Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Kamera pois päältä

AMRAMR Member Viestejä: 71
editoi tammikuu 17 kohteessa Support

Moi,

kameroiden kanssa ongelmaa ollut tässä muutaman päivän. Ensiksi ihan alkuviikosta oli satunnaista "Kamerapalvelu ei toimi" ongelmaa, mutta se tuntui sitten katoavan kun antoi powerresetin Cozifylle.

Sittemmin uuden Opticam O7:n käyttöönotto on takunnut. Cozify -sovelluksessa hyvin harvoin näkyy kuva ja yleensä tulee ilmoitus "Kamera pois päältä". Silloin kun kuvaa ei saa, error -logiin ilmestyy muutaman kerran seuraava vikailmoitus:

Opticamin oma ohjelma näyttää kyllä kiltisti kuvaa aina ja joka kerta eli yhteydet toimivat kyllä, myös Cozify näkee kameran verkossa, koska kellonaika "Laite havaittu viimeksi" ilmoitukseen päivittyy aina. Pilveenkään ei luonnollisesti Opticamista kuva talteen mene.

(2022-01-11: Ostikkoon liittymätön iPhone iOS15 videokuvan "ruudunpiirto-ongelman" kuvaus poistettu. Huom. myös edellinen kappale voi koskea eri ongelmaa.

2022-01-17: Foscam C2 ongelmakuvaus poistettu, mustan kuvan ongelmaa ei enää liiemmin esiinny.)

Post edited by AMR on

Viestejä yhteensä

  • AMRAMR Member Viestejä: 71

    Nyt reilun viikon aikana, muutamia uudelleen yrityksiä tehty. Pari kertaa olen kuvan saanut Cozify Appsiin näkymään vajaasta 40 yrityskerrasta Cozify Appsiin. Yhden kerran on myös videota mennyt pilveen seurantaviikon aikana, kun pari kolme kertaa yössä jänikset laukaisevat pyöräkatoksessani olevan liiketunnistimen. Ja edelleen Cozify Appsi kertoo kameran olevan verkossa kokoajan ja Opticamin omalla softalta kuvaa tulee aina.

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,095 admin

    Olet jo varmaan tehnytkin nämä temput, mutta kysyn nyt kuitenkin. Oletko päivittänyt uusimman firmiksen tuon Opticamin kautta? Entä palauttanut tuon kameran tehdasasetuksiin ja uudelleen parittanut sen?

  • AMRAMR Member Viestejä: 71

    Opticamin oman softan mukaan uusin firmis käytössä kamerassa. Yritin uudemman kerran full resettiä ja uudelleen paritin sen, samalla lailla käyttäytyy, silloin tällöin hyvin harvakseltaan kuvaa tulee mutta useimmiten ei. Silloin kun kuvaa tulee, niin tuota kuvakaappauksen virheilmoitusta ei tule.

    Opticamin sisäkamera toimii eikä virheilmoituksiakaan näy.

  • AMRAMR Member Viestejä: 71

    Jahans, enää ei tuota virheilmoitusta tule. Ihme homma.

    No kuva jää silti useimmiten tulematta, se vika ei samalla poistunut, valitettavasti.

  • AMRAMR Member Viestejä: 71
    editoi tammikuu 26

    Pientä päivitystä, seuraavia kokeiltu tuen ehdottamana:

    - Kokeilemaan langallista yhteyttä (No, O7 on langallinen kamera ...)

    - Käynnistämään kameran uudelleen

    - Käynnistämään Hubin uudelleen

    - Käynnistämään reitittimen uudelleen

    - Resetoimaan kameran

    - kokeile kameraa eri resoluutioilla


    Itseasiassa eri järjestyksessä olin noita jo aiemmin kokeillutkin, lukuunottamatta reitittimen uudelleen käynnistämistä, mutta nytpä on sitäkin kokeiltu. Sama ongelma edelleen päällä, useimmiten kuvaa ei saa päälle Cozifyssa ja silloin harvoin kun se menee päälle, kuva näkyy niin kauan kun sitä Cozifyssa vain jaksaa katsoa. Opticamin softalla kuvaa tulee aina.

  • AMRAMR Member Viestejä: 71
    editoi helmikuu 17

    Tuen kanssa sähköpostia vaihdettu, tuo Opticam O7 PoE ei ole(kaan) "täysin" tuettu. Tutkivat logejani ja kamera lähettää vain muuttuneita framejä (tai tarkemmin kuvan osia kait) ja tuota ei Cozify tieten hanskaa. Saattaa olla, että Cozifyn päässä vielä jatkotutkivat asiaa oisko sille jotain tehtävissä ... no saa nähdä.

    Se minua kuitenkin vähän ihmetyttää, etteikö tuollaiset vajaat "stream"lähetykset häiritsisi ennen pitkään silloinkin kun kuva menee päälle. Nyt livekuva kuitenkin pysyy päällä niin kauan kuin sitä vain jaksaa katsoa, jos se vain on lähtenyt päälle. Ja sitten toisaalta, käsittääkseni tuo tapa on ihan normaali näissä IP-kameroissa, että kuvavirtaa kompressoidaan tavoilla tai toisilla.

    (Edit: kirjoitusvirheitä korjattu)

    Post edited by AMR on
  • lena_hclena_hc Member Viestejä: 53

    OFFTOPIC: Minkälaisessa ajassa sait yhteyden tukeen?

  • AMRAMR Member Viestejä: 71

    Taisi tulla yhteydenotto päivän tai kahden sisään.

  • AMRAMR Member Viestejä: 71
    editoi toukokuu 5

    Ostin Opticam O5:n O7 PoE:n tilalle, mutta se käyttäytyy samalla lailla vaikka O5 on tuettujen laitteiden listalla.

    Otin tukeen yhteyttä, ilmoittelen miten tämän kanssa käy.

  • AMRAMR Member Viestejä: 71

    Päivitys tilanteeseen on jäänyt laittamatta viime viikolta. Tuki ystävällisesti hankki O5:n testeihin ja softapäivitystä olisi kuulemma tulossa lähiaikoina. Väliaikaisena ohjeena tuli käyttää alemman tarkkuuden videomoodia, jonka pitäisi toimia. No mulla ei se pelaa, mutta ehkä sitten joillakin.

    Yllätyksekseni O7 PoE toimii nyt ilman mitään softapäivityksiä (eikä niitä käsittääkseni luvassa olekaan O7 PoE:lle) aavistuksen paremmin alemmalla videotarkkuudella ehkä jopa noin joka viides kerta kuva menee päälle. 🤨

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.