Minulla ruokapöydän valaisin ohjataan liiketunnistimella ja teemalla päälle/pois auringonlaskun ja auringonnousun välisenä aikana. Jos nyt sattuu juuri auringonnousun aikana olemaan ruokapöydässä, kuten tähän vuodenaikaan on hyvinkin mahdollista, niin valaisin sammuu kesken aamiaisen.
Saisiko esim. teeman ajastukseen lisäehdon, joka pitäisi teeman päällä, kunnes liike loppuu (viivästettynä), jos siihen liitetyssä säännössä on liiketunnistin ja liiketunnistin tunnistaa liikettä siinä vaiheessa, kun teeman pitäisi ajastuksen mukaan sammua?
1
Viestejä yhteensä
Sama pyyntö/toive koskee esimerkiksi kosteustunnistimen sääntöjä, joilla ei nyt voi määrittää kytkemään laitetta päälle raja-arvon alittuessa ja pois päältä toisen raja-arvon ylittyessä. Tarve olisi saada makuuhuoneen ilmankostutin toimimaan vain tietyllä ilmankosteusarvojen välillä vaikka 35%-45%.
Antti / Cozify
Olisin eilen illalla ollut liittämässä Nexan pistorasiaa pieneen lämpöpatteriin, joka olisi säätynyt päälle/pois tiettyjen lämpötilojen välillä. Olin todella yllättynyt, että tätä mahdollisuutta ei vielä ollut.
Käytännössä luot säännön "Käynnistä lämpötilan mukaan", jossa asetat haluamasi maksimilämpötilan, esim 22 astetta ja valitset "Sammutetaan". Näin tehtynä lämmitin kytketään päälle kun lämpötila on laskenut alle rajalämpötilan ja sensori on muutoksen raportoinut. Koska lämpötilan raportoinnissa on aina viivettä, tämä ei johda yhtämittaiseen naksutteluun.
Antti/ Cozify
Jos se on hyvin pieni, esim. 1-2 astetta, niin tietyissä tapauksissa olisi hyvä päästä määrittämään se myös itse hieman suuremmaksi.
Nämä tiedot olisi hyvä avata sääntöä luodessa esim. jollain esittely/opastusteksillä säännön yhteydessä.