Hei vieras, tervetuloa!

Vaikuttaa siltä että olet uusi täällä? Jos haluat osallistua keskusteluihin, rekisteröidy valitsemalla joku painikkeista ohessa!

Kameratuen toimivuus / Kysymyksiä

psysipsysi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 90
Moi,

tässä nyt muutaman päivän kameratukea käyttäneenä muutama huomio, kommentti ja kysymys:

Kehuja:
+ Hienoa että saatiin tuki, tätä odotettiin
+ Sääntöjä on selvästi mietitty, esim kuva spostiin ovikellosta, video liikkeestä jne

Risuja:
- Kuvan katselu appiksesta tuntuu todella hitaalta ja epävakaalta. Foscamin oma softa toimii lähes viiveettä, Cozifyllä kestää live-kuvan näkyviin saanti parhaimmillaankin kymmeniä sekunteja, useimmiten ei toimi lainkaan.
- Onko todella niin, että kun 50 videopätkää tulee täyteen, tallennus loppuu? Eikö vanhempia voisi poistaa alta? Itsellä tuli ulkokamerassa 50 klippiä täyteen alle 3 päivässä, nyt ei kaiketi tallennu mitään.
- Eikö tallennettuja videoita saa mitenkään ladattua pilvestä pois?

Kehitysideoita:
* Olisi kiva, jos ovikellosta saisi kuvan vaikka pushilla eikä ainoastaan sähköpostilla - spostissa on joskus sen verran viivettä että "kukas siellä soittelee" -toiminta ei oikein onnistu

- petri

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,006 admin
    psysi kirjoitti:


    - Onko todella niin, että kun 50 videopätkää tulee täyteen, tallennus loppuu? Eikö vanhempia voisi poistaa alta? Itsellä tuli ulkokamerassa 50 klippiä täyteen alle 3 päivässä, nyt ei kaiketi tallennu mitään.
    - Eikö tallennettuja videoita saa mitenkään ladattua pilvestä pois?

    Testauksen aikana esitettiin toivetta "rengastallennuksesta" > vanhin putoaa automaattisesti pois. Käyttäjä voisi halutessaan korvamerkata säilytettävät. Samoin keskusteltiin tallennustilan täyttymisen varoituksista.

    Eikös tuo poisto onnistu ihan helposti valitsemalla tallenteen perässä olevasta kolmesta pisteestä? Tosin useamman tallenteen poisto kerralla antaa odottaa vielä itseään.
  • psysipsysi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 90
    Pudeman kirjoitti:


    Eikös tuo poisto onnistu ihan helposti valitsemalla tallenteen perässä olevasta kolmesta pisteestä? Tosin useamman tallenteen poisto kerralla antaa odottaa vielä itseään.

    Onnistuu onnistuu, mutta minusta sen pitäisi tapahtua automaattisesti niin ettei uusien tallenteiden syntymistä estetä tuolla 50 tallenteen rajoitteella. 50 tallennetta on muuten sivunmennen sanoen todella vähän, mieluummin sitten vaikka n:n päivän raja ja tilarajoitus (tyyliin 7 päivää, 2.5G tms).

    Ei minua ainakaan kiinnosta alkaa poistella 20-30 tallennetta päivittäin yksi kerrallaan (tai edes joukkona), jotta kamera toimii kuten pitäisi. Ei se vaan toimi niin.
  • psysipsysi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 90
    @cozify

    Saisikohan tähän jotain kommenttia? Nykyisellään, varsinkin noiden tallenteiden maksimimäärän vuoksi, kameratuki on valitettavasti käyttökelvoton ainakin meikäläiselle.

    Lisähuomiona, että kameratuen myötä mobiilisovellus on muuttunut varsin hitaaksi - koko ajan tulee ilmoituksia kameran verkkoyhteyden katkeamisesta ja tallennustilan täyttymisestä. Säännöllisesti katoaa myös yhteys koko hubiin ja sovellus jumittelee uutterasti.

    Uskoisin, että verkkoyhteys itsessään ei ole ongelma. En tosin tiedä onko Foscamissa jotain konstia mitata verkkoyhteyden laatua?

    Juuri äsken onnistuin poistamaan kameran vahingossa kun sovelluksen tökkiessä yritin kuittailla ilmoituksia pois. Tämän seurauksena kameran takaisin lisäämisen jälkeen tallenteet eivät enää näy listassa. Se kyllä näkyy, että niitä on 42/50...

