Tarkoituksena on tehdä Cozify <-> Airpatrol Wifi -paritus. Olen jo jumpannut useita kertoja syklin läpi:
-lähtötilanteessa Airpatrol Wifi on aktivoitu normaalisti, tottelee ohjausta Android-kännykällä
-Cozify ja liitetty wlan-tukiasema ovat samassa lähiverkossa.
-Syötetään Airpatrol ID-koodi, ja laitetaan ohjeen mukaan Airpatrol pairing-tilaan
-painetaan OK-nappulaa - mitään ei tapahdu.
En oikein ymmärrä kuinka Cozify voisi olla yhteydessä Airpatroliin, koska pairing-tilahan kytkee päälle Airpatrolin pairing-wlanin. Vai onko Airpatrolissa kaksi eri pairing-tilaa: 1) pairing-valo palaa jatkuvasti ja 2) pairing valo vilkkuu (tähän päästään painamalla pairing-nappulaa >3s)? Tässä "pairing-valo vilkkuu" -tilassa Airpatrol ei tee uutta wlania.
Joka tapauksessa kummallakaan tavalla aktivoidussa pairing-tilassa ei tunnu tapahtuvan mitään joka indikoisi pairing-toiminnan onnistumisen. Aikaa tämän kuntoonsaamiseen on 15 tuntia..asennuspaikka on aika kaukana..
0
Viestejä yhteensä
No laitoin viestiä ko. purkin supportiin, katsotaan mitä vinkkejä sieltä tulee, vai tuleeko.
Supportista tuli jo joku automaattivastaus että resetoi ja asenna uudelleen, mutta ei tuo mitään auta, odotellaan jos saisi hiukka parempaa apua kunhan pyhät on ohi.
Olisiko sitten asennussoftassa jotain bugin tyypistä, jatketaan asian selvittelyä.
Jos ilmalämpöpumppu on jo joskus paritettu Airpartolin oman softan kanssa, kannattaa se ensin poistaa Airpatrolin appiksesta (Menu -> Manage Devices).
Tämän jälkeen seurasin ohjeita ja laite parittui Airpatrolin appiksen kanssa ihan näitisti ohjeita seuraamalla. Muista käydä kääntymässä Airpatrolin omassa verkossa, kun appis sitä ehdottaa.
Purin parituksen ja tein sen uudestaan myös Cozify appiksen kanssa. Tässä hankalaksi on osoittautunut tuo laitteen sarjanumero. Se kannattaa kirjoittaa ensin ylös tekstimuodossa (sähköposti, tekstiviesti, tai ihan mikä vaan puhelimen appis, joka sallii tekstin kirjoittamisen) ja kopioida Cozify appiksen syöttökenttään. Jos parituksessa menee joku pieleen tai sarjanumerossa on typo, sarjanumeroa ei tarvitse kirjoittaa joka kerta alusta, vaan muutoksen voi tehdä sähköpostiin (tms) ja kopioida sarjanumeron siitä Cozify appiksen sarjanumeron syöttökenttään.
Valmistaja on vastaillut ainakin meidän suuntaan aktiivisesti. Jos ongelma on siinä, ettei Cozify appis löydä Airpatrolia, kannattaa laittaa viestiä meidän supporttiin (support@cozify.fi). Voimme logeista vilkaista, löytyykö sieltä syytä, miksi paritus ei onnistu.
- Tony / Cozify
Valmistajan tuesta on saanut lähinnä ohjeita että "tee paritus uudelleen käyttöohjeen mukaan", mutta kun tämän on tehnyt jo toista kymmentä kertaa uudestaan ja kokeillut eri laitteita (AP, luuri, n-kpl resettejä) niin homma polkee snadisti paikoillaan. Mitään auttavaa lokitetoa ei saa mistään, ei edes valmistajalta, joka voisi kenties hieman avittaa missä ongelma piilee. Tässä siis homma tökkää jo siihen että AirPatrolin saisi omaan sisäverkkoon paritettua, Cozifyn kanssa tässä vaiheessa ei ole vielä edes taisteltu.
