Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Cozify murtohälyttimenä - esimerkkejä kokoonpanoista

Hei!

Olen aivan aloittelija kotiautomaatiossa ja törmäsin Cozifyhyn toisaalla, kun hakenut tietoa kodin ensisijaisesti murtohälyttimistä. Ilmeisesti siis Cozifyn pitäisi taipua tähänkin ja lisäksi siis moneen muuhun joihin perinteiset murtohälyttimet eivät pysty? Voisitteko kertoa millaisen järjestelmän voisi esimerkiksi rakentaa Cozifyn ympärille? Yleensähän kotien murtohälyttimissä on esim. seuraavat komponentit ja tällainen järjestelmä itselläkin hakusessa:

- Keskusyksikkö jossain hieman piilotettuna (ts. Cozify hub kytkettynä verkkopiuhalla reitittimeen ja molemmat mielellään UPS-laitteen takana jos tulee sähkökatko tai murtautuja ymmärtää laittaa tuulikaapissa sijaitsevalta sähkötaululta asunnon virrattomaksi.)
- Näppäimistö esim. tuulikaapissa pääoven jälkeen
- Ovissa magneettitunnistimet, jotka havaitsevat, kun ovi avataan (sisääntuloviive alkaa juoksemaan oven avaamisen jälkeen, kun hälyt kytkettyinä, jotta käyttäjä ehtii naputtelemaan koodin tuulikaapin näppikselle.)
- Sopivissa kohdissa asuntoa liiketunnistimia (toimivat infrapunalla (IP-tunnistimet)), jotka laukaisevat hälytyksen heti, kun täysvalvontatila päällä. Liiketunnistimet eivät hälytä kun ns. kuorivalvontatila päällä asukkaiden ollessa kotona esim. yöllä.
- Lisäksi esim. palovaroittimia ja kosteusantureita tarvittava määrä, jotka hälyttävät aina oli laitteisto kotona-, kuorivalvonta tai täysvalvontatilassa.

Cozifyn hubihan ei osaa soittaa äänipuhelua tai lähettää tekstaria, mutta hälytykset saisi siis push-viesteinä ja/tai sähköposteina kaikkiin haluamiinsa sähköpostiosoitteisiin ja kännyköihin, joissa Cozifyn applikaatio asennettuna?

Sain kuvan että Cozify perustuu paljon siihen, onko käyttäjien kännykät - tarkemmin niiden wlanit - kytkeytyneenä samaan kodin wlan-verkkoon kuin Cozifyn hub.