Hei vieras, tervetuloa!

Vaikuttaa siltä että olet uusi täällä? Jos haluat osallistua keskusteluihin, rekisteröidy valitsemalla joku painikkeista ohessa!

Käytön aloitus

JoupafJoupaf Member Viestejä: 6
Tilasin LähiTapiola älykotipaketin eli Cozify hubin kameroineen ja muine tilpehööreineen. Käyttö vaan tyssäsi heti alkumetreillä. Itse hubin asennus onnistui helposti ja seuraavaksi oli ohjeen mukaan kameran asennus, mikä sekin näytti onnistuvan hyvin.

Mutta siihenpä homma sitten jäikin. Kamera löytyy kyllä laiteista, mutta siihen yhdistäminen ei onnistu sitten millään. Pyörittää aikansa "yhdistää" ilmoitusta ja sitten välillä jotain hubiongelma herjaa ja lopulta kamera ei kuulemma ole päällä. Muita laitteita en viitsi edes kokeilla, jos edes ensimmäinen ei onnistu.

Sinänsä hupaisaa, että muutama viikko sitten laitoin kotiverkkooni noin 15 euron kameran ja NetCamin kautta tuo pelitti muutamassa minuutissa ja pelittään nytkin hienosti. Halvalla saakin parempaa ja toimivampaa? Onhan näissä Cozifyn paketeissa normaali parin viikon palautusoikeus, joten ei tällaista onneksi pitkään tarvitse säätää :)

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,006 admin
    Kokeilitko millä kuvalaadulla? Kokeilitko kameravalmistajan omalla ohjelmalla näkyykö kuva? Noissa valmistajien sovelluksissa on enemmän toimintoja, joten sekin kannattaa ladata. Esimerkiksi firmwaren päivitys jne.
  • JoupafJoupaf Member Viestejä: 6
    Kokeilin laadulla 720p. En ole ladannut kameranvalmistajan (Foscam) ohjelmaa, kun käsittääkseni koko tämän hubin idea on saada eri laitteet sen kautta hallintaan ja niin haluaisin sen toimivan.
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,006 admin
    Jep, sehän se idea on. Tosin et sillä HUB:in käyttöliittymällä pysty tekemään kaikkea. Viime viikolla tuli pariin eri malliin uudet firmikset, joten kannattanee jo senkin takia.

    Siitä Foscamin sovelluksesta kannattaa samalla katsoa onko ko kameran laatu FHD vai HD. Jos on FHD, vaihda HD ja sitten HUB:in käyttöliittymästä päivitä asetukset kamerasta -toimintoa.
  • JoupafJoupaf Member Viestejä: 6
    Ok, täytyy illalla yrittää vielä uudemman kerran.
  • JoupafJoupaf Member Viestejä: 6
    Hoh hoijaa, tämä alkaa olla jo surkuhupaisaa :) Latasin Foscamin oman sovelluksen ja sillä kamera toimii ihan hyvin.

    Cozifyn hubin kautta kun yrittää niin ei vaan suostu yhdistämään, paitsi kun käy heiluttamassa kameraa. Silloin yhdistää hetkeksi ja kuva jämähtää paikoilleen.
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,006 admin
    Vaikuttaa, ettei HUB:in ja kameran yhteys ole kunnossa. Kokeilitko siirtää HUB:ia toiseen paikkaan? Muistelen lukeneeni, että joskus pienikin siirto on parantanut tai muodostanut yhteyden.
  • JoupafJoupaf Member Viestejä: 6
    Kokeilin siirtää kameran toiseen paikkaan, ei apua. Heti kun käy heiluttamassa kameraa vähän, yhteys tulee hetkeksi ja katkeaa noin kymmenen sekunnin kuluttua. Kokeilin laittaa sitten kameran verkkopiuhalla kiinni reitittimeen: ilmoitus, että kamera ei ole päällä ja yhteys ei toimi ollenkaan.

    Foscamin omalla sovelluksella toimii edelleen hienosti eli vika lienee hubissa/hubiyhteydessä.
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,006 admin
    Laita sähköpostia tukeen, mukaan laitteen HUB:in sarjanumero. Lisäksi sinulta pitänee tulla lupa, että voivat tarvittaessa katsoa etänä laitteesi logeja. Oletko itse katsonut niitä logeja? Oliko niissä erroreita?
  • JoupafJoupaf Member Viestejä: 6
    Laitoin jo eilen tukeen viestiä, mutta ei niistä neuvoista ollut apua. Pakkaan laitteet ja pistän asiakaspalautuksena menemään takaisin. Jos tämä on tällaista säätämistä heti alkuun, niin en jaksa uskoa tuon systeemin toimivuuteen jatkossakaan. Idea on hyvä, mutta toteutus kehno.

    Kiitos Pudeman sinulle avustasi ja vinkeistä :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.