Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Uusi puhelin

aruaru Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 96

En löytänyt foorumilta keskustelua puhelimen vaihtumisesta.

Lataanko vaan uuteen puhelimeen cozify apin ja kaikki pitäisi toimia normaalisti ?

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Näin ainakin itse tein.

  • aruaru Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 96

    Mitkä puhelimet uskallan poistaa apista kun niitä on neljä sanalla nimellä?


  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Mulla oli kolme laitetta samalla nimellä. Katsoin kunkin laitteen kohdalta (pitkä painallus) mihin automaatioihin ko laite on liitetty. Yhdessä oli selkeästi eniten, mm. ilmoituksia liikkeestä jne. Jätin sen ja muut poistin.

    Käytän myös käyttöliittymää iPadissa ja arvatenkin nuo tarpeettomat olivat niitä. Puhelinnumeroon perustuvat ilmoituksethan eivät tule ko laitteeseen. Joskus olen vetänyt tuon iPadin sileäksi ja asennellut uuden betan testiin, jolloin arvatenkin HUB on nähnyt iPadin uutena laitteena ja antanut sille nimen.

    Amerikkaahan olisi, jos käyttöliittymä/HUB havaitessaan uuden laitteen, pyytäisi käyttäjää nimeämään sen. Nyt kaikki saavat saman nimen, mikä sekoittaa.

  • MofaMofa Member Viestejä: 29

    Uudemmat käyttöjärjestelmäversiot (ainakin Android) saattavat käyttää oletusarvona satunnaistettua MAC-osoitetta WiFI-yhteyksille. HUB näkee saman laitteen aina uutena laitteena, kun sille on arvottu uusi MAC-osoite - tästä nuo ongelmat saattavat johtua. Pitää sukeltaa aika syvälle puhelimen asetuksiin ja löytää sieltä valinta "Käytä laitteen MAC-osoitetta".

    Samanlaista ongelmaa saattaa tulla kun kotiverkossa on yksi tai useampi WiFI-toistin (Range Extender). HUB näkee taas sen takana olevan puhelimen uutena laitteena, kun sille näkyy toistimen MAC-osoite.

  • aruaru Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 96
    editoi lokakuu 2022

    ...

    Post edited by aru on
  • aruaru Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 96
    editoi lokakuu 2022

    Vielä vaivaa noiden puhelimien poisto.


    Puhelimessa appi päällä,

    Kun meen pc:llä webui:n kautta hallintaan ja laitan puhelimen wifin päälle ja menee cozifyn hallintaan poistuu punaisesta kuvasta toi pilven kuva, mikä viittais että on käytössä oleva puhelin.

    Mutta keltaisen kuvan takana kuitenkin on säännöt.

    Että arvaanko poistaa mitään?

  • AMRAMR Member Viestejä: 86
    editoi lokakuu 2022

    Itse olen niin vainoharhainen, että olen lisännyt kaikki vastaavasti näkyvät puhelimet ja vastaavat "pilvipuhelimetkin" (itsellä kymmenkunta) myös sääntöihin, kun ei ihan täyttä selkeyttä ei Cozify Appsi mielestäni anna. Aina kun mukamas "uusi puhelin" on tullut (esimerkiksi joidenkin iPhonen firmispäivityksen jälkeen), niin siinä vierähtääkin tovi kun kaikkiin sääntöihin "uuden puhelimen" on lisännyt. :-/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.