Omalla kohdalla varsin omituista on sekin, että parituksen saa tehtyä loppuun keskeyttämällä sen ennen timeouttia, mutta silloin tosi hauskasti yhteys AirPatroliin toimii vain ulkoverkosta, vaikka se sisäverkon langattomaan tukiasemaan onkin yhteydessä. Jos kuitenkin yrittää tällaisessa tilanteessa vielä Cozifyn kanssa paritusta niin saa timeout herjan ja homma tökkää, mikä nyt on äkkisiltään aika loogista jos ei sisäverkkoyhteys pelaa luurin ja AirPatrolin välilläkään (siis AirPatrolin oma appi luurissa).
Hmm.. tähän ei näköjään saa liitettä lisättyä, lienee viestiketjukohtaista? Cozifyn ilmoitus on "AirPatrol laitteen paritus epäonnistui. (599: HTTP 599: Timeout)" mutta kuten todettu, tässä pitäisi varmaan ensin saada itse AirPatrol ja sen oma aplikaatio toimimaan keskenään sisäverkossa.
En siis tunne koko Airpatrolia koska olen nähnyt vain internetissä, mutta työpuolelta vastaan tulleita. Ei ole tarkoitus myöskään päteä
Oletan että Airpatrol käyttää myös jotain ulkoista serveriä, mihin kirjautuu. Virhe viittaisi siihen.
Toimiiko Airpatrol ilman internetiä? Kannattaa kokeilla niin että vedät internetpiuhan tai mokkulan irti mutta jätä sisäverkko päälle. Jos toimii noin sisäverkosta niin vika on välillä sun nettipurkin ja airpatrolin servereiden päässä.
Korjatkaa vaan jos oon pihalla?
Voi olla että nämä omat viestit tästä ongelmasta ei oikein ole selviä enempi/vähempi sekavan selostuksen vuoksi, mutta mulla homma tyrehtyy siihen että paritus AirPatrolin oman softan kanssa ei onnistu loppuun saakka, viimeisessä vaiheessa tulee timeout, eli silloin kun luurissa olevan AirPatrol softan ja AirPatrol purkin pitäisi lopullisesti luoda yhteys keskenään. Tämä päättyy aina timeout herjaan, mutta tuon timeoutin voi "kiertää" sillä että keskeyttää tuo prosessin hieman ennen sitä timeout hälyä - silloin AIrPatrol softan paritus prosessi ilmoittaakin että homma selvä, mutta käytännössä yhteys ei toimi kuin ulkoverkosta. Tällöin AirPatrolin saa jotenkuten toimiaan, kun vaan käyttää WAN yhteyttä. Tämä on hieman ironista sillä AirPatrol on toki silloinkin yhteydessä sisäverkon kautta siihen tukiasemaan, eihän se ulkoverkon yhteyskään muuten toimisi jos ei sisäverkossa olevaan tukiaseman yhteyttä olisi.
- ilman nettiä wifiin
- jaa kännykästä uusi wifi ja liitä. Onko eroja?
Siis ihan unohtaen cozifyn nyt kokonaan. En toki yiedä onko kohta 1 edes mahdollinen.
Mulla ei oiken äly riitä siihen miksi tuon yleensä onnistuin noin parittamaan että ulkoverkosta yhteys AirPatroliin pelaa mutta sisäverkosta ei, samaan langattomaan tukiasemaan se kuitenkin on yhteydessä. Ennemmin kuvittelisi että ongelmia tulee saada ulkoverkosta yhteys. Melko mystinen tapaus.
Omaa sisäverkkoa on aika hankala tutkia ilman työkaluja, ehkä reitittimestä jotain lokeja mutta se on yleensä aika turhauttavaa hommaa, valitettavasti.
En ole varma, onko tapauksessasi kyse tästä, mutta tarkista löytyykö tuollaista asetusta wlan-tukaristasi.
Ei ole client isolation päällä, ja kokeilin tuota parin luontia jo neljällä eri WLAN tukarilla (Netgear, Buffalo, MikroTik ja Extreme Networks). Ohitin myös oman sisäverkon konfaamalla uuden AP:n suoraan kuitupäätteen WAN liitäntään. Katsotaan nyt vielä jos jaksaisi jotain kokeilla, mutta alkaa melko puulta maistumaan kun homma ei oikeen etene.
Otin vielä/jälleen yhteyden valmistajaan, aikoivat olla puhelimitse muhun yhteydessä, katsotaan saadaanko tuota yksilöä koskaan toimimaan. Oishan se jännä jos se pelaiskin vain sillon kun joku puhuu korvaan samaan aikaan.
edit: tätä ei koskaan saatu toimimaan, joten laite palautui myyjälle