Saan yhdistettyä Trådfri remoten hubiin, mutta en yksinkertaisesti saa kaukosäädintä ohjaamaan mitään sääntöä. Olen koittanut kymmeniä erilaisia, painikkeisiin liittyviä ja laitteeseen liittyviä, käynnistänyt hubin uudelleen ja parittanut kaukosäätimen moneen kertaan uudelleen.
Missä menee vikaan?
Pystynkö logista tarkistamaan lähteekö säätimestä ylipäätään tietoa hubille?
0
Viestejä yhteensä
Loki ei juurikaan paljasta meille loppukäyttäjille paljoakaan.
> Olikos toi se pyöreä viisipainikkeinen kake? Mitä olet kokeillut sillä tehdä?
Se juuri. Ohjata pistorasiaa sekä valaisimia, käynnistää teemaa ja tuota ”laitteeseen liittyvää sääntöä: käytä ikea katkaisimena”
> Saatko laitettua kuvakaappauksia asetuksista?
Onnistuu, kaukosäätimen asetuksista nimenomaan?
Nyt kannattanee varmaankin poistaa säännöistä kaikki, jotka olet tehnyt tähän laitteeseen liittyen ja lähteä alusta.
Luo uusi sääntö, valitse kauko-ohjaimet.
Vieritä sääntöehdotuksia ja valitse Käytä Ikea kaukosäätimenä.
Valitse aluksi vaikka vain yksi valo tai pistorasia ohjattavat laitteet kohdassa.
Asetuksissa käsinohjattava valinta
Testaa valittu valo/pistorasia säätimen keskinapilla. Ensimmäinen painallus sytyttää ja toinen painallus sammuttaa.
Mulla on tuo yöpöydällä ja ja sammutan sillä tarvittaessa monta valoa. Tuon periaate on saada kaikki ohjattavat laitteet samalle viivalle sytyttämällä/käynnistämällä ne. Sammutus tapahtuu vasta toisella painalluksella.
Lähtenyt joka kerta puhtaalta pöydältä.
Ongelma taisi nyt siis löytyä, oon yrittänyt ”käyttää katkaisimena” jne. kun tuohon ”käytä kaukosäätimenä” -vaihtoehtoon en yksinkertaisesti ole päässyt käsiksi. Cozify ei siis tunnista tätä kaukosäätimeksi:
Mutta mitäs sitten?
On toki käyny mielessä, että onko tässä muuttunut rauta jotenkin, mutta kotelo pysynyt samana. Joku vanha tästä linkki tästä säätimestä ikean sivuille ei ohjannut enää oikeaan paikkaan, ja tuli 404:sta.
EDIT: tsekkaas läpi tämä ketju: https://forum.cozify.fi/discussion/comment/5523#Comment_5523
Onko tosiaan niin että kaikkia malleja ei sitten ole tuettu? Voikohan tuohon saada muutosta?