    - petri
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,006 admin
    editoi syyskuu 2016
    psysi kirjoitti:

    Juuri äsken onnistuin poistamaan kameran vahingossa kun sovelluksen tökkiessä yritin kuittailla ilmoituksia pois. Tämän seurauksena kameran takaisin lisäämisen jälkeen tallenteet eivät enää näy listassa. Se kyllä näkyy, että niitä on 42/50...

    - petri


    Vesa/Cozify vastaus 29.8.2016:
    Ongelma pitäisi olla korjattuna viimeviikkoisen beta-päivityksen yhteydessä: Videonauhoitelistan alalaidassa on ‘Näytä kaikkien kameroiden videot’-checkbox, jonka jälkeen nauhoitelistassa näytetään kaikki ko. hub:n videot ja niitä pääsee poistamaan.

    Ystävällisesti,
    Vesa /Cozify
    Eikö tuo toimikaan noin?
    Post edited by Pudeman on
  • psysipsysi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 90
    editoi syyskuu 2016
    Pudeman kirjoitti:



    Eikö tuo toimikaan noin?

    No toimihan se näemmä. Kiitokset vinkistä, en ollut ko ohjetta nähnyt aiemmin missään.

    Valinta ei sentään jää muistiin joten sen pääsee tekemään joka kerran uudelleen.

    Tallennustilakin olisi vaihteeksi täynnä, iltapuhteena pääsee poistamaan joka päivä sen 30 videoklippiä jotta tallennus pysyy käytössä. Kaipaisin edelleen kommenttia FIFO- tyyppisestä bufferista tai kpl- määrän nostamisesta radikaalisti, mieluiten molemmista.

    - petri
  • cozifycozify Administrator Viestejä: 99 admin
    editoi syyskuu 2016
    psysi kirjoitti:


    Tallennustilakin olisi vaihteeksi täynnä, iltapuhteena pääsee poistamaan joka päivä sen 30 videoklippiä jotta tallennus pysyy käytössä. Kaipaisin edelleen kommenttia FIFO- tyyppisestä bufferista tai kpl- määrän nostamisesta radikaalisti, mieluiten molemmista.
    - petri

    Moi, työn alla =)
    -Jarkko / Cozify

  • psysipsysi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 90
    Mahtavaa, kiitokset!

    - petri
  • tonytony Member, Administrator, Cozify, Beta-käyttäjä Viestejä: 157 admin
    Nostimme kaikkien kamerapalvelua käyttävien maksimi tallennusklippien määrän 500 kappaleeseen. Klippimäärä on luonnollisesti pienempi, jos 2,5GB:n levytilaraja tulee ennen maksimi klippimäärää vastaan.

    Lähetämme tästä vielä erikseen viestiä kaikille kamerapalvelun käyttäjille.

    - Tony / Cozify

    Ps. Keep on sending feedback...
  • HesusHesus Member Viestejä: 3
    Onko muilla ongelmia kamerakuvan kanssa Cozifyn appin kautta? Kameran omalla softalla kuva näkyy OK, mutta en ole saanut kuvaa näkymään oman apin kautta. Jostain syystä myös toisella kameralla (2 kameraa käytössä) appi herjaa että käyttäjätunnus on väärä, vaikka se on oletus admin-käyttäjä ja salasana. Kyseessä iPhone ja iOS10, sama ongelma oli aikaisemmalla iOS-versiolla. Cozifyn softat ovat uusimmat mahdolliset.
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,006 admin
    Sama combo, mutta ei vastaavaa vikaa. Oletko kokeillut eri laadulla tuota kuvaa: 13 > 11 fps?
  • AnttiVihavainenAnttiVihavainen Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 100 admin
    Hesus kirjoitti:

    Onko muilla ongelmia kamerakuvan kanssa Cozifyn appin kautta? Kameran omalla softalla kuva näkyy OK, mutta en ole saanut kuvaa näkymään oman apin kautta. Jostain syystä myös toisella kameralla (2 kameraa käytössä) appi herjaa että käyttäjätunnus on väärä, vaikka se on oletus admin-käyttäjä ja salasana. Kyseessä iPhone ja iOS10, sama ongelma oli aikaisemmalla iOS-versiolla. Cozifyn softat ovat uusimmat mahdolliset.

