Moi!
Ostin cozify hubin, 2kpl ovitunnistimia ja 3kpl airamin palovaroittimia.
Kuinka saan ilmoitukset tulemaan puhelimeeni? Joskus hyvin hyvin satunnaisesti viestit tulevat perille, yleensä eivät..
Pitäisikö sovelluksen "ponnahtaa auki" kun esim. Palohälytys tulee? Entä kun ovi avataan "murtohälytys"?
Viestit siis tulevat todella harvoin puhelimeen saakka. Ja aina hälytykset eivät aina edes tule kun sovellus on auki.
Lisäksi palovaroittimet "hukkuvat" aika ajoin.
Miten saisin viestit perille?
0
Viestejä yhteensä
Yhdessä honorissa se ongelma on vieläkin päällä, tulee vain joskus. Voisin tapella sen asian kanssa taas josko keksin ratkaisua.
Murto/palohälyilmoitukset ei enää tule edes silloin kun appi on auki.
Tekstiviestitkään ei tule läpi vaikka sellaisen laittaa päälle..
Aluksi kaikki ilmoitukset tulivat hienosti, kun asensin laitteita mutta nyt ei enää toimi ollenkaan
Yhä satunnaisesti viestit oven avauksesta ei tule läpi, mutta kun ohjelman käynnistää ja sulkee niin homma toimii taas. Olen tullut siihen tulokseen, että ohjelma unohtaa jotain, jos sitä ei käytä hetkeen. Laitteita en yleensä ohjaa puhelimella, joten itse ohjelma voi olla viikonkin käyttämättä puhelimessa. Harkinnassa ovikytkimen ja liiketunnistimen vaihto Zigbeehenn, mutta täytyy katsoa paraneeko luotettavuus ennenkuin sijoittaa 100€ niihin.
Asetukset > Akun käytön optimointi > Cozify (sovelluslistasta) > Valitse "Älä optimoi”
Itselläni käytössä Sony Xperia Z3, jossa optimoinnin saa pois päältä menemällä
Asetukset > Akku > Yläkulman lisäasetuksista "Akun käytön optimointi" > Valitse sovelluksista Cozify
Näin puhelimen akun optimoinnin ei enää pitäisi blokata viestejä Cozifyssä.
Jere / Cozify
Minulla on tämä sama ongelma ilmennyt puhelimen vaihdon myötä (iPhone) eli tekstiviestit ei tule läpi.
Puhelinnumero asetuksissa on oikein.
Olen sovelluksen poistanut ja asentanut uudestaan.
Push ilmoitukset Cozify appsista toimii ja sähköpostiin myös tulee ilmoitukset.
Osaatteko antaa jotain vinkkiä? Vanhaan puhelimeen jätin vielä COzify appsin kun ajattelin, että sillä on näppärä ehkä joskus valoja tai auton lämmitystä ohjailla päälle. Mutta ei kait sillä pitäisi olla vaikutusta? Uudessa puhelimessa on SIM kortti ja vanha puhelin ei täten kykene vastaanottamaan tekstareita.
Minkälaisen sääntöön olet tehnyt tuon sähköposti-ilmoituksen? Saatko laitettua kuvakaappausta? Retusoi vaikka puhelinnumero kuvasta pois.
Moikka
Ongelmana on siis se, ettei tekstari-ilmoitukset tule. Ihan noita sääntöehdotuksia olen käyttänyt eli lähetä viesti, kun liikettä. En kyllä millään keksi mitä osaisi vielä tarkistaa tai korjata. Nimim. Turhautunut.
Sähköpostiviesti tulee perille, mutta toisella säännöllä tehty tekstari ei.
Tarve tuolle tekstari-ilmoitukselle olisi lähinnä palo- ja vesivuotohälyjen vastaanottamiseen. Tekstarin, kun huomaa paremmin kuin Cozify apin ilmoituksen tai sähköpostin.
Tuo viimeinen kuva: siinä sulla on viestin saavana laitteena Mobile UI (Henttu1). Minulla on siinä kohtaa puhelimen malli (iPhone 11 Pro max) , eikä tuota Mobile UI. Eikö sulla näy sinä valikossa omaa puhelintasi?
Toki noita Mobile UI on mullakin neljä kappaletta, mutta tekstarihälytykseen juurikin tuo puhelin.
Joo se on mun iPhone. Samanlainen kun sulla Pudeman. Poistin aamulla puhelimen cozifystä ja liitin uudelleen, jos se olisi auttanut. Eipä ollut apua :(
toi on se cozifyn oletusnimi puhelimelle ja en sitä vielä muuttanut. Mutta ei kait sillä ole merkitystä millä nimellä puhelin on järjestelmässä.
Saattaapa olla, että olen sen joskus muuttanut itse tuon nimiseksi.
Tein kokeeksi uuden säännön ja hyvinhän tuo tuntui toimivan. Laita sähköpostia tukeen (tuki@cozify.fi) ja pyydä katsomaan etänä, mistä tuo kiikastaa.
Mulle ei ole täysin auennut, mistä nuo Mobile UI:t tulee. Käytössä kaksi laitetta, jolla ohjaan HUBia (kännykkä ja tabletti) ja silti noita Mobile UI näkyy käyttöliittymässä kuusi kappaletta.
Silloin kun lisää uuden kännykän niin nimeksi tulee tuo Mobile UI. Nimen voi siellä asetuksissa muuttaa miksi haluaa.
Joo pitää laittaa vielä sinne tukeen viestiä uudelleen, jos katsoisivat nuo lokitiedostot läpi.
