Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Nexa pistorasiat

jounimjounim Member Viestejä: 141
Heps,
Nyt taas jouluna virittelin noita Nexan rasioita vähä joka kynttelikölle ja jouluvalolle, niin yhtäkkiä ne alkoi sekoilemaan ja tuntui että niitä ei pystynyt enempää lisäämään?

Olikos näissä joku raja miten monta näitä voi olla, millään kehtaasi ostaa 40€ kpl hintaan Zigbeetä, kun Ikeaskin oli loppu niiden rasiat..

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    editoi joulukuu 2018
    Enpäs tuosta ole vielä kuullutkaan. Zigbee laitteiden kohdalla on mainittu 30 laitteen rajasta, mutta noiden 433 laitteiden määrästä en muista lukeneeni.
    Itse olen vähentänyt noiden 433 laitteiden määrää haaroittimilla ja jatkojohdoilla. Valitsee vain kohteeseen soveltuvat laitteet. Yhden pistorasian perässä siis kolmesta neljään jouluvaloa/vast.
    Olen myös pikkuhiljaa kerryttänyt noita Osramin plugeja. Saksan Amazonista niitä saa aika-ajoin aika edullisestikin. Nytkin BlackFriday aikaan n 13 e/kpl. Ei juuri siis paljoakaan kalliimpia kuin nuo Ikean pistorasiat.
  • Valinnat
    jounimjounim Member Viestejä: 141
    No joo totta, pitänee kans alkaa pikkuhiljaa katteleen noita osramia tms, jos toimisivat samalla mesh-verkon vahvistajina.

    En tosiaan tiedä mikä noiden Nexojen 433:sten tuli, ku tuntu ihan selvästi että ne meni jotenkin sekasin kun olisko niitä nyt joku reilu 10 tullu listalle... Sen jälkeen osa vaan lakkas kertakaikkiaan toimimasta...

    Tuo olis ihan fiksua mutta itellä on sopivasti pistorasioita ikkunoiden lähellä niin ei kehtaisi sen vuoksi alkaa mitään jatkojohtovirityksiä tehä :smile:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.