Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Philips Hue liiketunnistimet jäävät "jumittamaan" liikettä havaittu -asentoon

monitmonit Member Viestejä: 127 ✭✭
Oire: Liiketunnistin havaitsee liikettä ja jää "jumiin" päälle näyttämään liikettä tunniksi. Sitten yhtäkkiä tunnin tai pidemmän ajan jälkeen alkaa taas toimia.

Ikävä murtohälyttimen kanssa, kun kotoa lähtiessä liiketunnistin jääkin "päälle" ja heti viiveen jälkeen sireeni alkaa kotona hälyttämään turhaan.

Tämä tapahtui tänään kahden eri liiketunnistimen kanssa.

Mitähän tässä tapahtuu? Kellään muulla samaa?

En usko, että patteritkaan on loppu. Toisessa näyttää 2,8 V ja toisessa 2,6 V. Cozify ei ole lähettänyt viestiä patterin loppumisesta. Mikä muuten mahtaa olla oikeasti loppumassa olevan patterin jännite?

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    editoi lokakuu 2019
    Nycen liikeilmaisimilla kerran pari vuodessa samaa vaivaa. Olen poistanut ko laitetta koskevan säännön päältä, kunnes laite palaa normaaliin tilaansa. Vaiva esiintyy niin epäsäännöllisesti, ettei pääse käsiksi, mikä sen aiheuttaa.
    Pari vuotta sitten myös Centraliten ilmaisin oli tässä hillitön tuli -asennossa. Vaiva ei poistunut ja laite lähti roskiin.
    433 MHz Proove kiukutteli kesällä ja laite lähti varaston hyllylle.
    Kyllähän näitä siis esiintyy.
  • Valinnat
    makromakro Member Viestejä: 226 ✭✭
    Oliskohan kaksi Hue:n sisäversiota ja yksi Develco jotka itsellä tehneet samaa. Ja kuten edellä mainittu, sen verran epäsäännöllinen oire että todella hankala tehdä sen syvällisempää vianhakua.

    Huen kanssa tosin huomasin sen että jos se aiheettomasti näkee liikettä, niin sen sai palautettua normitilaan kun käveli sen edestä, eli aiheutti sen tunnistusalueelle itse oikeasti liikettä. Tämä tietty "pikkasen huono korjaus" jos/kun ei ole itse paikalla. :trollface: Eivät vaikuta kovin varmatoimisilta tunnistimilta.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.