On jäänyt lievästi sanoen huono kuva Airpatrolista muutenkin mutta keskitytään nyt Cozifyyn. Sain sen yhdistettyä ipadin kanssa vihdoin, eli sekä Airpatrol että Cozify toimivat siinä. Cozify hub on samassa lanissa, eli tämä on mökkiverkko, varsin simppeli verkko kaikin puolin: Langallinen 4G reititin, poe-verkkokytkin (kameroille) ja langaton tukiasema (ei reititin). Ipad ja Airpatrol ovat samassa wlanissa, eli pakotin ipadin myös 2.4 gigan taajuudelle koska Airpatrol sitä vaatii.
Se ei vain jukolauta toimi. Sarjanumeron syöttäminen on tehty niin ikäväksi kun mahdollista. En voi korjata yksittäistä typoa, kaikki pitää kirjoittaa uusiksi, en voi lukea QR-koodia. Luin toisella laitteella QR-koodin että varmistuin O/0 erot esimerkiksi, mutta ei vaan kelpaa. "Airpatrol laitteen paritus epäonnistu. Tarkasta sarjanumero ja muista painaa paritusnappia."
Huono puoli on että aina kun painan paritusnappia, se tuhoaa Airpatrolin asetukset ja joudun sen parittamaan uusiksi Airpatrolin omaan softaan alusta pitäen myös.
Hämää myös ohjeen kohta 2 "Liitä laite valmistajan applikaatiota käyttäen samaan Wifi-verkkoon jossa HUB on". Eihän HUB ole wifi-verkossa vaan langallisessa verkossa. Samassa 4g-routerissa ja verkokytkimessä toki ovat wlan-tukiasema, Cozify Hub ja kaikki muukin.
Ideat kelpaa. Hyödyllisemmät virheilmoitukset myös. Airpatrolista on monta versiota, onko sillä mitään tekemistä? Tässä lukee pohjassa versio 3.0.1, ostettu eilen. Kolme tuntia kesti saada Airpatrol edes kiinni verkkoon, tässä kohtaa alkaa olemaan taas se fiilis että ei näitä ihan tavallisille kuolevaisille ole suunniteltu...
0
Viestejä yhteensä
Paritusnapin painamisen ei pitäisi poistaa mitään olemassaolevia asetuksia. Tuo on niin poikkeavaa käytöstä, että pistää miettimään onko laite rikki. Toimiiko se ok Airpatrollin omasta appiksesta käytettynä?
Valitettavasti Airpatrollin palvelin vastaa parituspyyntöön vain, että onnistuiko paritus vai ei. Senpä vuoksi Hubilla ei ole tarkempaa tietoa siitä, mikä meni pieleen. Yleisimmät ongelmat ovat:
- Virheellinen sarjanumero
- Paritusnappia ei ole painettu (paritus valon pitäisi vilkkua)
- Airpatrol laite ei ole yhteydessä Airpatrollin palvelimeen
Ennen Hubiin parituksen aloitusta kannattaa kokeilla Airpatrollin omalla appiksella, että laitteen ohjaaminen ja tilan kysely onnistuvat.
Hankalaa sarjanumeron syöttöä olen itse taklannut niin, että luen sarjanumeron QR koodin lukijalla, valitsen lukuohjelmasta luetun tekstin lähettämisen sähköpostilla ja kopioin sarjanumeron sähköpostiohjelmasta Cozify appikseen. Kömpelöä on, myönnetään. Jos ajaudut syöttämään sarjanumeron käsin, syötä se johonkin sopivaan muistiinpano-ohjelmaan, josta voit sen kopioida aina tarvittaessa.
Toivottavasti näistä on apua.
T. Aki / Cozify
Saan airpatrol-ohjaimen wifi-verkkoon, tosin aikamoisella voimistelulla. Siinä oppii wifi-salalasanat ja sarja-koodit ulkoa.
Nimittäin Honor 8 -puhelimella ja Huawei tabletilla ei onnistunut, mutta Samsungi tabletilla onnistui muutaman yrityksen jälkeen.
Eli wifi-lamppu palaa ja purkki vastaa pingiin kotiverkossa,
Mutta sitten:
Samsung tabletilla paritus:
Yhdistetään pariksi.........
"Parin muodostus epäonnistui, Serveriin ei saatu yhteyttä, tarkista puhelimesi internet-yhteys ja yritä uudelleen"
Cozifyn lisää laite -toiminnolla epäonnistuu ja tulee herja:
"airpatrol-laitteen paritus HTTP 599:time out"
Onkohan kuinka yleistä tuollainen? Vai onkohan mulle sattunut maanantaina tehty yksilö? :-)