Olemme hahmottelemassa sähkösuunnitelmaa kevään korvalla rakennettavaan taloon. Yksi vaihtoehto on toteuttaa yleisvalaistus led-valaisimilla ja ohjana näitä FutureNow releboxeilla.
Minulla on ollut loma-asunnossa joulukuusta lähtien käytössä FutureNow FNIP 8x10A laitteita, joiden avulla olen korvannut kiinteistössä aiemmin käytössä olleen Enston Esmartin ohjauksia. Tämän vielä lyhyehkön käytön perusteella pidän laitetta luotettavana ja sopivana ohjauksien totetuttamiseen. Jotta sitä voisi täysin hyödyntää kaikkeen kiinteistötekniseen seurantaan ja ohjaamiseen, Cozifyn ominaisuuksia pitäisi muutamilta osin kehittää monipuolisemmiksi ja toivottavasti kehitystä hubiin tältäosin tulisi.
FNIP moduulia ei löydy jos verkkoyhteys katkeaa. Jos otat esim. Cozify yksiköstä lan piuha irti ja laitat takaisin. Tällöin FNIP ei enää löydy cozify apista. Kaikki tulot ja lähdöt muuttuvat harmaaksi. Mikään ei näytä tuovan sitä takaisin. Kun resettoin nFNIP (sähköt pois ja reset nappi pohjaan startissa). Tämän jälkeen IP osoitteen uudelleenmääritys. Sillon yksikkö taas löytyy ja kaikki lähtöjen nimeämiset ym. ovat tallessa. Ongelmallinen tilanne jos esim. sähkökatko ja laitteet ei nouse takaisin käyttökuntoon. Bootti ja resetti vaatii aina paikan päällä käyntiä.
Viestejä yhteensä
@Karri voitko kertoa tarkemmin miten voisimme kehittää releyksikon toimintaa eteenpäin?
t.Samppa / Cozify
FNIP moduulia ei löydy jos verkkoyhteys katkeaa. Jos otat esim. Cozify yksiköstä lan piuha irti ja laitat takaisin. Tällöin FNIP ei enää löydy cozify apista. Kaikki tulot ja lähdöt muuttuvat harmaaksi. Mikään ei näytä tuovan sitä takaisin. Kun resettoin nFNIP (sähköt pois ja reset nappi pohjaan startissa). Tämän jälkeen IP osoitteen uudelleenmääritys. Sillon yksikkö taas löytyy ja kaikki lähtöjen nimeämiset ym. ovat tallessa. Ongelmallinen tilanne jos esim. sähkökatko ja laitteet ei nouse takaisin käyttökuntoon. Bootti ja resetti vaatii aina paikan päällä käyntiä.
Ben,
Tämä kuulostaa oudolta, sillä tuota on korjattu jo aiemmin jopa yhdessä valmistajan kanssa. Me tarkistamme asian.
yst terv,
Kimmo
Tämä jatkuu vielä, eilen kerran ja tänään uudestaan. Nyt meni resetin yhteydessä kaikki asetukset ja nimetykset...
Hei, jos et ole vielä laittanut tikettiä, voisitko laittaa.
Yst terv,
Kimmo/Cozify
Laitoin mailia osoitteeseen tuki@cozify.fi, vai löytyykö joku muu tapa tiketille?
Hei,
Se on hyvä.
Kimmo/Cozify