Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Cozify ilman pilveä?

Sattuneesta syystä kyselen pystyykö Cozify hubi miten hyvin tai huonosti toimimaan autonomisesti, jos nettiyhteys on poikki tai pilven palvelut vian, tietoturvaongelman tai vaikka ohjelmistopäivityksen takia eivät ole käytettävissä? Mobiili-appi on tietysti silloin pois pelistä, mutta entä anturit, säännöt ja toimilaitteet?

Ja se "sattunut syy" on smappee.com johon minun edellisen sukupolven kotiautomaatio on tukeutunut. Tänä iltana on palvelin Belgiassa - tai missä lie - ollut juntturassa koko illan ja sen systeemin ohjaamat laitteet ihan missä sattuu tilassa häiriön aikana ja sen jälkeen.

Viestejä yhteensä

  • kruotoiskruotois Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 109 admin
    editoi joulukuu 2020

    Hei,

    Cozify on suunniteltu toimimaan autonomisesti ilman jatkuvaa pilviyhteyttä. Tämä ei koske pelkästään laitteita ja automaaitota vaan myös käyttöliittymää. Mikäli puhelin on samassa wifi-verkossa myös sovellus toimii suoraan hubia vasten.

    Mikäli pilvipalveluun ei ole yhteyttä, osa sitä vaativista ominaisuuksista on pois pelistä. Esim. ohjelmistopäivitykset viivästyvät kunnes yhteys taas on. Mutta autonomia on ollut ja tulee olemaan yksi Cozifyn designin peruskivistä.

    Yst terv,

    Kimmo/Cozify

    Post edited by kruotois on
  • dazerdazer Member Viestejä: 26

    En voi valitettavasti vahvistaa, että Cozifyyn olisi muistaakseni kertaakaan saanut yhteyttä samassa wifissä silloin kun nettiyhteys on ollut poikki. Ehkäpä ongelma on enemmänkin mun verkkolaitteissa sitten, mutta näissä tapauksissa olen päässyt kyllä muihin sisäverkon laitteisiin kiinni..


    Myöskin Cozify yhteyskatkoissa menee monesti johonkin jumiin, kun esim. katkaisijalta valojen sytyttäminen voi kestää huomattavasti normaalia kauemmin, jos onnistuu ollenkaan. Palautuu kyllä itsekseen, yleensä aika pikaisestikin..


    Onneksi näitä tapauksia on lopulta aika harvoin ja Cozifyn pilven kanssa en ole ainakaan havainnut downtimea koskaan.

  • kruotoiskruotois Member, Administrator, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 109 admin
    editoi joulukuu 2020

    Moi,

    Hmm, voit toki kokeillä tätä itse keinotekoisesti. Mikäli katkaiset yhteyden sisäverkosta ulkomaailmaan ja samasta sisäverkosta ei saa yhteyttä Cozifyyn, tämä on vikatilanne (josta me emme ole tietoisia) ja voit ottaa yhteyttä tukeemme. Yhteyskatkoksiin ja niistä palautumisiin voi toki liittyä esim päivityksiä yms - ne voivat hidastaa tilannetta.

    Pilven suhteen meillä on toki hyvä track-record - downtimeja ei mainittavasti ole koko historian aikana.

    Kimmo/Cozify

    Post edited by kruotois on
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.