Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Teemojen rajoittaminen muilta käyttäjiltä

Hei, olen uusi käyttäjä ja kokemusta on jo useita tunteja :)

Haluaisin piiloon lapsen profiilista pari teemaa mitä olen kokeilumielessä luonut, mutta en löydä mistä tämän saisi tehtyä.

osaisiko joku kertoa kuinka tämä tehdään?

Kiitos jos etukäteen!

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Enpä ole juuri noita profiileja käyttänyt, mutta ainakin vierailija -roolilla näyttää olevan myös mahdollista vaihtaa teemoja, joten oletettavasti myös lapsen roolilla.

    Riittäisikö Lukitse laite muiden käyttäjien muutoksilta?
  • JarnoPJarnoP Member Viestejä: 3

    Nimenomaan silleen päin pitäisi saada, että vieras, lapsi, ym muut käyttäjät ei saisi päästä vaihtamaan teemoja (tai tietyt teemat ei edes näkyisi heidän appissa).

    Tarkoitus olisi saada yksi huone valvontaan siten, että siitä ei voi muut käyttäjät kuin minä itse ottaa valvontaa pois päältä.

    Eli kun minä olen pois kotoa niin k.o huoneen ovi tunnistin antaa mulle ilmoitusten aina jos ovi avataan.

    Ja tätä en nyt osannut tehdä.

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    No tuonhan ratkaisee helposti tekemällä säännön, johon valitset ovitunnistimen. Avautuvista sääntöehdotuksista valitset Lähetä viesti, kun ovi aukeaa. Täppäät säännöstä tiedot paikoilleen ja laita viesti lähetä tekstarina, niin sen ainakin havaitsee helpommin kuin notifikaation.
    Sitten avaa se ovitunnistin ja valitsen sen asetuksista Lukitse laite muiden käyttäjien muutoksilta.
    Tietysti tuonkin voi kiertää, että käy säännöissä ottamassa sen pois päältä, ennen huoneeseen menoa. Tosin en ole tsekannut voiko lapsen roolilla poistella sääntöjä.
  • JarnoPJarnoP Member Viestejä: 3

    Juu, sääntö on tehtynä ja toimiikin hyvin, mutta nimenomainen ongelma on se, että nyt kun se näkyy muidenkin käyttäjien appeissa niin valvonnan pystyy kytkemään pois. Olisi hienoa mikäli tähän olisi ratkaisu millä pystyisi määrittelemään, että mitkä ”nappulat” näkee kenelläkin käyttäjällä :)

  • jkujku Member Viestejä: 16

    Haluaisin myös saman toiminnallisuuden eli mahdollisuuden rajoittaa teeman näkyvyyttä eri käyttäjäryhmille. Samantyyppinen lähestyminen kun laitteille on jo nyt (näytä laite kaikille käyttäjille) riittäisi hyvin.

    Käyttötapaukseni on hyvin perustavanlaatuinen turvallisuuden kannalta. Minulla on kotona yksi yhteiskäyttöinen tabletti dedikoitu seinälle kiinnitettynä "kodin kontrollipaneeliksi". Tämä on ulko-oven vieressä ja siinä ei helppokäyttöisyyden takia ole näyttölukkoa ja näyttö on aina päällä. Kännykkä kun on monesti aikaa vievää kaivaa taskusta jos haluaa vaikka jotkut tietyt valot kytkeä päälle.

    Nyt jos varas sisään tullessaan tämän älyää, voi hän sisääntuloviiveen puitteissa kytkeä Poissa-teeman pois disabloiden näin hälyttimen.

    Tämä ongelma olisi helposti ratkaistu teemojen käyttäjähallinnalla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.