Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Kuinka resetoida Osram Smart+ Outdoor Plug EU (Zigbee)

PolarbeerPolarbeer Member Viestejä: 57
editoi lokakuu 2022 kohteessa Support

Talvi lähestyy ja pihavalot pitäisi saada toimintaan ajastimella.

Kuinka ihmeessä saan resetoitua ja siten paritustilaan laitteen

  • Osram Smart+ Outdoor Plug EU
  • AC03660 x 1518
  • 220-240V 50/60Hz Max 3680W 16A
  • Made iin China
  • CE IP44 (kyseessä Zigbee-laite)

Kyseessä siis tämän näköinen johdollinen ulkopistorasia. Toinen kappale jo toimi vanhasta muistista Cozifyn hubissani, mutta tämä toinen ei ota kytkeytyäkseen.

Olen kokeillut seuraavaa. Cozifyn applikaatiossa painettu LAITTEET-välilehdeltä + painiketta oikeassa yläkulmassa --> Cozify etsii uusia laitteita :

TAPA 1

  1. Osram kiinni jännitteelliseen pistorasiaan
  2. Painetaan n. 10 s laitteen ainoaa painiketta, jolloin laitteen pitäisi naksahtaa ja valon pitäisi alkaa vilkkua painikkeessa nopeaan tahtiin? (Valo ei kyllä ala vilkkumaan naksahduksen jälkeen. Saan sen syttymään, jos alan sammutetusta tilasta painamaan nappia.)
  3. Laite on paritustilassa ja pitäisi ilmestyä Cozifyn laitelistalle

TAPA 2

  1. Ota plug irti seinästä.
  2. Paina plugin nappi pohjaan ja laita plug takaisin seinään pitämällä plugin painike pohjassa
  3. Vapauta painike ylös kun plugista kuuluu naksahdus
  4. Hetken päästä laitteen pitäisi ilmestyä löydettyjen laitteiden listalle

Em. ohjeet olen jostain netin syövereistä löytänyt. Missä on vika? Käyttäjässä vai plugissa?


Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    editoi lokakuu 2022

    Mulla on pari noita käytössä juurikin kausivaloja varten. Resetoinnit tehnyt juurikin em tavalla eli pitkään nappi pohjassa kunnes napsahtaa. Tämän jälkeen virtajohdon tuuletus. Töpseli verkkoon ja sitten tietysti sovelluksesta lisää laite -toiminto päälle. Tämä sujunut ongelmitta.

    Post edited by Pudeman on
  • PolarbeerPolarbeer Member Viestejä: 57

    Kiitos nopeasta vastauksesta. Minä en kyllä saa painiketta vilkkumaan sitten millään, painan sitä kuinka pitkään tahansa. En muista näiden kanssa olleen aikaisemmin mitään ongelmia. Ehkä laitteen "piirilevyltä" on sitten hajonnut jotain. Naksahduksia kyllä kuuluu tasaisin väliajoin kun painiketta pitää pohjassa ja valo tekee jonkinlaisen välähdyksen muttaa useiden sekuntien tasainen vilkkuminen jää kyllä uupumaan.

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Vaikuttaa laitevialta. Sullahan on myös toinen vastaava, joten voit helposti tehdä vertailun tuon suhteen: toimiiko siinä resetointi ja paritus.

    Joskus joutunut myös noita sisäkäyttöön tarkoitettuja plugeja resetoimaan. Kun saman laitteen on parittanut uudestaan, niin HUB on löytänyt sen samalla nimellä ja laite näkyy teemoissa ja säännöissä kuten ennen resetointia. Itse laitetta ei kannata siis poistaa, mikäli se on jo ollut aiemmin paritettuna.

  • PolarbeerPolarbeer Member Viestejä: 57

    Kiitos taas Pudeman vinkeistä! Huoneistostomme ainoa porsinut kondensaattori löytyi käyttäjän korvien välistä 🙈.

    Ei pitäisi ikinä viritellä laitteita illalla väsyneenä ja kiireessä. Siellähän tämä oli "mukamas viallinen" Osramini toimivana laitelistalla, olin vain sen nimennyt takavuonna niin ettei sattunut silmään...Ei ole tullut hubin sääntöjen ym. kanssa pelattua aikoihin, niin on vähätkin taidot ehtineet unohtua.

    Kun laite on jo lisättynä Cozify hubiin, niin ilmeisesti tuo pitkä virtapainikkeen pitäminen pohjassa laitteen jotenkin resetoi ja lisää laitelistalle vanhalla nimellä. Cozify ei vain ilmoita mitenkään tästä löytyneestä laitteesta tai sen resetoimisesta, vaan uuden laitteen etsimisestä kertova kuvake pyörii "LISÄÄ LAITTEITA" näytöllä katkeamatta.

    Jonkinlaisen välkähdyksen painikkeen valo tekee, mutta ei minkäänlaista jatkuvaa vilkkumista.


    Kun Osramin ulkopistorasian poistaa applikaatiosta, sitten valitsee laitteen lisäämisen ja lopuksi laittaa ulkopistorasian jännitteelliseen pistorasiaan niin laite löytyy välittömästi. Virtapainikkeeseen ei tarvitse koskea millään tavalla. Tässä yhteydessä Osram naksuttelee itseään ja vilkuttaa valoa hetken aikaa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.