Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Ion ja 433 laitteet

KassuKassu Member Viestejä: 2

Hommasin kaksi nexa nba002 lämpötila-anturia ajatuksena laittaa toinen saunaan ja toinen ulos, teenkö itse jonkin virheen vai onko nuo 433 laitteet noin paskoja, välimatkaa hubiin saa olla max 1.5m, tuon kauemmas ei voi viedä tai ei toimi. Parittui kyllä ihan ilman ongelmia.Siirsin hubinkin eteiseen josta matkaa saunan seinälle olisi n.3m ja kuistille n.4m mutta ei vaan toimi

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    samvahsamvah Member Viestejä: 10

    Omistan kyseisen anturin mikä toimi kuukauden saunassa (n10m)sen jälkeen tippui verkosta eikä enään kantama riittänyt.433 tajuuksisia lämpötila-antureita ja pistokkeita on käytössä muitakin eikä niissä ole kuin satunnaisia häiriöitä,kantama on 15m luokkaa.Ulkolämpöanturina on tavallinen nexan lähetin mikä on toiminut nyt vuoden moitteetta.Nexa nba002 on vaan niin paska.

  • Valinnat
    MofaMofa Member Viestejä: 29

    Minulla on käytössä Cozify hubin kanssa kaksi Nexa NBA-001 anturia, joista toinen on ulkona. Ovat toimineet puolitoista vuotta ihan ongelmitta. En pikaisella tarkastelulla huomannut miten NBA-001 ja NBA-002 eroavat toisistaan, kuva on ainakin samannäköinen.

    Sellaisen olen pannut merkille, että kun NBA-001:n paristot tyhjenee, niin paristojen vaihdon jälkeen pitää parittaa se uudestaan hubiin. Hubi löytää sen uutena laitteena, siis pitää vielä siirtää liittyvät säännöt "uuteen" anturiin, poistaa "vanha" anturi ja nimetä se "uusi" uudelleen. Aika helppo proseduuri tehdä, mutta jos ei tiedä että se menee näin, niin ihmettelemiseen saattaa käyttää paljonkin aikaa.

  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Tuettujen laitteiden lista: https://tuki.cozify.fi/en/support/solutions/articles/8000033969-tuetut-laitteet-ja-radiot

    Joistain z-wave ja zigbee laitteista on omat ketjunsa, jotka käyttäjät ovat raportoineet toimiviksi, ainakin osin. Näistä Wi-Fi laitteista ei ole mainintoja.

  • Valinnat
    Pauli HartalaPauli Hartala Member Viestejä: 13
    editoi tammikuu 2022

    Ihan kuin ionissa olis heikompi tuki 433-laitteille kuin hubissa. Mulla alkoi ongelmat juuri samaan aikaan kun ion tuli käyttöön. Paristot tyhjenivät, voisko olla heikompi vastaanotin? Tippuilua esiintyy. Laitteen poiston jälkeen ei yhteyttä enää saa aikaan. Tavallisia paristoja ja ladattavia litium akkuja on ollut käytössä eikä hubin aikoina ollut mitään ongelmaa. Aika tärkeää olis saada kuntoon tämä. Sitten on vielä yksi Suomen lämpömittarin lähetin, joka ei kyllä hubinkaan kanssa toiminut, tämä ei nyt niin tärkeä ole. 30.1.2022 https://www.verkkokauppa.com/fi/product/6945/fskqx/TELLDUS-313159-lampotila-kosteusanturi on kyse, tässähän on kaksi laitetta samalla kanavalla eli sisälämpömittari kosteusanturilla ja sitten piuhan päässä ulkolämpötilan anturi. Ei näy enää tuettujen laitteiden listalla. Tämä jää nyt paikallisesti luettavaksi ja etäkäyttö onnistuu z-wave laitteella. Ulkona on zigbee-laitteita, niissä lienee lämpömittarit.

    Post edited by Pauli Hartala on
  • Valinnat
    IsoMikaIsoMika Member Viestejä: 33

    Jaha, sulla samaa ongelmaa. Ostin IONin ja tänään sen kanssa loin puuhaamaan, mutta ei tunnsita mitään 433 laitetta. Muuten niitä ei olekaan käytössä, mutta kauko-ohjaimet Nexalta, ne kun on kovin käteviä. Ja hämärätunnistimet. Eipä toimi enää mikään, kun ei ION tunista niitä lainkaan. Eli käyttökelvoton mun kokoonpanossa, varsinkin ilman kauko-ohjaimia.

  • Valinnat
    IsoMikaIsoMika Member Viestejä: 33

    Update: Satunnaisesti suostuu tunnistamaan kauko-ohjaimen ja sen saa liitettyä IONiin, mutta ei siitä paljon iloa ole, sillä vaikka kaukon saa ohjelmoitua, ei se kuitenkaan toimi kuin erittäin satunnaisesti. Noin 50 painallusta saattaa aiheuttaa toiminnon, tai sitten ei. Eli näemmä tuo 433mhz laitteiden tuki on olematon, tai sitten rikki. Tämä on erittäin huono asia, koska eihän automatiikka tiedä, millä mielellä mä esim. makkariin menen... Haluanko kuunnella musiikkia, lukea, pitää kivaa vaimon kanssa... Kaikille näille on oma asetuksensa ja ne vaihdetaan kaukolla helposti. Apilla ei todellakaan helposti.

  • Valinnat
    kruotoiskruotois Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 109 admin

    @IsoMika

    433-laitteiden osalta yleisvastaus toisessa ketjussa:

    https://forum.cozify.fi/discussion/comment/7305#Comment_7305

    Mikäli et ole laittanut hubisi sarjanumeroa tiketteihin tiedoksi, voisitko laittaa. Tutkitaan tuo voisiko 433-haasteissasi olla kyse laitekohtaisesta rautaongelmasta.

    Kimmo

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.