Ensimmäisellä kerralla Antoivat tällaiset ohjeet, joilla ei ratkennut.
”WiFi-reitittimen DNS saattaa olla päivittämättä ja tämä saattaa estää joidenkin laitteidesi viestit. Reitittimen uudelleenkäynnistys voisi ratkaista ongelman.
Kokeilisitko myös asentaa Cozifyn sovelluksen uudelleen? Tämän pitäisi saada puhelin rekisteröitymään ilmoituksiin uudelleen.
Jos nämä konstit eivät vielä ratkaisseet ongelmaa, kokeile poistaa ja parittaa puhelin uudelleen Hubiin seuraavasti:
1) LAITTEET-näkymässä, paina uuden puhelimesi kuvaketta pohjaan
2) Paina ruudun oikeasta yläkulmasta ratas-kuvaketta
3) Seuraavassa näkymässä on punainen POISTA KÄYTÖSTÄ-nappi. Paina tätä poistaaksesi puhelin käytöstä
4) Yhdistä puhelin takaisin Hubiin
Huom! Parittaessa puhelinta Cozify Hubiin, puhelimen pitää olla samassa WiFi:ssä kuin Hub. Muuten Hub ei löydä puhelinta.
1) Cozify-sovelluksessa: LAITTEET -> LISÄÄ UUSIA LAITTEITA -> Valitse puhelin listalta -> VALMIS -> VALMIS
2) Mikäli laitetta ei löydy mistään, raportoi meille puhelimesi MAC-osoite: Puhelimen ASETUKSET -> YLEISET -> TIETOJA -> WI-FI”
Yrittäisin vielä sitä, että poistaisin vanhasta puhelimesta kokonaan Cozifyn, sen jälkeen varmaan kaikkien laitteiden (hub, reititin, puhelimet) uudelleenkäynnistys ei ainakaan pahaa tekisi.
Kiitos vinkistä!
Vanhassa puhelimessa oli vielä Cozify asennettuna. Poistin sen ja buuttasin hubin, kännykän ja reitittimen. Ei lähtenyt vieläkään tekstarit liikkumaan. Ihme homma 🤨
Hei kaikki!
Tässä kohtaa kun kaikkea on jo kokeiltu, voin enää ehdottaa yhtä viimeistä ratkaisua:
Suosittelen poistamaan kaikki Mobile UI-laitteet sovelluksesta ja antamaan sovelluksen luoda puhelimille uudet. Kannattaa varmistaa tämän jälkeen myös, että oikeat puhelimet on valittuna vastaanottajaksi sääntöjen asetuksissa (poiston jälkeen valinta täytyy tehdä uudelleen), ja että puhelimissa ei ole käytössä akun optimointia (saattaa estää sovelluksen ilmoitukset).
Näin saa kaikki puhelimet näkymään laitteissa:
1. Kytkeydy puhelimellasi/tabletillasi kodin WiFi-verkkoon.
2. Avaa Cozify-sovellus
3. Tarkista, ettei ruudun vasemmassa yläkulmassa näkyvässä valikkoikonissa ole pilven kuvaa mukana ja että ikoni ei ole punainen.
Jos pilvi näkyy, sammuta käyttöliittymä ja avaa se uudelleen. Toista kunnes puhelin/tabletti on samassa WiFi-verkossa Hubin kanssa ja pilveä ei näy.
4. Kun käytät Hubia uudella puhelimella/tabletilla, luodaan sille automaattisesti laite Hubiin. Tosin tässä tapauksessa, kun laitteet on poistettu Hubista tarkoituksellisesti, pitää laitteen lisäys tehdä manuaalisesti. Tämä tehdään käynnistämällä laitteiden paritus. Tällöin poistettu puhelin/tabletti tulee näkyviin uusien laitteiden listalle, ja voit valitsemalla laitteen listalta lisätä sen Hubin laitteisiin.
On myös hyvä asentaa sovellus tämän jälkeen uudestaan.
Tarvittaessa, ottakaa tukeen yhteyttä laittamalla sähköpostia osoitteeseen tuki@cozify.fi niin katsotaan pilvestä että puhelimen ja Hubin asetukset ovat kunnossa. Kiitos!
Ystävällisin terveisin,
Jere / Cozify
Update tähän caseen.
Pitkän aikaa oli vika päällä, ettei tekstarit tulleet perille. Huomasin, että vika liittyi myös muihin ns. automaattiviesteihin. Vikaa esiintyi myös eräissä itsetehtävissä ajanvarausjärjestelmissä, joista pitäisi tekstiviestinä tulla vahvistus kännykkään. Selvittämistä hankaloitti merkittävästi se, että esim, MFA ja muuta viestijutut toimi normaalisti.
Vika ei ilmeisesti ollut Cozifyssä, vaan puhelimessa tai liittymässä. Asiaa selvittelin Telialtakin ja heidän mukaansa viestit heiltä lähtee eteenpäin.
Ilmeisesti jotekin mystisesti liittyi Applen iMessageen. Löysin googlettamalla keskusteluja, joissa todella monella oli vastaavia ongelmia. Nyt on vaikea sanoa mikä ratkaisi vian, mutta lopulta otin iMessagen pois päältä pidemmäksi aikaa ja iMessagen poissa päältä olo ilmeisesti avasi tukoksen. Nyt on myös iMessage taas päällä ja viestit ovat tulleet Cozifystä perille useamman viikon ajan ilman ongelmia.
Ei mulla muuta 😁