Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Läsnäolotunnistin?

Minulla olisi liiketunnistimen sijaan tarvetta läsnäolotunnistimelle.

Käytössäni on tällä hetkellä lähinnä Nexan sisäkäyttöön tarkoitettuja liiketunnistimia ja lisäksi yksi Nycen liiketunnistin. Nexat eivät kokemukseni mukaan havaitse läsnäoloa ilman selkeää liikettä ja niillä valot räpsyvät turhaan. Tuon Nycen tunnistimen taas kiinnitin aikanaan paikkaan, josta sitä on hieman vaikea irrottaa empiirisiin tutkimuksiin, eikä niitä taida olla saatavillakaan. Prooven tai Centraliten tunnistimia en ole vielä kokeillut.

Itselläni käyttöä noille olisi lähinnä työhuoneessa, jossa tietokoneen näppäimistön näpyttely ei riitä ainakaan Nexalle pitämään valoja jatkuvasti päällä. Toinen case on TV:n katselu olohuoneessa, jossa pitäisi tunnistaa täsmällisemmin läsnäolo huoneessa liikkeen sijaan.

Onkohan jokin Cozifyn tukemista laitteista selkeästi sellaiseksi havaittu joko Foorumilaisten tai Cozifyn kehittäjien toimesta?

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
    @PetriJA Itselläni on Nycen tunnistimet. Mietityllä paikoituksella ja tarpeeksi monella tunnistimella homma toimii. Ei tietenkään korvaa oikeaa läsnäolotunnistinta, mutta riittävällä määrällä, mietityllä paikoituksella ja viivettä optimoimalla toimii riittävän hyvin.

    Esim. olohuoneen sohvalla minulla on yksi Nyce katossa sohvan edessä ja yksi Prooven tunnistin sohvan päässä seinällä varmistamassa. Olohuoneessa on myös toinen Nyce katossa, noin 1,5m päässä sohvasta, jotta koko huone tulee katettua.
  • Valinnat
    PetriJAPetriJA Member Viestejä: 9
    Kiitos neuvoista. Täytynee hankkia muutama liiketunnistin lisää ja yrittää viritellä josko saisi nuo caset halutulla tavalla toimimaan.

    Onko sinulla muuten nuo mainitsemasi tunnistimet kaikki liitetty samaan sääntöön/teemaan vai oletko kopioinut samanlaisen säännön/teeman jokaisen tunnistimen yhteyteen? Siis kun minulle ei ole oikein auennut kuinka Cozify tukee TAI/JA ehtoja eikä kirjallista ohjeita tai kunnollisia esim. kommentoituja esimerkkejä ole missään tarjolla.

  • Valinnat
    amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
    PetriJA kirjoitti:

    Kiitos neuvoista. Täytynee hankkia muutama liiketunnistin lisää ja yrittää viritellä josko saisi nuo caset halutulla tavalla toimimaan.

    Onko sinulla muuten nuo mainitsemasi tunnistimet kaikki liitetty samaan sääntöön/teemaan vai oletko kopioinut samanlaisen säännön/teeman jokaisen tunnistimen yhteyteen? Siis kun minulle ei ole oikein auennut kuinka Cozify tukee TAI/JA ehtoja eikä kirjallista ohjeita tai kunnollisia esim. kommentoituja esimerkkejä ole missään tarjolla.

    Samassa säännössä kaikki liiketunnistimet valittuina, joiden tunnistuksesta haluan että kyseisen säännön valot reagoivat.

    Cozify ei tue vielä JA ehtoa muuten kuin hämärätunnistimen kanssa ja taas esim. liiketunnistimien kesken ei tueta kuin TAI ehtoa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.