Moi,
Mietin kovasti ostamaan Cozify automaation mökkiin, jossa on valtava remontti meneillään. Lähes kaikki uusitaan täysin, myös sähköt.
Olen vähän miettinyt jättää kaikki valokatkaisimet väliin, eli niitä ei asenneta ollenkaan (ehkä säästyy vähän rahaa sähkömiehen työstä). Onko tämä mitään järkeä?
Entä onko järkee laittaa kaikki töpseleihin Nexan on/off vastaanotin? Toimiiko ne luotettavasti? Mökki on pieni, sinne tulee noin 10 töpseliä, ei kovin suuri sijoitus. Mietin lähinnä luotettavuudesta.
0
Viestejä yhteensä
Ei mitään ongelmaa. En laittaisi perinteisiä enää ollenkaan.
Mulla kotona tulee ongelmia jos silloin kun radioverkko ottaa häiriötä. Cozify hubille se on päällä, koska lähetys on tehty, mutta signaali ei vain mene perille: Alakerran blokkivalot ovat pimeinä, vaikka pistoketta on komennettu ja hubista näkyy että olisi päällä.
En ainakaan nopealla Google haulla löytänyt Zigbee vastaanotin (töpselin taakse piilotettava) on/off (ja ledeihin soveltuva himmennintoiminnolla). Heitätkö Matti linkki verkkokauppaan josta löytyisi niitä edullisesti?
Mökkiin ei saa tuoda:
- halogeenipolttimot
- loisteputket
- hehkulamput
Itse odottelen Zwave tukea, koska tuossa standardissa on tosi hyviä vastaanottimia rasioihin esim Fibarolta.
Mutta haluaisin kuitenkin laittaa on/off palaset etenkin keittiön rasioiden ja tv rasian taakse, jotta niitä voi tarvittaessa sammuttaa etänä. En halua mitään välipala töpselin väliin näkyviin.
Tietääkö kukaan vastaava palanen töpselin taakse jossa on Zigbee?