Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Lampun vaihto

Vaikka LED-valojen pitäisi olla pitkäikäisiä, toimia monta vuotta, niin joskus ne vaan menee rikki.

Olisi kiva jos voisi vaihtaa lampun niin että ei tarvitsisi lähteä konfiguroinnissa ihan alusta.

Ny käytännössä, jos eteisen lamppu menee rikki, niin pitää poistaa vanha lamppu, tunnistaa uusi lamppu, antaa nimi, ja konfiguroida se uudestaan kaikkiin sääntöihin ja teemoihin.

Olisi kiva jos voisi vain vaihtaa valon, ja systeemi huomaisi että on uusi valo. Tämän jälkeen voisi vain määritellä että tämä on uusi LED valo on eteisen vallo joka korvaa vanhan eteisen LED valon.

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    HiTecHiTec Applicant Viestejä: 1

    Tätä olen itsekkin kaivannut. Tuli tapeltua juurikin eteisen valon kanssa ja lopputolos oli se, että kaikki lamput eivät vain lähde kytkimestä päälle täydellä valoteholla. Hue valo tekee sen ja nyt eteisessä on taas HUE. Todella työläs kokeilla 5 eri polttimoa tähän hommaan ja tehdä kaikki säännöt uudestaan aina uudelle polttimolle.

  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Itse olen tehnyt tuon lampun vaihdon seuraavaa periaatetta noudattaen:

    • parita uusi lamppu ja anna sille nimeksi melkein sama kuin vaihtoon menevä, esim eteinen > eteinen1
    • avaa sääntö ja liitä siinä yhteydessä tuo uusi lamppu syttymään samalla
    • poista vanha lamppu säännöstä
    • muuta uuden lampun nimi alkuperäiseksi


    Vanhan lampun asetuksista näkee mihin sääntöihin ja teemoihin se on liitetty, joten kannattaa tehdä tuo edellä mainittu yksi sääntö/teema kerrallaan. Tuolla menetelmällä minun mielestä on päässyt aika helpolla, ilman kaiken uudelleen tekemistä.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.