lähiverkkoon kytkettynä. Asennuksen aikana kännykän täytyy olla yhteydessä siihen wifi-reitittimeen, johon hubi myös on yhteydessä. Myös Bonjour ja Upnp-liikenne lähiverkon sisällä pitäisi olla sallittua. Jos näin ei ole, laitteen asennus saattaa epäonnistua.
Teknologiaa: Hubi, kännykät ja erittäin monet muut älylaitteet käyttävät Bonjour ja Upnp-liikennettä laitteiden löytämiseen. Uusissa reitittimissä tällainen liikenne toimii yleensä mallikkaasti, mutta joidenkin operaattoreiden vanhempien purkkien kanssa voi olla ongelmia. Reitittimen asetuksista voi yleensä sallia liikenteen. Olettaisin, että IiroS:n tapauksessa on ollut kyse tästä.
Jarno, toivottavasti löysit ratkaisun ongelmaasi - mikäli ongelma jatkuu, ota yhteyttä support@cozify.fi.
Kimmo/Cozify
1) Tuntuu tuo hub katoavan aika usein. Puhelimen käyttöliittymän kautta ei löydy luotuja teemoja tai laitteita. Kuva ohessa. Sama ilmiö esiintyy puhelimen ja hubin ollessa samassa verkossa tai katsottaessa puhelimen mobiilidata yhteyden kautta. Tämä laskee ikävästi luotettavuutta, vaikkapa hälytyksiin liittyen. Nettiyhteydet toimivat muuten, joten vika ei löydy sieltä.
2) Hubin virtajohto on U S K O M A T T O M A N herkkä. Tuntuu, ettei virtaliitin asennu/istu kunnolla. Kun tökkää sormella kevyesti, virta katoaa eli ei kosketusta. Jos virtajohto jää mutkalle ja se suoristuu itsekseen, saattaa kosketus kadota ja virrat häviävät.
3) Ilmoittauduin beta -käyttäjäksi ja sain asiaan liittyvää sähköpostia. Kuinka kauan tietojen ilmoittamisen jälkeen on mennyt normaalisti, ennen kuin beta on ladattavissa (iOS)?
Kiitos palautteesta. Tässä vastauksia ja kommentteja nostamiisi asioihin.
1. Sovelluksen yhteys hubiin
Sovellus on joissain tapauksissa herkkä tuomitsemaan yhteyden katkenneeksi, mutta koko ajan ei tällaista pitäisi tapahtua - mikäli ongelma on jatkuva, lähetä viestiä support@cozify.fi.
Yhteydenoton jälkeen voi kestää hetken, ennen kuin laitteet/teemat tulevat näkyviin. Parannamme tähän liittyvää toiminnallisuutta ja etenkin käyttöliittymän "in progress"-tietoa.
Notifikaatit eivät riipu siitä, onko sovelluksella yhteyttä hubiin tietyllä ajan hetkellä vai ei - ne tulevat viestivälityspalvelimien kautta. Lisäämme joka tapauksessa myös sms- ja email-mahdollisuudet, jotta viestien seuraaminen on helpompaa.
2. Virtajohto
Kyseessä on hieman ahdas kotelon aukko, joka on korjattu myöhemmissä erissä. Työnnä virtajohtoa hieman voimakkaammin sisään (n. 1mm lisää), niin se menee kunnolla paikoilleen. Näin kuvaamaasi ongelmaa ei esiinny.
3. Beta-jäsenyys
Tarkistamme tuon beta-tilanteesi ja palaan siihen.
EDIT: Beta-jäsenyys pitäisi olla nyt kuosissa.
Yst. terv,
Kimmo/Cozify
2) Liitin runnottu syvemmälle. Onneksi kuori ei haljennut.
3) Kutsu tuli ja beta versio sovelluksesta asennettu.
Kiitos.
2. Ihan jämpti ote riittää. Runnoa ei pitäisi tarvita. Mutta hyvä jos auttoi
- Kimmo
Olen samaa mieltä, että tämä laskee laitteen käytettävyyttä ja luotettavuutta selvästi.
Jotenkin yhdistin kohdan 1. appikseen ja jäi kokonaan mainitsematta yksi oleellinen asia: Olemme tehneet viime viikkoina useamman parannuksen hubin verkko-ominaisuuksiin ja ne on julkaistu jo beta-käyttäjille.
Uusi Hub-päivitys pyritään julkistamaan aivan kaikille noin viikon sisällä. Mikäli ongelmia kuitenkin esiintyy, rohkaisen laittamaan viestiä supportiin.
Tekniikkaa:
Suurin löydös oli blokkaavat nimipalvelinkyselyt (DNS), joista jokainen saattaa tietyissä ympäristöissä kestää useita sekunteja. Yleensä tällaisissa tilanteissa on taustalla hidas operaattorin DNS-palvelin yhdistettynä vanhaan reitittimeen, joka ei toimi DNS-proxyna. Pitkäksi venyvät nimipalvelinkyselyt blokkaavat epäsuorasti muuta liikennettä ja tämä näkyy "pätkimisenä" käyttöliittymässä. Myös käynnistysvaiheessa voi ilmetä ongelmia tämän takia. Uudessa Hub-päivityksessä nimipalvelinkyselyt eivät aiheuta blokkeja ja toisaalta hubi pitää kyselyjen tietoja omassa välimuistissaan.
Kimmo/Cozify