Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Automatisoi valot -sääntöä ei löydy

Minulla on ollut Cozify nyt kolmisen vuotta vähäisellä käytöllä. Lähinnä se tuli hommattua palo- ja murtohälytysten välittämiseen kännykkään. Jokin aika sitten hommasin Philipsin Hue-aloituspakkauksen että sain olohuoneen valoihin vähän älyä. Nyt sitten päätin yhdistää Hue valot, Bridgen ja kaukosäätimen Cozifyyn. Huen kanssa käytin "teemoja", joita selaamalla sai valittua tilanteeseen sopivan valon värin ja voimakkuuden.Valaistuksen värilämpötilan säädölle löytyy Cozifystä järkevä automatisointi (Valojen värisävy päivärytmin mukaan). Aloin ihmetellä miksei Cozifyssä saa automaattisesti sopivaa valaistusvoimakkuutta vuorokaudenajan mukaan jos kerran valon värille sellainen valinta on ja meinasin jo esittää toiveen sellaisesta tämän foorumin kautta. Foorumia ja blogeja lukemalla kuitenkin ymmärsin, että "automatisoi valot" -sääntö pitäisi olla olemassa. Jostain syystä sitä ei löydy minun sovelluksesta. Tarvitseeko se jotain vielä älykkäämpiä lisälaitteita, että sääntö löytyy, pitääkö kyseinen sääntö osata etsiä jostain muualta kuin säännöt-välilehdeltä vai onko jossain vain nyt bugi?


Hubin versio 1.14.2.49

Android appin versio 1.1.3.2/16710

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Onhan tuo vielä olemassa. Säännöt sivu ja laite-ehdotusten alla on valmiina sääntöjä, joiden joukosta ko sääntö löytyy. Tätähän lienee tarkoitit?


  • AnteroKAnteroK Member Viestejä: 11

    Juuri tätä tarkoitin. Vaan kun ei löydy.


  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Sulta näyttää puuttuvan noissa kuvakaappauksissa myös tallenna videota, kun palovaroitin hälyttää -sääntö.

    Näyttää, että nuo sääntöehdotukset tulevatkin sen mukaan, mitä laitteita sulla on paritettuna.

  • AnteroKAnteroK Member Viestejä: 11

    Josta päästäänkin kysymykseen, että mitähän lisälaitteita siihen voi tarvita. Hölmömpi olisi kuvitellut, että valot ja ajastin riittää. Pitänee palata aiheeseen kunhan vaihdan käytävän ja portaikon valot älykkäämpiin ja laitan liikkarin samaan tilaan.

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Kuinkas monta sääntöehdotusta sulla näyttää? Mulla niitä on 11.

    Itse en juurikaan ole käyttänyt noita valmiita sääntöehdotuksia, koska ne on lukittu muutoksilta, esim. et voi valita mitkä paritetuista liikeilmaisimista hyödynnetään.

  • AnteroKAnteroK Member Viestejä: 11

    Kahdeksaa tuo minulle ehdottaa. Tuntuu jotenkin hankalalta jos kaikki skenaariot eri liikkareista, katkaisijoista, valoista ja kellonajoista pitää tehdä omiin teemoihinsa. Ei ole kovin simppeliä tai intuitiivista se. Kaikessa yksinkertaisuudessaan esimerkiksi tuo olohuone nyt. Haluaisin, että aamulla valot päälle laittaessa valon väri olisi 6500K ja kirkkaus vaikka 50%. Päivällä sitten 100%. Iltaa kohden lämpimämpää ja himmeämpää. Sävy vaihtuu järkevästi, mutta kirkkautta varten pitää nyt tehdä omat teemat. Teema vaihtuu kellonajan mukaan. Teemaan on pakko valita lampulle lähtötilanteeksi päällä tai pois, ei ole vaihtoehtoa että edellinen tila. Eli jos olen olohuoneessa valot päällä, niin teeman vaihtuessa valot sammuu ja sitten kun ne sytyttää uusiksi, niin kirkkaus on eri. Siitä on se älykodin äly-osuus vielä kaukana.

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Ei ne välttämättä sammu, jos hyödyntää teemojen pinoutumista. Uudempi päälle menevä teema ajaa tavallaan sen edellisen teeman yli. Poissa ja kotona -teemat ovatkin sitten ns master teemoja.

    Kun uusi teema on päällä, voi sen vanhan sammuttaa alta pois jossain vaiheessa ajastuksella.

    En ole itse hyödyntänyt tuota ominaisuutta, joten en osaa sanoa kuinka sujuva tuo olisi käytännössä. Kun ei tuo sääntöehdotus noiden lukittujen toimintojen takia kelpaa minulle, olen joutunut tekemään useita teemoja juurikin näiden kirkkausasetusten takia.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.