Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Sähkökatkon jälkeen 433 laite käynnistyy viiveellä

automateme1automateme1 Member Viestejä: 10

Moro! Tämmöinen havainto, onko muilla samaa? Kun olen ottanut Cozifyn irti verkosta ja kytken sen takaisin, niin 433 MHz laite (pistorasia) alkaa käynnistymään ja sammumaan minuutin viiveellä.

Viimeksi ukkosen salamointi tuli lähelle ja olen ottanut kaikki laitteet irti verkosta ja kytkenyt takaisin. Sen jälkeen Cozifyn teemoista kun laittaa valot päälle, niin Prooven rasia syttyy about minuutin viiveellä. Samoin sammuu minuutin viiveellä tai pidemmän ajan päästä. Enemmän vaikeuksia sammumisessa on ollut katkon jälkeen.

Tämä on ainakin kaksi kertaa jos toistunut. Cozifya on otettu kyllä useamminkin irti, esim kun kalusteita on siirretty, eikä aina tämä sama toistu. Mutta ajoittain tulee esiin. Nyt sama tilanne on päällä jo neljättä päivää irrotuksen jälkeen.



-
AutomateMe

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Mulla vielä muutama 433 laite käytössä, eikä niissä ole esiintynyt vastaavaa. Oma HUB ajoittain virrattomana tai offline

  • Valinnat
    aki@cozify.fiaki@cozify.fi Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä, LähiTapiola Suunnannäyttäjä Viestejä: 16 admin

    Kuulostaa siltä, että 433 kanavalla on häiriötä. Hub nimittäin odottaa, että kanavalla ei ole liikennettä, ennenkuin se lähettää ulospäin menevät komennot.

    Häiriöitä 433 liikenteen vastaanottoon aiheuttavat ainakin

    • - Liian lähellä olevat sähkölaitteet, kuten reititin
    • - Kiepillä olevat sähköjohdot

    Näistä selviää yleensä siirtämällä hub kauemmas muista laitteista ja sähköjohdoista.

    Lisäksi 433 sensorit voivat rikkoutua niin, että niissä jumiutuu lähetin päälle. Onnistuin esim. kerran pudottamaan ovitunnistimen lattialle niin että näin kävi. Kyseisen sensorin löytämiseen ei oikein ole muuta keinoa kuin ottaa laitteista patteri pois.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.