Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Cozifyn kello edistää

Mistä johtuu/voiko asialle tehdä mitään kun Cozifyn kello on noin 10 minuuttia edellä. Eli säännöt joiden pitäisi käynnistyä klo 7.00 käynnistyvät noin 6.50. Aikavyöhyke on Helsinki. Voiko aikaa jostain säätää?

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Olet varmaan käynnistänyt laitteen uudelleen?
  • SirVexiSirVexi Member Viestejä: 28
    Usein olen uudelleen käynnistänyt. Pitää taas kokeilla.
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Mitäs sulla näyttää laitteen logi? Info välilehdellä näkyy kellonajat. Onko ne ajassaan?
  • ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    editoi joulukuu 2018
    Mä oon samasta "kärsinyt" muutaman kuukauden. Lähinnä seurannut tilannetta, kerran foorumilla kanssa kysyin mutta ei siihen vastauksia tullut. Tuesta en oo jaksanut kysellä. Mulla ero on n. 8min, edistää myös.

    Pistä @SirVexi infoa jos keksit jotain.
  • SirVexiSirVexi Member Viestejä: 28
    Login tapahtumissa aika on oikein. Nytkin valot jotka on ajastettu syttymään klo 15.00 syttyivät n. 10 minuuttia etuajassa...
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Vielä yksi ehdotus: reitittimen uudelleen käynnistys. Jostainhan se tuon väärän ajan hakee. Tai onko teillä sitten sama palveluntarjoaja tuon nettiyhteyden suhteen?
    Jos laitteen kello edistäisi, palaisi se kyllä uudelleenkäynnistyksen yhteydessä aikaansa.
  • makromakro Member Viestejä: 226 ✭✭
    Ei varmaan reitittimen uudelleen käynnistys auta, kun luulisi että Cozify purkki hakee itse aikansa joltain ennalta valitulta NTP serveriltä (siellä on asetuksissa aikavyöhykkeen asetus). Että jos se Cozify korjaisi sen mitä heillä rikki on? :confused:
  • ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    Ns. Edistystä on näköjään tapahtunut, tosin huonoon suuntaan. Nyt kello edistää n. 12 min
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Tämä on kyllä mielenkiintoinen case. @makro tuossa edellä mainitsikin, että aika haetaan joltain palvelimelta. Niitä on sitten oltava useampia, kun oman purkkini kello on kyllä ajassaan.

    Oletko laittanut tukeen viestiä? Tämän palstan kautta se on tuskastuttavan hidasta.
  • ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    Tunnustan olevani laiska ja en ole jaksanut sitä tehdä.

    Pitäisi nimittäin kasata pari muutakin kysymystä. Mua ei oo niin haitannut tämä ongelma ja sillä olen vain seurannut hommaa. Mutta jos innostun tekemään niin infoan tännekin.
  • SirVexiSirVexi Member Viestejä: 28
    Hubi pyytää kellonaikaa reitittimeltäsi NTP-protokollalla. Yleensä ei tarvitse tehdä mitään, mutta jos kello ei pysy ajassa, kannattaa varmistaa että reitittimen NTP-palvelu on päällä ja asetukset kunnossa.

    Yst. terveisin,
    Kimmo/Cozify
  • ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    @SirVexi sen kävikin jo kertomassa. Mä tätä tutkiskelen kun jaksan. Muille infoksi, mä yritän tutkia tota jahka viitsin.
    Oma sisäverkkoni on 2 halvan sisäreitittimen ja zyxelin 4g-ulkoreitittimen varassa, niin hyvinkin mahdollista että
    a) häviää välistä
    b) sama tieto tulee monelta reittitimeltä.
  • ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    Mietin muuten sitä, että miksi Hubin asetuksissa annetaan aikavyöhyke jos aika kuitenkin otetaan reitittimeltä?
  • JussiJussi Member Viestejä: 13
    ilkenilke kirjoitti:

    Mietin muuten sitä, että miksi Hubin asetuksissa annetaan aikavyöhyke jos aika kuitenkin otetaan reitittimeltä?

    Reitittimeltä varmaan tulee UTC-aika joka sitten aikavyöhyketiedon avulla saadaan näytettyä paikallisena aikana. Luulisin :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.