Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

YÖ -teeman toiminta

rantautujarantautuja Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 17
Tammikuun päivitys siirsi yö -teema ylhäältä ns. normiteemaksi. Minulla kuitenkin yö -teeman valinta sammuttaa edelleen poissa/kotona teeman. Mutta taas kotona/poissa teeman valinta ei sammuta yö -teemaa. Toimiikohan tuo nyt niinkuin on suunniteltu?

Viestejä yhteensä

  • LP6LP6 Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 83
    Samat havainnoit tein myös eilen, kun satuin katsomaan mitä teemojen vaihdon jälkeen tapahtuu. Olin siinä uskossa, että toimivat kuten päivitysviestissä kerrottiin enkä asiaa ollut sen kummemmin ajatellut. Joku vipu lienee vahingossa jäänyt väärään asentoon master-teemoja muokattaessa.
    -LP-
  • rantautujarantautuja Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 17
    Jossain toisessa ketjussa sivuttiin aihetta, mutta laitan tähän kun en äkkiä löytänyt. Mielestäni tuon kotona/poissa saisi toimia niin että jompi kumpi on aina päällä. Nyt voi molemmat olla pois päältä. Helpottaisi myös kaukosäätimen käyttöä tuon kanssa. Nyt jos säätimeen laittaa esim. poissa -teeman painikkeiden taakse, niin päälle menee hienosti, mutta "off" painikkeesta kytkee poissa -teeman pois, mutta ei kotona -teemaa takaisin päälle.
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    Hei,
    rantautuja kirjoitti:

    Tammikuun päivitys siirsi yö -teema ylhäältä ns. normiteemaksi. Minulla kuitenkin yö -teeman valinta sammuttaa edelleen poissa/kotona teeman. Mutta taas kotona/poissa teeman valinta ei sammuta yö -teemaa. Toimiikohan tuo nyt niinkuin on suunniteltu?

    Ei toimi suunnitelman mukaisesti vaan tähän on jäänyt virhe, joka korjataan tulevassa releasessa. Ongelman pitäisi saada kuitenkin korjattua heti ja pysyvästi ottamalla hubista virrat pois hetkeksi.

    Kimmo/Cozify
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    editoi tammikuu 2016
    Hei,
    rantautuja kirjoitti:

    Jossain toisessa ketjussa sivuttiin aihetta, mutta laitan tähän kun en äkkiä löytänyt. Mielestäni tuon kotona/poissa saisi toimia niin että jompi kumpi on aina päällä. Nyt voi molemmat olla pois päältä. Helpottaisi myös kaukosäätimen käyttöä tuon kanssa. Nyt jos säätimeen laittaa esim. poissa -teeman painikkeiden taakse, niin päälle menee hienosti, mutta "off" painikkeesta kytkee poissa -teeman pois, mutta ei kotona -teemaa takaisin päälle.

    Perusteltua tämä toiminnan muuttaminen on nimen omaan tuon katkaisimen suhteen. Tähän pyritään tuomaan korjaus myös.

    - Kimmo
  • amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
    editoi tammikuu 2016
    rantautuja kirjoitti:

    Jossain toisessa ketjussa sivuttiin aihetta, mutta laitan tähän kun en äkkiä löytänyt. Mielestäni tuon kotona/poissa saisi toimia niin että jompi kumpi on aina päällä. Nyt voi molemmat olla pois päältä. Helpottaisi myös kaukosäätimen käyttöä tuon kanssa. Nyt jos säätimeen laittaa esim. poissa -teeman painikkeiden taakse, niin päälle menee hienosti, mutta "off" painikkeesta kytkee poissa -teeman pois, mutta ei kotona -teemaa takaisin päälle.

    Itse olen aiheesta maininnut, ehkä parikin kertaa, kun käytän tällä hetkellä Nexan seinäkytkintä Poissa teeman päälle/pois kytkemiseen. Hyvä, että asialle löytyy kannatusta muualtakin :smile:
  • LP6LP6 Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 83

    Hei,

    rantautuja kirjoitti:

    Tammikuun päivitys siirsi yö -teema ylhäältä ns. normiteemaksi. Minulla kuitenkin yö -teeman valinta sammuttaa edelleen poissa/kotona teeman. Mutta taas kotona/poissa teeman valinta ei sammuta yö -teemaa. Toimiikohan tuo nyt niinkuin on suunniteltu?

    Ei toimi suunnitelman mukaisesti vaan tähän on jäänyt virhe, joka korjataan tulevassa releasessa. Ongelman pitäisi saada kuitenkin korjattua heti ja pysyvästi ottamalla hubista virrat pois hetkeksi.

