Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Philips Being Hue syttyy himmeänä vaikkei pitäisi

makromakro Member Viestejä: 226 ✭✭
Mulla on käytössä pari kipaletta Philips Being Hue kattovalaisinta (linkki alempana), ohjaus Cozifyn hubiin paritettujen Hue PIR tunnistimien kautta liikkeestä päälle. Molemmissa on kuitenkin satunnaisesti ilmenevä todella ärsyttävä juttu, joskus ne syttyvät liikkeestä himmeänä josta sitten pikkuhiljaa kirkastuvat haluttun tehoon. Käytössä ajastus jossa esim. yöllä himmeämpi tila käytössä, päivällä kirkkaampi jne. Firmis valaisimissa 1.46.13_r26312.

Mielestäni tämä oire tuli sen (Hue?) päivityksen myötä kun lamput/valaisimet sammuivat "hitaasti", eli siinä loppuvaiheessa himmenivät, mutta kuitenkin syttyminen aina täysillä (tai sillä halutulla teholla). Tuntuu kuin tuo menisi jotenkin sekaisin ja starttikin olisi tuollainen hitaasti kirkastuva, vaikka sen pitäisi himmentyä ainoastaan sammutusvaiheessa. Joka kerta ne ei kuitenkaan tuota tee, eli melko satunnaista mutta todella ärsyttävää silloin kun esiintyy.

Onko jollain ollut samanlaista vaivaa näiden tai muiden Hue valaisimien kanssa?

https://www2.meethue.com/fi-fi/p/hue-white-ambiance-being-kattovalaisin/3261031P7

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    Pasi StåhlPasi Ståhl Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 50
    Meillä Hueen kytketyt Ikeat tekee samaa. Luulin lampun ominaisuudeksi ja olin jo vaihtamassa toisiin. Vaihdoin jo yhden suoraan Cozifyyn ja siinä ei lyhyen seurailun aikana ole tapahtunut tuota ilmiötä.
    Hieman outo, koska kaukosäätimellä ohjattuna syttyy ja sammuu nätisti, mutta liiketunnistimella syttyy aluksi himmeänä. Ikeat eivät kirkastu hiljalleen, vaan kerta rysäyksellä noin sekunnin, parin jälkeen.
  • Valinnat
    makromakro Member Viestejä: 226 ✭✭
    Juu Hueenhan nuo valaisimet on mullakin kytketty, ihan sen vuoksi että ohjaus onnistuisi monipuolisemmin (eli myös sillä Huen softalla ja tarvittaessa myös Amazon Alexan kautta).

    Ja nyt muuten vasta hoksasin että onhan mulla tuo toinen Hue valaisin käytävän valona siten että sillä on kaverina Hue E27 lamppu erillisessä valaisimessa, ja sama vika vaivaa sitten satunnaisesti myös sitä Hue E27 lamppua. Todella ärsyttävä bugi tämä. :weary:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.