Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Ajastus

KaageKaage Member Viestejä: 4

Moi, en löydä oikeen mistään mainintaa siitä, mitä tarkoittaa seuraavanlainen ajanjakson ajastus:

MA-TO 7.00 - 19.30


Tarkoittaako se:

a) Yhtäjaksoista aikaa, joka alkaa Maanantaina seitsämältä ja päättyy torstai iltana

vai

b) Neljää aikajaksoa kunakin päivänä. Eli jokaisena päivänä aamu seitsämästä ilta puoli kahdeksaan

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    editoi lokakuu 2019
    Kyseessä on ajanjakso, joka alkaa ma 07 ja päättyy to 19:30. Tuolla saat pidemmän ajanjakson ajastettua. Mikäli haluaisit päivittäin kyseisenä aikana, valitse päivittäin. Arkipäivä valinnat kattavat ma-pe, viikonloppu la-su.
    Tästä on muistaakseni toivelistalla toive, jossa voisi rastia haluamansa päivät. Esimerkiksi jos haluaisit pe, la ja su ajastaa pihavalot 18-23, vaatii se muutaman ajastuksen.
  • KaageKaage Member Viestejä: 4

    Mun käyttötapaus on tämä:

    Mulla on kaksi teemaa Päivä ja Yö. Päivällä ohjaan valoja Automatisoi kodin valot - säännöllä. Yöllä en kuitenkaan halua sytyttää liikkeestä kuin muutamia valoja. Siksi tarvitsen yö teeman.

    Teemat on ajastettu päälle tietyiksi ajanjaksoiksi. Ajastuksen kanssa on ongelmaa. Päivittäin toimii hyvin, mutta haluan viikonloppuisin eri aikataulut. Arkisin ja viikonloppuisin ajastuksilla tulee kuitenkin ongelmia. Niidenkään määritelmät eivät ole kovin selkeät. Lisäksi haluan että maanatai aamusta perjantai aamuun on arkiaikataulu, ja että perjantai illasta sunnuntai iltaan on viikoloppuaikataulu.

    Ajastukset olisi helppo ymmärtää jos ne voisi määrittää samoin kun esim. Husqvarnan ruohonleikkureissa: Visuaalisesti viikkokalenterinäkymästä.

    Toinen kehityskohde olisi että Automatisoi kodin valot - sääntöä parannettaisiin niin että voisi valita mitkä valot syttyy yöllä liikkeestä.

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Juuri tuon takia mulla on kymmeniä teemoja. Esimerkiksi olohuoneen valoissa:
    Aamuvalo 100%, 30 min liikkeestä
    Päivävalo 100%, syttyy, jos hämäräkynnys ylittyy
    Iltavalo 100%, 60 min liikkeestä
    Yövalo 30%, 2 min liikkeestä

    Toivottavasti sait kiinni ideasta. Tuossa kirjoittamassasi tapauksessa teemoja tarvitaan enemmän kuin kaksi.
  • TuplajiiTuplajii Member Viestejä: 36
    Itselle on jäänyt kanssa vähän epäselväksi, että kun teemat on ajallisesti ketjutettu, niin osaako hubi ketjuttaa ne saumattomasti. Eli jos vaikka on teemat ajastettuna 19-20,20-22, 22-23 niin siirtymä tapahtuu saumattomasti.

    Itsellä on vähän tuolla idealla valo himmennemässä yötä vasten ja aina silloin tällöin valo välähtää teeman vaihdon yhteydessä, eli ilmeisest käy "perustilassaan" täysillä ja himmenee sitten seuraavan portaan mukaisesti.

    Eli voisiko tai kannattaisko tällaisessa tilanteessa laittaa teemat aavistuksen päällekkäin? esim. 19-20.05, 20-22.05 jne?
  • KaageKaage Member Viestejä: 4

    Kyllä ne siinä mielessä menee saumattomasti että klo 20 loppuva ja samalla minuutilla alkava teema kyllä vaihatavat tilaa samalla sekunnilla. En ole katsonut tarkasti, mutta minulla ainakin valojen käytöksestä voi päätellä että näin käy.

    Se mitä ei tapahdu, on saumaton tilasiirtymä. Minulla on esim päivä ja yö teema. Molemmissa on liiketunnistimella ohjatut valot. Yöllä vaan syttyy ainoastaan yksi valo himmeällä. Jos ko. valo on päällä päivä teeman jäljiltä (liikettä havaittu), niin toki haluaisin tämän liiketiedon välittyvän yö teemaan, niin että kyseinen valo vaan himmenisi ja palaisi liiketunnistimen mukaisen ajan loppuun. Nyt kuitenkin käy niin että kaikki valot sammuvat ja tarvitaan uusi liikehavainto että tämä yö teeman mukainen valo syttyy himmeällä. Homma siis toimii, mutta ei ole niin elegantti.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.