Moi,
Rakentamassa vasta kotiautomaatiota ja vertailemassa laitteita, kysyisin seuravaa koskien Cozifyn hubia.
Tarvitseeko laitteiden tunnistamiseen/käyttöönottoon laitteen alkuperäistä hubia, voinko esim. ostaa Osramin lightify lamppuja ilman niiden omaa hubia ja ottaa ne sitten käytöön Cozifylla.
Tällä hetkellä taloudesta löytyy kotihälyttimen varashälytinjärjestelmä, Nexan langattomia kytkimiä ja Philipsin Hue polttimoita, niiden yhdistämisestä yhteen hubiin/softaan on suunnitelmissa.
-Arto-
0
Viestejä yhteensä
Et tarvitse Osramin gatewayta. Tai Philipsin bridgeä. Lamput paritetaan suoraan hubiin helpon paritusprosessin aikana. Käytännössä paritus tapahtuu seuraavalla tavalla:
- Virta pois lampusta
- Hubista zigbee-laitteiden haku päälle
- Haun ollessa käynnissä, lamppuun kytketään virta
- Lamppu välähtää kerran, jonka jälkeen Cozify appis pyytää nimeämään lampun
- Lamppu on käytettävissä
Philips Hue-lamppujen osalta parituksen purkaminen Philipsin bridgestä on todella hankalaa. (Jos joku foorumia seuraava tietää helpon tavan purkaa Hue-lamppujen paritus, let me know.) Jos sinulla jo on Hue bridge, jää se edelleen hubin ja lamppujen "väliin". Tässä tapauksessa hubi ohjaa Hue-lamppuja bridgen kautta. Käytät ohjaukseen Cozify appista, mutta komennot lampuille kulkevat Hue bridgen kautta. Kun hankit uusia Hue lamppuja, voit parittaa ne suoraan hubiin.
Osramilla tätä ongelmaa ei ole, koska lamppujen parituksen purkaminen on erittäin yksinkertaista (lamppu päälle 5 sec ja pois päältä 5 sec, toistetaan 5 kertaa).
Nexan tuotteita on tulossa tuen piiriin lähiviikkojen aikana. Lista löytyy jos formumista (http://forum.cozify.fi/discussion/51/tuetut-laitteet/p3)
Mielestäni suunnitelmasi on hyvä Saat kaikki laitteet yhden käyttöliittymän taakse. Monipuolisemmat säännöt, kuten sytytä hämärän/pimeän aikaan valot liikkeestä himmennettyinä jos huoneessa liikutaan, tuleva mahdollisiksi.
- Tony
On tullut nyt lisäiltyä laite jos toinenkin ja vaihdeltua pistorasioiden paikkoja jne... Osramin Lightify RGB ei oikein digannut tuosta ja senyhteys katoaa... Ajattelin että josko nyt testailun jälkeen mulla olis jo pikkuhiljaa joku idea tuosta mitä haluaisin niin voisi ne alusta asti laittaa niin.
Lähetä support-viesti, niin voimme halutessasi palauttaa tehdasasetukset etänä.
Etenkin Zigbee-laitteille on hyvä klikata "Poista käytöstä" ennen tätä. Ja laitteet on hyvä resetoida ennen uudelleenasentamista. Olisi hyvä, jos pystyt listaamaan myös käytössä olevat laitteet, niin varmistamme pikaisesti että resetointi varmasti onnistuu helposti (mm. Philips Hue-laitteiden kanssa tämä ei ole aina kovin suoraviivaista).
- Kimmo