Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Heiman palovaroitin

robberobbe Member Viestejä: 4

Tuli hankittua Heimanin palovaroitin joka on yhteydessä hubiin. Kun kaikki oli asennettu, tein testihälytyksen ja kaikki toimi niin kuin oli tarkoituskin, eli pyykkäristä katkaistiin virta. Mutta nyt tämän jälkeen tuo palovaroitin vilkkuu jatkuvasti punaisena Cozify apissa ikään kuin siinä olisi hälytys vielä päällä. Miten sen saa "kuitattua"?

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Vieläkö kuvake on punaisena? Itse olen vienyt häkäilmaisimen ulos, niin sillä hälytyksen on saanut loppumaan. Sama lienee toimisi myös palohälyttimessä ja testissäkin?

  • Valinnat
    robberobbe Member Viestejä: 4

    On vielä punaisena. Tarkoitatko ulos viemisellä että saadaan yhteyden katkaistua varoittimen ja hubin välistä? Eli voisiko myös ajatella että ongelma ratkeaisi irrottamalla pariston hetkeksi? Voisin kokeilla nämä kunhan pääsen kotiin.

  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    En tarkoita tuolla virrattomaksi tekemistä, vaan ns softreset raittiissa ilmassa. En ole ottanut paristoja pois, vaan antanut hetken olla ulkona ja toiminnot palaavat normaaliksi.

  • Valinnat
    robberobbe Member Viestejä: 4

    Sain ongelman ratkaistua.

    Lyhyt painallus testinapista antaa hälytyksen, joka tosiaan näyttää jättävän hälytystilan päälle vaikka hälytin onkin hiljaa. Pitkä painallus palauttaa normaalitilaan.

  • Valinnat
    TomTom Member Viestejä: 41

    Mikä on hyvä Zigbee palovaroitin ?

    Cozifyn kaupassa ne on loppu…

  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Täällä käyttäjien testaamissa laite -ketjussa on mainittu Frient: https://forum.cozify.fi/discussion/1058/zigbee-kaeyttaejien-testaamat-laitteet/

  • Valinnat
    timolavitimolavi Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 143 ✭✭

    Fibaron Z-Wave varoitin pysyy hyvin yhteydessä hubiin. Minulla on nyt niitä jo kolme käytössä. Heimanit putoaa kuukaudessa pois verkosta eikä niitä saa takaisin muuten kuin resetoimalla. Fibaro on hinnakas mutta hintansa arvoinen. Halvimmat olen löytänyt Powerista:

    https://www.power.fi/smart-home-alykoti/alykodin-valvonta-ja-turvallisuus/palo-ja-hakahalyttimet/fibaro-fgsd-002-palovaroitin/p-1040729/

  • Valinnat
    TomTom Member Viestejä: 41

    Kiitos vinkistä.

    Täälläkin on nyt kolme Fibaron Z-Wave varoitinta käytössä.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.