@cozify Edelleen olisi tarve saada ilmoitus kadonneesta laitteesta, oli syy sitten huono yhteys tai pariston loppuminen. Onko agendalla?
Esim. vesivuotoanturi, lämmitintä ohjaava lämpömittari, pistorasia tai rele voivat olla kriittisiä toimivuuden suhteen ja siksi olisi todella tarpeellista saada niistä ilmoitus, jos ovat olleet tietyn aikaa kadoksissa.
Näistä voisi luoda oman erillisen säännön tarpeen mukaan.
Viestejä yhteensä
-Jarkko / Cozify
Haasteilla Jarkko viittaa esim 433-pistorasioihin, joiden tavoitettavuutta ei itse yksisuuntaisen kommunikointiteknologian takia voi tietää.
Muissa teknologioissa (zigbee, z-wave jne) tai esim 433-sensoreissa varma tieto kauan poissa olleesta laitteesta on olemassa ja viestin lähettäminen on mahdollista. Laitteiden laajempi statushistoria on suunnitteilla. Viestin lähetys olisi minun mielestäni tähän kokonaisuuteen kuuluva ominaisuus, jonka varmastikin pitäisi kytkeä päälle kaikille laitteille esim settingsteistä.
Ideoita otetaan vastaan
- Kimmo/Cozify
"Lähetä viesti, kun laitteen viimeisimmästä statuspäivityksestä on n minuuttia." Käyttäjä voi itse valita, mihin laitteeseen/laitteisiin viesti lähtee, mitä viestissä lukee, paljonko on n minuutin kynnysarvo ja valittavana on laitteet, joista statustieto on saatavilla. 433 MHz pistorasioista ei tietysti statustietoa saa, mutta eipä niistä voi patterikaan loppua.
Btw, kiva kun Cozifyn porukkakin on palannut foorumille kommentoimaan aktiivisesti. Välillä foorumilla oli melko hiljaista, mutta ehkä olitte vain kesälomilla.
t.Samppa / Cozify
t. Samppa / Cozify
t.Samppa / Cozify
http://forum.cozify.fi/discussion/87/ehdotuksia-uusiksi-tuetuiksi-laitteiksi/p1