Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Autotallin oven avaaja / sulkija

Onko olemassa joku halpa cozifyn kautta kontrolloitava kytkin, jolla voisi etäältä sulkea ja avata autotallin oven?
Avaajaan saa piuhat kytkettyä ja nämä kaksi piuhaa yhdistämällä, ovi avautuu ja sulkeutuu.
Eli ei tarvetta lähettää mitään sähkö itse avaajalle päin.
Ja koska kyseessä noin yksinkertainen setup, yritän hakea simppeliä ja halpaa tapaa tehdä se. Ilman että investoin 50+ euroa per avaaja.

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    eibieibi Member Viestejä: 32
    editoi syyskuu 2020
    Halvasta en tiedä, mutta potentiaalivapaa releohjain (NO/NC) löytyy Cozifyn kaupasta 62 eurolla. Käyttöjännitteitä joka lähtöön, jos esim. avaajasta saatavissa DC-syöttö suoraan.
    Post edited by eibi on
  • Valinnat
    eibieibi Member Viestejä: 32
    editoi syyskuu 2020
    Minä ohjailen tuolla autotallin oven auki ja kiinni (sovelluksesta + tallissa Aqara Mini seinäkytkin).
    Post edited by eibi on
  • Valinnat
    aruaru Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 96

    Kirjoittelin jo tuolla ohjeet ja vinkit osiossa tästä hommasta.

    eibi

    Miten olet toteuttanut säännön, vai joudutko painamaan nappia kaksi kertaa?

  • Valinnat
    eibieibi Member Viestejä: 32

    @aru: Samat haasteet tuon napin kanssa sitten lopulta tosiaan ilmeni. Jokainen painallus vaihtaa tilaa. Eipä sitä tullut juurikaan sitten käytettyä.


    Ikean 10 € nappi, jossa 1/0 olisi voinut olla fiksumpi. Nyt minulla odottaa impulssijousella varustettu Jussi-painike tuossa pöydällä ja aion kytkeä sen releen rinnalle.

  • Valinnat
    BenBen Member Viestejä: 35
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.