Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Hubia ei löydy

JarnoJarno Member Viestejä: 1
Käyttöönoton kanssa ongelmia. Hubissa on virta päällä ja kytkettynä switchiin, samaan aliverkkoon puhelimen (Galaxy S5) kanssa. Latasin softan ja kirjauduin sisään, mutta softa ilmoittaa että "Hubeja ei löydy, oletko yhteydessä verkkoon?" Mitään vastauspainikkeita tuohon kysymykseen ei ole, vain "Etsi uudelleen" jonka painamiseen softa ei reagoi millään tavalla, sekä "Kirjaudu ulos". Olen yrittänyt kirjautua ulos ja sisään monta kertaa ja sama myös Android-tabilla. Mitä pitäisi tehdä?

Viestejä yhteensä

  • IiroSIiroS Member Viestejä: 76
    Kävin itse myös kaupasta Cozifyn hakemassa ja nyt koitan kytkeä laitetta. Samaan kohtaan tyssää asennus täälläkin.
  • IiroSIiroS Member Viestejä: 76
    Omalla kohdalla ongelma ratkesi kun kytkin Cozifyn Elisa Viihde -boksin sijaan Applen AirPort -tukiasemaan.
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    editoi marraskuu 2015
    Hei Jarno ja IiroS,

    Käyttöönotossa Hubin ja puhelimen täytyy olla samaan lähiverkkoon kytkettynä. Asennuksen aikana kännykän täytyy olla yhteydessä siihen wifi-reitittimeen, johon hubi myös on yhteydessä. Myös Bonjour ja Upnp-liikenne lähiverkon sisällä pitäisi olla sallittua. Jos näin ei ole, laitteen asennus saattaa epäonnistua.

    Teknologiaa: Hubi, kännykät ja erittäin monet muut älylaitteet käyttävät Bonjour ja Upnp-liikennettä laitteiden löytämiseen. Uusissa reitittimissä tällainen liikenne toimii yleensä mallikkaasti, mutta joidenkin operaattoreiden vanhempien purkkien kanssa voi olla ongelmia. Reitittimen asetuksista voi yleensä sallia liikenteen. Olettaisin, että IiroS:n tapauksessa on ollut kyse tästä.

    Jarno, toivottavasti löysit ratkaisun ongelmaasi - mikäli ongelma jatkuu, ota yhteyttä support@cozify.fi.

    Kimmo/Cozify
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,243 admin
    Muutama kysymys parin viikon yhteiselon jälkeen.

    1) Tuntuu tuo hub katoavan aika usein. Puhelimen käyttöliittymän kautta ei löydy luotuja teemoja tai laitteita. Kuva ohessa. Sama ilmiö esiintyy puhelimen ja hubin ollessa samassa verkossa tai katsottaessa puhelimen mobiilidata yhteyden kautta. Tämä laskee ikävästi luotettavuutta, vaikkapa hälytyksiin liittyen. Nettiyhteydet toimivat muuten, joten vika ei löydy sieltä.

    2) Hubin virtajohto on U S K O M A T T O M A N herkkä. Tuntuu, ettei virtaliitin asennu/istu kunnolla. Kun tökkää sormella kevyesti, virta katoaa eli ei kosketusta. Jos virtajohto jää mutkalle ja se suoristuu itsekseen, saattaa kosketus kadota ja virrat häviävät.

    3) Ilmoittauduin beta -käyttäjäksi ja sain asiaan liittyvää sähköpostia. Kuinka kauan tietojen ilmoittamisen jälkeen on mennyt normaalisti, ennen kuin beta on ladattavissa (iOS)?
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    editoi marraskuu 2015
    Pudeman,

    Kiitos palautteesta. Tässä vastauksia ja kommentteja nostamiisi asioihin.

    1. Sovelluksen yhteys hubiin

    Sovellus on joissain tapauksissa herkkä tuomitsemaan yhteyden katkenneeksi, mutta koko ajan ei tällaista pitäisi tapahtua - mikäli ongelma on jatkuva, lähetä viestiä support@cozify.fi.

    Yhteydenoton jälkeen voi kestää hetken, ennen kuin laitteet/teemat tulevat näkyviin. Parannamme tähän liittyvää toiminnallisuutta ja etenkin käyttöliittymän "in progress"-tietoa.

