Miksi minulla on jossain säännöissä lukon kuva laitteessa? Esim. koitin vaihtaa liiketunnistimia päittäin automaattisiin valoihin, mutta en pystynyt poistamaan enkä lisäämään laitetta sääntöön. Poistin säännöin ja tein uuden ja homma toimii.
Vaikuttaako jotenkin siihen millä laitteella sääntö on joskus tehty ja millä sitä haluaa muokata? Olen ajatellut, että olen aina "adminina" kirjautunut sisälle hubiin, oli laite mikä tahansa?
Toinen kysymys vielä samaan: Laitteissa on yksi puhelin ja kolme mobile UI:ta. Mitähän nuo kaikki on? Pystyykö mistään päättelemään mikä laite on mikäkin? Onko "puhelin" eri kuin "mobile ui"?
0
Viestejä yhteensä
Yleensä säännöissä lukon kuva laitteissa kertoo, että laitteita ei voi valita sillä valinta riippuu automaattisesti esimerkiksi valituista huoneesta "Automatisoi valot" säännön kohdalla.
"Mobile UI" tulee aina eri laitteena riippuen käytetystä email osoitteesta.
t.Samppa / Cozify
Eli ainoa tapa muokata on poistaa koko sääntö ja tehdä uusi...
Eli ajatus on, että vain huone on valittavissa ja kaikki muut laitteet valitaan automaattisesti sen perusteella. Näin huoneeseen myöhemminkin lisätyt laitteet tulevat automaattisesti säännön piiriin eikä sitä tarvitse muuttaa vaan riittää että huone on oikein.
Jos haluat rajoittaa säännön koskemaan vain tiettyjä valoja tai laitteita on niille helpointa tehdä erillinen huone.
t. Samppa / Cozify
Saisiko PALOVAHTI -toimintoon myös valot itse valittavaksi? Oli jo ilman talossa olevaa savuakin melkoinen sekamelska, kun kaikki valot alkoivat vilkkua eri tahtiin. Tositilanteessa luo vain enemmän paniikkia ja heikentää näkyvyyttä.
t. Samppa / Cozify
Valojen vilkkuminen tulee seuraavassa päivityksessä valinnaiseksi. Vilkkuminen on tärkeää etenkin erityisryhmille, kuten kuulorajoitteisille.
t.Samppa \ Cozify
Voisiko tähän vaikuttaa se, että kyseiset pistorasiat on liitetty Hue Bridgen kautta?
Tuo ei siis ole tarkoituksenmukaista ja se korjataan.
Kiitos kun ilmoitit löydöksen!
t.Samppa \ Cozify
Miten saan sen pois päältä, olen kokeillut edellä olevien keskustelujen perusteella muuttaa huonetta mutta on vain lukittuna.
Mikä neuvoksi?
Kannattanee tehdä vastaava toiminnallisuus erillisillä säännöillä, jolloin asetukset voi valita vapaasti.
t.Samppa \ Cozify
Oudoksi tämän tekee toisen vastaavan pistorasian toiminta, kun painoin estetyn laitteen kuvaketta. Väärä laite kytkeytyi päälle, vaikkei niillä ole mitään yhteistä, kuin tekniikka 433. Esiintyykö tätä muilla?
iOS uusin versio.
Jos et halua että kaikki laitteet valitaan, niin joudut luomaan laitteille eri huoneen.
t.Samppa \ Cozify