Kun tulee kysyttävää, niin kannattaa ensin tutustua "usein kysyttyihin kysymyksiin":
https://tuki.cozify.fi/Tätä foorumia selailemalla voi myös löytyä hyviä keskusteluita, vastauksia ja ideoita.
Henkilökohtaisissa ja/tai kiireellisissä Cozifyyn liittyvissä kysymyksissä kannattaa ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen tuki@cozify.fi
Parahin Terveisin,
Samppa / Cozify
t. Samppa \ Cozify
Viestejä yhteensä
Eli kun laitat hubiin virran niin valo syttyy ja palaa tasaisesti, hetken kuluttua sen pitäisi alkaa vilkkua nopeasti ja taas hetken kuluttua vilkkua hitaammin, kunnes vilkkuminen lakkaa ja valo palaa tasaisesti.
Nopea vilkkuminen on käytöjärjestelmän boottausta ja hidas vilkkuminen verkkoyhteyden muodostamista. Eli jos valo vilkkuu hitaasti, niin vika on kitoverkossa. Jos se ei koskaan ala vilkkua, niin se ei boottaa ja menee yleensä takuuvaihtoon.
Tuki voi ajoittain olla ruuhkainen, mutta yleensä sieltä vastataaan nopeasti.
Parin viikon odottelu on kyllä merkki jostain muusta ongelmasta, eli että viesti ei ole tullut perille tai että vastaus on jäänyt matkalle. Tällöin kannattaa lähettää uusi viesti jos mitään ei kuulu mutamaan päivään.
t.Samppa / Cozify
(Taitava ja osaava virittelijä voi onnistua herättämään hubin henkiin avaamalla sen ja käyttämällä piirilevyllä olevaa nappiparistoa irti hetken. Mutta tätä toimenpidettä ei suositella kuin ammattilaisille tai asioista yhtä paljon toimenpiteen vaaroista ymmärtäville, koska staattiset sähköiskut helposti rikkovat laitteen.)
t.Samppa \ Cozify
Olisi tosi kiva jos joku voisi edes vastata tuki pyynön ettei tarvitse selvittää asian forumin kautta.
Yleensä kaikkiin viesteihin vastataan joko samana tai viimeistään seuraavana päivänä.
t.Samppa \ Cozify
t.Samppa \ Cozify
Selaimessa näkyi kirjaudu sivustolle ja vanha salasana ei kelvannut. En ottanut kuvakaappausta, mutta herjauksessa oli maininta sivuston hallinnoijan pakottaneen salasanan vaihdon. Onko salasanat vuotaneet vai mistä on kyse? @Jere @cozify
"Meitä pyydettiin vaihtamaan Cozify Forum salasanasi. Jos et ole itse pyytänyt salasanan vaihtamista, niin jätä tämä sähköposti huomioitta."
Eipä tuo salasanojen hallintaohjelmalla ole isokaan temppu tämä vaihto, mutta vähän oudolta haiskahtaa taas tämä tiedottamisen vähyys. Onko somessa ollut mitään asiasta?
Toisaalta samaan aikaan kilpailevia ratkaisuja tulee oikealta ja vasemmalta lisää, Hubin hinta 250€ on kuitenkin aikas kova investointi jos epävarmuus alkaa paistamaan.
Verkkokaupankin listoille on tullut hyviä Cozify Bundle -Aqaran lisälaitteilla paketteja, eli yritystä on.
En tiedä miten muut tosiaan asian näkee?
En yleensä puutu asiakasfoorumilla käytyyn keskusteluun, koska omasta näkökulmastani sen on tarkoitus olla avointa ja mahdollisimman "autenttista". Nyt teen poikkeuksen, sillä kyseessä on kuitenkin Cozifyn omistama tiedotuskanava.
Forumin salasanan vaihtaminen johtuu Forumin alustatoimittaja Vanilla-forumin tekemästä päätöksestä. Minun tietooni ei ole tullut salasanojen vuodosta tms., joten kyseessä on käsittääkseni normaalista ylläpidosta johtuva rutiinitoimenpide.