    Notifikaatit eivät riipu siitä, onko sovelluksella yhteyttä hubiin tietyllä ajan hetkellä vai ei - ne tulevat viestivälityspalvelimien kautta. Lisäämme joka tapauksessa myös sms- ja email-mahdollisuudet, jotta viestien seuraaminen on helpompaa.

    2. Virtajohto

    Kyseessä on hieman ahdas kotelon aukko, joka on korjattu myöhemmissä erissä. Työnnä virtajohtoa hieman voimakkaammin sisään (n. 1mm lisää), niin se menee kunnolla paikoilleen. Näin kuvaamaasi ongelmaa ei esiinny.

    3. Beta-jäsenyys

    Tarkistamme tuon beta-tilanteesi ja palaan siihen.

    EDIT: Beta-jäsenyys pitäisi olla nyt kuosissa.

    Yst. terv,
    Kimmo/Cozify
    Post edited by Kimmo Ruotoistenmäki on
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,243 admin
    editoi joulukuu 2015
    1) Vaihdoin varmuuden vuoksi RJ-45 kaapelin > seurataan tilannetta
    2) Liitin runnottu syvemmälle. Onneksi kuori ei haljennut.
    3) Kutsu tuli ja beta versio sovelluksesta asennettu.

    Kiitos.
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    editoi joulukuu 2015
    Pudeman,

    2. Ihan jämpti ote riittää. Runnoa ei pitäisi tarvita. Mutta hyvä jos auttoi ;)

    - Kimmo
  • LP6LP6 Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 83
    Pudeman kirjoitti:

    1) Tuntuu tuo hub katoavan aika usein. Puhelimen käyttöliittymän kautta ei löydy luotuja teemoja tai laitteita. Kuva ohessa. Sama ilmiö esiintyy puhelimen ja hubin ollessa samassa verkossa tai katsottaessa puhelimen mobiilidata yhteyden kautta. Tämä laskee ikävästi luotettavuutta, vaikkapa hälytyksiin liittyen. Nettiyhteydet toimivat muuten, joten vika ei löydy sieltä.

    Meidän hubi/sovellus tekee tätä samaa ja tietysti se tuntuu katoavan aina, kun pitäisi teemaa tai sääntöä muokata. Tuntuu, että kun ongelmaa alkaa esiintyä, se vain kiihtyy ja silloin on annettava laitteen säätämisen olla ja yritettävä myöhemmin uudestaan. Sovelluksen "tappaminen" ei auta asiaa eikä hubin fyysisen sijainnin tai sisäverkon liitäntöjen/kytkentöjen muuttaminen tuo asiaan parannusta.
    Olen samaa mieltä, että tämä laskee laitteen käytettävyyttä ja luotettavuutta selvästi.

    -LP-
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    editoi joulukuu 2015
    Hei,

    Jotenkin yhdistin kohdan 1. appikseen ja jäi kokonaan mainitsematta yksi oleellinen asia: Olemme tehneet viime viikkoina useamman parannuksen hubin verkko-ominaisuuksiin ja ne on julkaistu jo beta-käyttäjille.

    Uusi Hub-päivitys pyritään julkistamaan aivan kaikille noin viikon sisällä. Mikäli ongelmia kuitenkin esiintyy, rohkaisen laittamaan viestiä supportiin.

    Tekniikkaa:
    Suurin löydös oli blokkaavat nimipalvelinkyselyt (DNS), joista jokainen saattaa tietyissä ympäristöissä kestää useita sekunteja. Yleensä tällaisissa tilanteissa on taustalla hidas operaattorin DNS-palvelin yhdistettynä vanhaan reitittimeen, joka ei toimi DNS-proxyna. Pitkäksi venyvät nimipalvelinkyselyt blokkaavat epäsuorasti muuta liikennettä ja tämä näkyy "pätkimisenä" käyttöliittymässä. Myös käynnistysvaiheessa voi ilmetä ongelmia tämän takia. Uudessa Hub-päivityksessä nimipalvelinkyselyt eivät aiheuta blokkeja ja toisaalta hubi pitää kyselyjen tietoja omassa välimuistissaan.

    Kimmo/Cozify
    Post edited by Kimmo Ruotoistenmäki on
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,243 admin

    Olemme tehneet viime viikkoina useamman parannuksen hubin verkko-ominaisuuksiin ja ne on julkaistu jo beta-käyttäjille.Kimmo/Cozify

    Jep, tuo päivitys korjasi vian.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.