Moi,
tässä nyt muutaman päivän kameratukea käyttäneenä muutama huomio, kommentti ja kysymys:
Kehuja:
+ Hienoa että saatiin tuki, tätä odotettiin
+ Sääntöjä on selvästi mietitty, esim kuva spostiin ovikellosta, video liikkeestä jne
Risuja:
- Kuvan katselu appiksesta tuntuu todella hitaalta ja epävakaalta. Foscamin oma softa toimii lähes viiveettä, Cozifyllä kestää live-kuvan näkyviin saanti parhaimmillaankin kymmeniä sekunteja, useimmiten ei toimi lainkaan.
- Onko todella niin, että kun 50 videopätkää tulee täyteen, tallennus loppuu? Eikö vanhempia voisi poistaa alta? Itsellä tuli ulkokamerassa 50 klippiä täyteen alle 3 päivässä, nyt ei kaiketi tallennu mitään.
- Eikö tallennettuja videoita saa mitenkään ladattua pilvestä pois?
Kehitysideoita:
* Olisi kiva, jos ovikellosta saisi kuvan vaikka pushilla eikä ainoastaan sähköpostilla - spostissa on joskus sen verran viivettä että "kukas siellä soittelee" -toiminta ei oikein onnistu
- petri
0
Viestejä yhteensä
Eikös tuo poisto onnistu ihan helposti valitsemalla tallenteen perässä olevasta kolmesta pisteestä? Tosin useamman tallenteen poisto kerralla antaa odottaa vielä itseään.
Ei minua ainakaan kiinnosta alkaa poistella 20-30 tallennetta päivittäin yksi kerrallaan (tai edes joukkona), jotta kamera toimii kuten pitäisi. Ei se vaan toimi niin.
Saisikohan tähän jotain kommenttia? Nykyisellään, varsinkin noiden tallenteiden maksimimäärän vuoksi, kameratuki on valitettavasti käyttökelvoton ainakin meikäläiselle.
Lisähuomiona, että kameratuen myötä mobiilisovellus on muuttunut varsin hitaaksi - koko ajan tulee ilmoituksia kameran verkkoyhteyden katkeamisesta ja tallennustilan täyttymisestä. Säännöllisesti katoaa myös yhteys koko hubiin ja sovellus jumittelee uutterasti.
Uskoisin, että verkkoyhteys itsessään ei ole ongelma. En tosin tiedä onko Foscamissa jotain konstia mitata verkkoyhteyden laatua?
Juuri äsken onnistuin poistamaan kameran vahingossa kun sovelluksen tökkiessä yritin kuittailla ilmoituksia pois. Tämän seurauksena kameran takaisin lisäämisen jälkeen tallenteet eivät enää näy listassa. Se kyllä näkyy, että niitä on 42/50...
- petri
Valinta ei sentään jää muistiin joten sen pääsee tekemään joka kerran uudelleen.
Tallennustilakin olisi vaihteeksi täynnä, iltapuhteena pääsee poistamaan joka päivä sen 30 videoklippiä jotta tallennus pysyy käytössä. Kaipaisin edelleen kommenttia FIFO- tyyppisestä bufferista tai kpl- määrän nostamisesta radikaalisti, mieluiten molemmista.
- petri
-Jarkko / Cozify
- petri
Lähetämme tästä vielä erikseen viestiä kaikille kamerapalvelun käyttäjille.
- Tony / Cozify
Ps. Keep on sending feedback...
Antti / Cozify
ole kamerasta, mutta kyllä sieltä kohtuullista kuvaa tulee selaimeen.
Mutta Cozifyn appilla (Android) sillä ei saa tehtyä oikein mitään tai siis en vain osaa.
Kamera löytyy kyllä laitteeksi ja kun sen avaa, niin kuva sieltä tulee tovin päästä (kun laadun säätää kameran
omalla softalla tarpeeksi huonoksi, 720p:llä tulee vaan erilaisia virheilmoituksia).
Mutta mihinkään sääntöön/teemaan kameraa ei saa liitettyä. Laitenäkymässä, jos liiketunnistinta raahaa kameran
päälle (tai toisinpäin) tulee vaan ilmoitus "Laitteille ei löytynyt sääntöä.".
Tarvisko jotain loitsua heittää johonkin vai miten ton saa nauhottelemaan ?
http://www.cozify.fi/products/cozify-camera-premium
VGA:ta parempaa kuvaa en saa kyllä tulemaan läpi. Pitäisikö saadakaan ?
Kameran kuvan tarkkuustason pystyt muuttamaan kameran asetuksista.
- Tony / Cozify
sitä katseleva kännykkä/tabletti olisi samassa lähiverkossa ? Ei ainakaan tällä kameralla tai päätelaitteella (Android). "Valittavissa" on 640x360 (10 fps).
Mikäli kameraa käyt katsomassa web- tai Android-clientilla 720p:nä, seuraavaksi jos koittaa Cozifyn appin
kautta, on tuloksena virheilmoituksia. Jos web-clientilla käy laittamassa laaduksi 640*360, näkyy sittem Cozify:ssäkin.
Onko videota mahdollista tallentaa muualle kuin Cozify pilveen? Esim, lokaalille levylle tai muihin pilvipalveluihin?