Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Nedis® SmartLife PIR-liiketunnistin aktiivinen koko ajan

IpiIpi Member Viestejä: 4

Onko kellään muulla alkanut Nediksen liiketunnistimet (Motonetista) sekoilemaan?

Itselläni tunnistimet havaitsee liikettä koko ajan.

Tunnistinta resetoitu pariin kertaa. Ei auta.

Kävin kokeeksi ostamassa uuden, ja sama tilanne silläkin.

Laitteen tiedoissa näköjään "laite havaittu viimeksi" on sama kuin "laitteen tila päivittynyt" ja ne on aikalailla liitoksen ajalta. Eli laite vaikuttaa hukkuneen sen jälkeen kun se on ensi kerran havainnut liikettä.

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Minkälainen etäisyys sulla on tuosta tunnistimesta HUBiin? Entä mitä siinä on välissä, jos etäisyys on lyhyt? Olihan tämä laite zigbee?

  • IpiIpi Member Viestejä: 4

    Zigbee on. Tästä laitteesta siis kyse: https://www.motonet.fi/fi/tuote/9501699/Nedis-SmartLife-PIR-Liiketunnistin-Zigbee

    Ei ole etäisyydestä kiinni, kun olen testannut ihan cozifyn vierellä.

    Testattu nyt kolmella eri liiketunnistimella ja sama juttu kaikilla.

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Oiskohan noissa tehty jotain muutoksia firmispuolella? Tuossa käyttäjien testaamissa laitteissa ne on ilmoitettu toimiviksi:

    https://forum.cozify.fi/discussion/1058/zigbee-kaeyttaejien-toimiviksi-testaamat-laitteet

  • IpiIpi Member Viestejä: 4

    Ne siis toimi ennen. Mut nyt vilkuttavat jatkuvasti liikettä.

    Ihan tarkkaan en valitettavasti tiedä milloin lakkasivat toimimasta.

    Olisiko yhteisössä ketään muuta jolla nuo olisi ja voisi todeta toimiviksi/ei toimiviksi?

  • klampiklampi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 169 ✭✭

    Olethan kokeillut tuoreilla paristoilla? Yleisin syy ennen hyvin toimineiden liiketunnistimien sekoiluun on hiipuvat patterit. Liiketunnistin jaksaa kertoa liikkeen alkaneen, mutta ei enää loppumista.

    Ei kylläkään ole kokemusta Nedis & Cozify -combosta.

  • IpiIpi Member Viestejä: 4

    Kyllä olen paristonvaihtoakin kokeillut. Ei vaan toimi enää.

  • AaHooAaHoo Applicant, Member Viestejä: 1

    Onko tähän löytynyt ratkaisua? Minulla on ihan sama ongelma. Kaksi samanlaista uutta Nediksen liiketunnistinta kokeiltu ja molemmat tunnistaa olemattomia liikkeitä noin minuutin välein. Olen kokeillut laittaa tunnistimen myös isoon suljettuun pahvilaatikkoon ja eri huoneeseen, mutta sama ilmiö sieltäkin.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.