Korostan, että Forum on ensisijaisesti teille Cozifyn käyttäjille ja älykodista kiinnostuneille tahoille. Sana on vapaa, mutta toki toivomme asian pysyvän asiallisena ja rakentavana ja ääritilanteissa moderoimme sisältöä. Samalla osallistumme keskusteluun siinä määrin kuin meillä siihen resurssit riittävät tuotteen, liiketoiminnan kehittämiseltä sekä palvelun ja tukipalvelun pyörittämiseltä.
Täällä Forumilla löytyy todella hyviä neuvoja muilta aktiivisilta käyttäjiltä ja sitä arvostamme erittäin paljon, kuten kaikkea muutakin täällä käytyä keskustelua. Mikäli kuitenkin haluatte ongelmatapauksissa nopean vastauksen, kannattaa ottaa yhteyttä emailitse tuki@cozify.fi tai support@cozify.fi.Tuki vastaa tilastojemme mukaan keskimäärin 1-2 vuorokauden sisällä. Ainakaan minulle tule heti mieleen nopeammin toimivaa ilmaista tukipalvelua kaltaisellemme tuotteelle - siitä olemme ylpeitä. Merkittävästi pidemmät vastausajat ovat kokonaisuudessa harvinaisia ja johtuvat tyypillisesti inhimillisestä virheestä - tai siitä että viesti on lähetetty jonnekin muuhun osoitteeseen.
Palautteen otan siinä mielessä nöyrästi vastaan, että tiedottamisen käytetyt kanavat (ja tiedottamisen sykli) on vaihdellut. Meidän pitää "standardoida" asia niin, että tiedotus toimii kaikissa valitsemissamme kanavissa luotettavati ja ennalta-arvattavasti. Välinpitämättömäksi en kuitenkaan tekemistämme itse mistään akselista näe.
Cozify on vielä nuori yritys ja sekä tuotetta että liiketoimintaa kehitetään kiivaasti eteenpäin. Tämä työ on pitkäjänteistä, emmekä valitettavasti pysty aina kaikesta heti kertomaan julkisesti. Olemme ottaneet isoja harppauksia eteenpäin sekä tekniikassa että yhteistyökumppanuuksissa. Ajoittainen mediahiljaisuus johtuu tästä työstä ja julkaisemme tietoa ajallaan, kun sen voimme tehdä.
Lähiviikkoina ja kuukausina meiltä tulee useampia julkistuksia ja toivon siis kärsivällisyyttä tämän suhteen!
Hyvää joulun odotusta toivottaen,
Kimmo Ruotoistenmäki
Toimitusjohtaja, Cozify Oy
Android appis herjaa ettei sertifikaatti kelpaa? Tarjoaa vain resetoimaan salasanaa?
Sama täällä...
Jep. Ei toimi
Edelleen poikkeuksen poikkeuksellisesti tänne viestiketjuun
Myöhään aamuyöstä pilvipalvelun tietoturvaan liittyvissä sertifikaateissa havaittiin ongelma, joka aiheutti osalle käyttäjistä kirjautumisongelmia. Asia korjattiin aamuun klo 8.00 mennessä. Kirjautuminen on meidän testiemme mukaan taas kunnossa. Mikäli havaitsette vielä ongelmia omalla kohdallanne, pyytäisin laittamaan sähköpostin tukeen.
Kuten aina, mikäli ongelma koski isompaa joukkoa, lähetämme käyttökatkoksesta virallisen raportin spostilistallemme, kun asia on ensin tutkittu.
Hyvää joulunodotusta,
Kimmo/Cozify
Toimii!
Aina voisi laitetuki kasvaa ja sitä se tekeekin, mutta ehkä tuo avoin rajapinta olisi jotain mitä olisi kiva saada, niinku virallisesti, vaikka rajallisenakin. Sen piti kaksi vuotta sitten olla melkein valmis. Keksisin niin monta uutta paikkaa ja hyötykäyttöä Cozifylle sellaisen kanssa - enemmänkin kuin vain sitä että on kiva nikkaroida kotona. Sieluni silmin rakentelen sillä jo messuosastojen ja näyttelyhuoneiden valaistuksia, jotka ovat tällä hetkellä joko ylihintaisia ja/tai surkeita, vrt. se mitä voisi tehdä ihan paketista saatavalla kamalla jos voisi ohjata fiksusti.
Cozifyssa ei ole mitään vikaa mutta ei myöskään oikein suuntaa.