    Kimmo/Cozify
    Kimmo, tarkoitatko siis, että tuo muutos alkaa toimimaan suunnitellusti, jos/kun hubin käyttää virrattomana, eli tehty muutos hubin softassa toimii tuon jälkeen oikein?
    -LP-
  • rantautujarantautuja Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 17
    LP6 kirjoitti:

    Hei,

    rantautuja kirjoitti:

    Tammikuun päivitys siirsi yö -teema ylhäältä ns. normiteemaksi. Minulla kuitenkin yö -teeman valinta sammuttaa edelleen poissa/kotona teeman. Mutta taas kotona/poissa teeman valinta ei sammuta yö -teemaa. Toimiikohan tuo nyt niinkuin on suunniteltu?

    Ei toimi suunnitelman mukaisesti vaan tähän on jäänyt virhe, joka korjataan tulevassa releasessa. Ongelman pitäisi saada kuitenkin korjattua heti ja pysyvästi ottamalla hubista virrat pois hetkeksi.

    Kimmo/Cozify
    Kimmo, tarkoitatko siis, että tuo muutos alkaa toimimaan suunnitellusti, jos/kun hubin käyttää virrattomana, eli tehty muutos hubin softassa toimii tuon jälkeen oikein?
    Näin ainakin minulla.

    - Petteri
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    LP6 kirjoitti:


    Kimmo, tarkoitatko siis, että tuo muutos alkaa toimimaan suunnitellusti, jos/kun hubin käyttää virrattomana, eli tehty muutos hubin softassa toimii tuon jälkeen oikein?

    Juuri näin.

    - Kimmo/Cozify
  • Valmi5Valmi5 Member Viestejä: 14
    Millä softaversiolla vois olettaa toimivan? Olen käyttänyt hubia virrattomana ja hankin tuon nexan kytkimenkin ihan tämän keskustelun palautteen perusteella, mutta ei mulla ainakaan toimi oikein. Jos laitan kytkimestä kotona teeman pois, niin ei mene poissa tilaan vaan jää "ilman tilaa"
  • cozifycozify Administrator Viestejä: 99 admin
    Toiminnallisuutta, jossa yö-teema menee automaattisesti päälle, jos kotona teema laitetaan pois päältä, ei ole vielä toteutettu.

    Saat haluamasi toiminnallisuuden toteutettua niin, että laitat kytkimestä yö-teeman päälle, jolloin kotona-teema menee automaattisesti pois päältä.

    - Tony / Cozify
  • Valmi5Valmi5 Member Viestejä: 14
    Joudun nyt vielä kysymään kun ei aina oikein ymmärrä.
    Mä toivoisin että kotina/poissa olis keinuvipu. Aina jompikumpi päällä.
    Nyt puhelimestani kun klikkaan vaikkapa kotona, tulee kotona teema valituksi.
    Kun klikaan uudelleen kotona se menee pois, muttei myöskään poissa teema mene päälle.
    Ja sama tietty toisinpäin poissa teeman kanssa.
    Onko siihen joku este miksei nuo toimi keskenään ristiin?
  • amuamu Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 348 ✭✭
    Valmi5 kirjoitti:

    Joudun nyt vielä kysymään kun ei aina oikein ymmärrä.
    Mä toivoisin että kotina/poissa olis keinuvipu. Aina jompikumpi päällä.
    Nyt puhelimestani kun klikkaan vaikkapa kotona, tulee kotona teema valituksi.
    Kun klikaan uudelleen kotona se menee pois, muttei myöskään poissa teema mene päälle.
    Ja sama tietty toisinpäin poissa teeman kanssa.
    Onko siihen joku este miksei nuo toimi keskenään ristiin?

    Tästä annettu useaan kertaan palautetta ja odotellaan ratkaisua siihen :smile:

    Mahdollisuus sammuttaa teema/teemoja, kun jonkin toisen teeman laittaa päälle, on mielestäni oleellinen ominaisuus ja itsellänikin sille olisi paljon käyttöä.
  • Kimmo RuotoistenmäkiKimmo Ruotoistenmäki Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 204 mod
    Hei,

    Tällä hetkellä logiikka menee näin: Kotona- ja Poissa-teemat sulkevat toisensa pois, mutta kummatkin voivat olla myös inaktiivisessa tilassa.

    Tämä korjataan palautteen perusteella niin, että jomman kumman täytyy olla päällä. Parannus pyritään tuomaan mahdollisimman pian ja se mahdollistaa kotona-poissa-teemojen ohjaamisen yhdellä kytkimellä.

    Kimmo/Cozify
  • esarosenqvistesarosenqvist Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 23
    Onko mahdollista laittaa mobiililiittymä toimimaan niin, että se herättäisi puhelimen wifi puolen määräajoin hubiyhteyden luomiseksi vain ilmoittaakseen läsnäolonsa verkon alueella jolloin tuo läsnäolo-ohjaus toimisi oikeasti. Tämä liittynee enemmänkin mobiilisoftan valtuutukseen käyttää puhelimen verkkotoimintoa muttei pitäisi paljon vaikuttaa akunkestoon varsinkaan jos yhteysväli olisi säädettävissä tai vain manuaalikäytöllä kun ohjelmaa käytetään.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.