Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Philips Hue lamput ei löydy Windows sovelluksella..

IlkkaIlkka Member Viestejä: 79 ✭✭
Hei,

Hankin juuri Osram Lightfy ja Philips Hue lamppuja. Osramit alkoivat toimimaan ilman ongelmia mutta Cozify-Windows sovellus ei löydä Philips lamppuja. Tai löytää kyllä mutta käyttöliittymään tulee vain kysymysmerkit lamppujen kohdalle ja niitä ei voi ohjata.

t:Ilkka

Viestejä yhteensä

  • cozifycozify Administrator Viestejä: 99 admin
    Hei,

    Sattumoisin otin tänään paketista uuden Philips Hue White-lampun ja paritus onnistui ilman ongelmia. Parituksessa on hyvä odottaa hetki kärsivällisesti, että paritus varmasti menee kunnolla loppuun asti. Jos lampun ikoniin ei ilmesty valkoista pientä palloa, odota hetki ja yritä laittaa lamppu päälle ja pois päältä. Tämä usein aktivoi lampun.

    En tällä hetkellä osaa sanoa miksi lampun nimeksi tulee välillä kysymysmerkki, laitamme tämän selvityksen alle.

    Jos lamput eivät lähde toimimaan oikein, poista lamppu käytöstä ja kokeile parittaa lamppu uudestaan.

    - Tony / Cozify
  • IlkkaIlkka Member Viestejä: 79 ✭✭
    Jesh.. kiitos! Nyt alko wörkkimään uuden parituksen jälkeen. :-) Yritin uutta paritusta aikasemminkin mutta en poistanut lamppuja käytöstä ennen uutta yritystä.

    t:Ilkka
  • mpeltomaampeltomaa Member Viestejä: 23
    Tähän voisin lisätä että Belkin WeMo -lamput ovat usein myös kysymysmerkkejä. Neljästä lampusta yhdessä luki muuta kuin kysymysmerkki. Tämä tietysti korjaantuu kun nimeää laitteen uudelleen, mutta hauska pikku juttu.
  • KyuuKyuu Member Viestejä: 34
    Hei, olisiko lisävinkkejä? Minulla on tuo Lighstrip Plus, mutta en saa kysymysmerkkiä parempaa lopputulosta. Olen tässä vaiheessa >10 kertaa koittanut uusiksi: poistan laitteen, lisään uudestaan, ipadilla ja androidilla, sitten vielä koitan sammuttaa ja käynnistää laitteen ilman poistoa kuten yllä vinkattiin. Lisäyksen yhteydessä yhden kerran valo on mennyt pois ja takaisin päälle, mutta kaikilla muilla kerroilla se ei ole reagoinut mitenkään. Listalle tulee vain kysymysmerkki.

    Kysymysmerkin voi toki nimetä uudestaan, mutta tosiaan valkoinen pallo ei tule näkyviin, tai palloa muutoinkaan. Eli ohjaus ei koskaan mene perille.

    Hubi ja laite ovat olleet 1-3m päässä toisistaan, suora näköyhteys.

    Kiintoisaa triviaa: aina kun poistan tuon ? laitteen listalta, siinä poiston jälkeen lamppu sammuu hetkeksi ja syttyy sitten. Eli jotain yhteyttä selvästikin on, ei vaan semmoista josta olisi hyötyä.
  • cozifycozify Administrator Viestejä: 99 admin
    Moi,

    On se tuettuna, testasin tämän joitain viikkoja sitten kun saimme testilamput toimistolle.

    Näyttäisi siltä, että olet tehnyt kaiken niin kuin pitääkin. Tästä huolimatta vielä varmistuksena.

    Stepit:

    1. Poista lamppu lampun asetuksista
    2. Käy varmuuden vuoksi palauttamassa unohdetut laitteet Laitteet-näkymän asetuksista (aivan sivun alalaidan painike)
    2. Käynnistä seuraavaksi Zigbee-laitteiden haku
    3. Odota tällä kertaa koko haku loppuun asti (1 min)
    4. Jos pieni valkoinen pallo ei ilmesty näkyviin, odota hetki ja koita sen jälkeen ohjata lamppua painamalla lampun ikonia


    Kysymysmerkki näytetään, jos lamppu ei lähetä hubille valmistajan nimeä. Olemme muuttaneet kyselyä ja tämä ongelma toivottavasti poistuu seuraavassa versiossa.

    Yst. Terv.

    - Tony / Cozify
  • KyuuKyuu Member Viestejä: 34
    Joo, pitäisi olla tuettu, ostin sen teiltä siinä samassa kun laitteenkin.

    Mutta, nyt minulla on joku ongelma tässä. Koitin tuota ym.ohjetta, eli otin myös palauta unohdetut laitteet, odotin hetken, ei näkynyt joten menin hakuun. Odotin loppuun asti, koitin myös "etsi uudestaan" ja annoin hakea uudestaan. Kysymysmerkkilaite ilmestyy aina - myös silloin kun en laita laitetta päälle haun alettua (vaan se on jo päällä valmiina). Kysymysmerkki ei reagoi mitenkään painamiseen. Laitteen sammutus-kytkentä (virtajohdosta) ei vaikuta asiaan. Ja tämän kaiken perään kun tosiaan poistan laitteen näkymästä sen ollessa päällä, se menee pois päälle ja päälle. Joku signaali sinne menee, mutta vasta poistaessa laitetta.

    Tältä näyttää (joo, karmivanlaatuinen kuva mutta pointti selvinnee):
    https://goo.gl/photos/A7oBEWBZTH5n3MgJ8

    Nämä Lightifyt toimivat ihan ok ja muutkin palaset. Meinasin vain että saisi tämän viimeisenkin tapauksen kiinni niin olisi kiva.

    Lisää ideoita?
  • KyuuKyuu Member Viestejä: 34
    Krhm, asia on yhä vailla vastausta. Onko syytä lähetellä laitteita takaisin teillepäin vai onko tässä jotain mitä voisi koettaa? Selvästikin jotain yhteyttä tässä Cozify ja valo pitävät mutta ei niin kuin pitäisi.
  • cozifycozify Administrator Viestejä: 99 admin
    Hei,

    Pahoittelut, kun vastaus on kestänyt.

    Olemme parantaneet lampun paritusprosessia ja pyrkineet korjaamaan myös kuvaamasi ongelmat. Sinänsä merkillistä tässä on se, että osalla lampuista paritus toimii ja osalla ei. Olen itse parittanut ja käyttänyt Lightisrip+:n eikä parituksessa tullut esille ongelmia.

    Uusi versio julkaistaan lähipäivien aikana.

    - Tony / Cozify
  • KyuuKyuu Member Viestejä: 34
    Kiitos, odottelen mielenkiinnolla. Eipä tässä hevosen selässä olla, on vain mukavaa olla näinkin nopeasti kehittyvän tekniikan matkassa.
  • KyuuKyuu Member Viestejä: 34
    Uudella softalla toimi Android-puolella, ei tosin Ipadilla jolla ensin koitin. Toki se sinnekin ilmestyi kun Androidilla lisäsin.

    Mainiota!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.