Mitä tulee teknologian joustavuuteen ja jatkokehitettävyytteen, olen täysin vakuuttunut siitä, että Cozify on konepellin alla on monia muita järjestelmiä huomattavasti joustavampi arkkitehtuuri. Näitä etuja pyrimme tuomaan myös kuluttajatuotteeseen esille mahdollisimman tiheässä syklissä.
Hyvää uutta vuotta,
Kimmo/Cozify
Onko beta-testaajille tullut jotain päivityksiä?
Androidin sovellus on päivittynyt viimeksi syyskuun alussa.
Just eilen mietin samaa asiaa, kummallisen hiljaista Cozifyn suunnalta, kunhan ei vaan lopullista hiljaiseloa.
Tässä pientä epävirallista päivitystä niille, joita eniten "polttelee"
Kuten jotkut forumilaiset saattoivat huomatakin, ammattilaisille suunnattu Cozify PRO Hub oli julkisesti esillä Airamin esillepanemana Jyväskylän Sähkö- ja Valo-messuilla. PRO tarjoaa laajat liittymät uusien IoT-ratkaisujen lisäksi myös mm. perinteiseen talotekniikkaan. PRO-konsepti julkaistaan kevään aikana laajemmin kun sen massavalmistus saadaan vauhtiin ja kumppanuudet julkistetaan. Cozify PRO:ta asennetaan parhaillaan mm. uusiin kerrostaloihin ja toimistokohteisiin.
Kaikki tämä sataa kaikkien asiakkaiden laariin, sillä uusista ominaisuuksista soveltuva osa julkaistaan myös kuluttajahubissa, joka ei tuotteena katoa minnekään. Julkaisemme tukun uudistuksia, liittyen mm. laiteyhteensopivuuksiin, historiadataan. Suunnitteilla on myös tiettyjen ohjelmointirajapintojen avaaminen isojen partnerien lisäksi kaikille Cozify-kehityksestä kiinnostuneille. Sen aikataulu on kuitenkin avoin.
Joulun kuluttajakampanjoiden sekä myös Cozify-kerrostalokohteisiin muuttaneiden myötä meillä on Cozify-käyttäjiä on taas aimo kasa lisää (tervetuloa joukkoon). Joulukampanjoinnin jälkeen olemme olleet reilun kuukauden päivät "hiljaa", paiskien töitä tulevia julkaisuja varten. Kuten kirjoitin marraskuussa, pyytäisin kärsivällisyyttä. Töitä tehdään vielä verrattain kasvavalla tiimillä, mutta sitäkin intohimoisemmin - mikäli työpaikka kiinnostaa kasvavalla alalla ja edelläkävijäyrityksessä, saa ottaa yhteyttä.
Kerromme heti lisää, kun niistä voimme julkisesti kertoa.
Kiitos kaikille mielenkiinnosta ja antamastanne tuesta!
Ystävällisin terveisin,
Kimmo Ruotoistenmäki
CEO, Cozify
Yksi asia jota heittäisin tähän pienellä liekillä on vastuullisuusasiat. Ihan vain harkittavaksi. Teillä on jonkin verran toimintaa vielä eräällä pilvitoimijalla, joka on tunnettu hiilivoiman käytöstä ja lobbauksesta sekä muutoinkin, sanotaanko hieman vähemmän ilmasto/ihmisoikeus/vastuullisuus -positiivisista linjauksista. En pahastuisi, jos pidemmän päälle laittaisitte hieman painoarvoa tällekin sektorille.
Etenkin nyt kun on vielä saumat ottaa siitä irtopisteitä markkinoinnissa. Pilvissä on kyllä valinnan varaa kotimaassa, EU:ssa ja USA:ssa, vaikka vähän päivänvaloa kestäviä kriteerejäkin pistää päälle.
Kiitos huomiosta, luontoystävällisyys on kyllä ihan aidosta tapetilla kaikessa tekemisessä. Uskoisin että vastuullisuusasiassa suurimman muutoksen saamme aikaan energiatehokkailla ratkaisuilla asunnoissa ja kiinteistöissä. Lämmitys, ilmastointi ja valaistus kun on vastuussa n. 30% kaikista CO2 päästöistä maailmassa.
Yst terv,
Kimmo/Cozify