Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Kameran oman liiketunnistimen käyttö (Axis)

VillePVilleP Member Viestejä: 6

Pystyykö kameran omaa liiketunnistinta käyttämään tallennuksen aloittamiseen? Minulla on siis Cozifyyn lisätty kaksi Axis M1031-W kameraa, mutta en pysty luomaan sääntöä että aloitetaan tallennus kun kamera tunnistaa liikettä. Onko tämä mitenkään mahdollista? Vai hankinko vain erillisen liiketunnistimen jokaista kameraa kohti? Noiden lisäksi mulla on yksi Foscam kamera.

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Eipä sitä tallennuksen käynnistymistä saa kuin ulkoisella laitteella käynnistymään. Foscamin omalla sovelluksella onnistuu tuon sisäisenkin tunnistimen käyttö.

  • 1234512345 Member Viestejä: 41

    Pystyy mutta vaatii ominaisuuksia kameralta, NVR:n ja erillisen releyksikön. Tai niin minä olen sen toteuttanut.

    Mulla FutureNow releyksikkö saa kameralta (kameran i/o) signaalin että tapahtuma/liikettä on havaittu (siis kameran älyn oma liikehavainto) ja se käskee releyksikön kautta NVR:ää tallentamaan. NVR on purkki johon kamerat kytketty. Tätä kautta saa myös tapahtumasta hälyt puhelimeen/älykelloon/emailiin jne.

    Eli koska Cozifyn hubi ei tällaista toimintoa tue, kamerassa pitää olla i/o liitäntä ja sitä kautta ohjattava tallennus/hälytykset eteenpäin eri laitteisiin.

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin

    Hyvä esimerkki palstan käyttäjien osaamisesta. Aina oppii uutta itsekin.

  • frequfrequ Member Viestejä: 2

    Vähän tuo rampauttaa mielestäni cozifyn kamerapalvelua jos kameran liiketunnistinta ei pysty hyödyntämään. Olisikohan tuo tehtävissä kooditasolla? Itselläni Opticam ja sen Cloud IPC -sovelluksesta tuo kyllä onnistuu, mutta en haluaisi käyttää heidän kiinalaista tallennuspalvelua

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.