    Moikka! Voisitko lähettää [email protected] osoitteeseen hubin sarjanumeron kera ongelman kuvauksen, niin katsomme mikä systeemiä vaivaa.
    Antti / Cozify
  • eakikieakiki Member Viestejä: 7
    Tuli ostettua Cozifyn kaverina Fuj:tech Mini HD ‐IP-kamera (ku halavalla sai). Odotusarvot nyt ei kovin korkealla
    ole kamerasta, mutta kyllä sieltä kohtuullista kuvaa tulee selaimeen.

    Mutta Cozifyn appilla (Android) sillä ei saa tehtyä oikein mitään tai siis en vain osaa.

    Kamera löytyy kyllä laitteeksi ja kun sen avaa, niin kuva sieltä tulee tovin päästä (kun laadun säätää kameran
    omalla softalla tarpeeksi huonoksi, 720p:llä tulee vaan erilaisia virheilmoituksia).
    Mutta mihinkään sääntöön/teemaan kameraa ei saa liitettyä. Laitenäkymässä, jos liiketunnistinta raahaa kameran
    päälle (tai toisinpäin) tulee vaan ilmoitus "Laitteille ei löytynyt sääntöä.".

    Tarvisko jotain loitsua heittää johonkin vai miten ton saa nauhottelemaan ?
  • obeesiobeesi Member Viestejä: 39
    eakiki kirjoitti:


    Tarvisko jotain loitsua heittää johonkin vai miten ton saa nauhottelemaan ?

    Jos en ihan väärässä ole, niin tarvitsee Premium Kamerapalvelun, että pystyy tallentamaan..
    http://www.cozify.fi/products/cozify-camera-premium



  • eakikieakiki Member Viestejä: 7
    obeesi kirjoitti:


    Jos en ihan väärässä ole, niin tarvitsee Premium Kamerapalvelun, että pystyy tallentamaan..
    http://www.cozify.fi/products/cozify-camera-premium

    No, näinhän se oli. Kiitos ja anteeksi.

    VGA:ta parempaa kuvaa en saa kyllä tulemaan läpi. Pitäisikö saadakaan ?
  • tonytony Member, Administrator, Cozify, Beta-käyttäjä Viestejä: 157 admin
    Kyllä pitäisi. Vähintään HD tasoa. FullHD voi olla sen verran raskasta, että sen kanssa saattaa olla ongelmia, mutta vähintään HD:n pitäisi toimia, jos kodin nettiyhteydessä riittää kaistaa.

    Kameran kuvan tarkkuustason pystyt muuttamaan kameran asetuksista.

    - Tony / Cozify
  • eakikieakiki Member Viestejä: 7
    tony kirjoitti:

    Kyllä pitäisi. Vähintään HD tasoa. FullHD voi olla sen verran raskasta, että sen kanssa saattaa olla ongelmia, mutta vähintään HD:n pitäisi toimia, jos kodin nettiyhteydessä riittää kaistaa.

    Uploadia on n. 2 Mbit/s. Kierrätetäänkö striimi netin/jonkun palvelimen kautta vaikka Cozify-purkki, kamera ja
    sitä katseleva kännykkä/tabletti olisi samassa lähiverkossa ?
    tony kirjoitti:

    Kameran kuvan tarkkuustason pystyt muuttamaan kameran asetuksista.

    Ei ainakaan tällä kameralla tai päätelaitteella (Android). "Valittavissa" on 640x360 (10 fps).
    Mikäli kameraa käyt katsomassa web- tai Android-clientilla 720p:nä, seuraavaksi jos koittaa Cozifyn appin
    kautta, on tuloksena virheilmoituksia. Jos web-clientilla käy laittamassa laaduksi 640*360, näkyy sittem Cozify:ssäkin.
  • cubeqtiocubeqtio Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 21
    Itse kuuluttaisin sen fullhdn perään. Foscamin oma sovellus toimii hienosti, mutta cozifyn oma ei jaksa toistaa livenä fullhdta.
  • säätäjä79säätäjä79 Member Viestejä: 1
    Terve,

    Onko videota mahdollista tallentaa muualle kuin Cozify pilveen? Esim, lokaalille levylle tai muihin pilvipalveluihin?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.