Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Pistrasian ohjaus hämärän ja liiketunnistimen avulla

Hep!

Nyt loppuu oma äly tämän logiikan kanssa. TIlanne: Kylppärissä tavalliset valot, jotka toki on helppo ohjata liiketunnistimen ja hämärän mukaan. Mutta: Miten prrkl mä ohjaan pistorasian, kun appi ei anna mahdollisuutta tällaiseen? Pistorasiassa nimittäin kiinni työtason ledinauhat, jotka olis kiva saada päälle kun on hämärää, mutta turhaan ne syttyy päivällä.


Miten tuo tehdään?


Kysymys kaksi: Onko kenelläkään tilanne se, että appi kaatuu noin yhden - kahden muutoksen jälkeen. Siis jäätyy kokonaan? Tämä "ominaisuus" ollut alusta lähtien (yli 2 vuotta) , eikä auta laitteen tai android / i-laite vaihtelu. Nyt käytössä pelkät androidit. Tekee kaikilla laitteilla näin. Hiukan raivostuttavaa yrittää tehdä mitään, kun saa yhden - kahden muutoksen jälkeen sulkea ja avata apin.

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    1. Mene säännöt sivulle ja tee uusi sääntö. Valitse laite-ehdotuksista sähköpistorasia ja hämärätunnistimet. Saat tällöin sääntöehdotuksen Käynnistä hämärän mukaan. Säännön valitset laitteen, joka havaitsee hämärän sekä pistorasian, joka tulee käynnistää. Asetukset kohdassa täppä pois Pidä laite käynnissä kohdasta. Voimassaolo kohtaan valitse kellonajat, jotka haluat. Näin saat sen pistorasian päälle haluttuna aikana.
    2. Tuosta kysymyksestä ei auennut minulle haluatko em toiminnon päälle vain silloin, kun tilassa havaitaan liikettä ja on hämärää. Tällöin tarvitaan pari teemaa. Mitä sääntöjä ja teemoja sinulla on tehtynä tähän mennessä ko tilaan? Ilmoittele ne, niin katson voiko niitä hyödyntää tässä tapauksessa.
    3. Tuollaisesta kaatumisesta ei tällä palstalla ole juurikaan kukaan kertonut. Tässä tapauksessa kannattaa ottaa yhteys tukeen (tuki@cozify.fi) ja pyytää heitä tutkimaan tilannetta. Käytössä olevien laitteiden, joilla käytät sovellusta, tiedot mahdollisimman tarkasti mukaan.
  • Valinnat
    IsoMikaIsoMika Member Viestejä: 33

    Kiitoksia! Juu, tuon saan itsekin, että käynnistyy hämärässä. Ideana kylppärissä kuitenkin oli sama kuin tavallisissa valoissa, eli liikkeestä päälle ja kun liike loppuu, valo sammuu, mutta ei tietenkään syty valoisan aikaan turhan takia. Tämä on selkeä puute apissa, koska tuskin olen ainoa, joka ohjaa muuntajan perässä olevia valoja liikkeen ja hämärän mukaan. Nyt se tarjoilee vain typeriä ehdotuksia, joista yksikään ei ole lähelläkään haluttua.


    Tällä hetkellä ei ole kuin kauko-ohjaimelle tehty teema tuolle ledinauhalle, koska meni hermo ja deletoin kaiken. Kun mikään ei toiminut. =) Ja jännästi, ennenkuin Cozify kadotti kylppärin liiketunnistimen, tämä toimi oikein, tyylillä ohjaa teemaa riippuen toisesta teemasta. Nyt en saa pelaamaan millään, kun opetin liiketunnistimen takaisin. Ja normivalolle toimii ihan juuri niinkuin pitääkin.


    Olen ollut Cozifyn tukeen yhteydessä tuosta apin kaatumisesta jo pari vuotta sitten, eivät keksineet mistä voi johtua. Eivätkä saaneet toistettua ongelmaa, mutta tässä tönössä ei näemmä mikään toimi niinkuin pitäisi...

  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Mulla on useampia teemoja käytössä, joiden päälle meno riippuu valoisuudesta. Tässä voisit hyödyntää käyttämääni tapaa:

    Tee teema KYLPPÄRI. Liitä siihen teemaan sääntö, jossa liike käynnistää valon. Lisää samaan teemaan toinen sääntö sitä pistorasiaa varten eli liike käynnistää sen pistorasian.

    Nythän sulla on tilanne, että valot ja pistorasiat käynnistyvät, kun liikettä havaitaan oli hämärää tai ei.

    Seuraavaksi tee sääntö, jota et tee sinne teeman sisään, vaan se on erillinen. Siihen valitset hämäräilmaisimen ja teeman, niin saat sääntöehdotuksen teema päälle hämärässä. Valitset haluamasi hämäräilmaisimen ja ohjaat sillä teeman KYLPPÄRI päälle ja pois menoa.

    Hämäräilmaisimen rajaa voit käydä säätämässä laitesivulta ko ilmaisimen kohdalta. Ilmaisimen sijoittaminen kannattaa miettiä tarkasti, ettei joku käyttämäsi valo vaikuta siihen. Muuten tulee helposti kierre.

    Halutessasi voit liittää tuohon erilliseen sääntöön vaikkapa useammankin ilmaisimen. Tällöin ne tulkitaan TAI operaattoriksi eli mikä tahansa niistä havaitsee hämärän, käynnistää toiminnon. JA vaatii sitten aputeemojen käytön.

    Mulle jäi vähän auki, olisitko halunnut, että ne valot syttyvät aina liikkeestä ja vain se pistorasia hämärästä. Jos näin oli, ilmoittele, niin tehdään siihen ehdotus.

    Tuohon kännykkäasiaan en osaa ottaa kantaa.

  • Valinnat
    IsoMikaIsoMika Member Viestejä: 33

    Kiitos!


    No niin, eipä se vaikea ollutkaan. Kahdella erillisellä teemalla toimi hyvin, tuon valoa ja pistorasiaa ohjaavan ajastin sopivaksi. Ymmärsit oikien, sekä valo että ledinauha haluttiin syttyvän vasta hämärässä ja liikkeen mukaan. Turhaanpa ne tuolla palavat, jos kylppärissä ei ketään ole, eikä niitä päivällä valoisan aikaan tarvita.

    Hämärätunnistin on optimaalisessa paikassa ja säädetty omaan makuun oikein, se itse asiassa vastaa koko talon valaistuksen päällekytkennästä ja sammuttamisesta hämärän mukaan. Erittäin käytännöllinen, koira ei jää edes vahingossa koskaan pimeään, vaikka itse olisin töissä tai vaikka salilla kun tulee hämärää. Tähän samaan tunnistimeen liitin nyt myös nämä. Odotan mielenkiinnolla hämärää. =)

  • Valinnat
    IsoMikaIsoMika Member Viestejä: 33

    Kuittaanpa vielä suuren kiitoksen kera, että nyt toimii niinkuin sen ajattelinkin. Kiitos! =)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.