Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Proove/Telldus lämpötila-antureiden tarkkuudesta

p0werp0wer Member Viestejä: 6
editoi joulukuu 2017 kohteessa Support
Tuossa yhtä kahden mittauspisteen Proove-Telldusta testailleena, havaitsin että tämän lämpötilamittausero on noin 1.7c antureiden kesken. Vahva arvio on että tuo ulkoinen anturi näyttää tuon verran liian alhaista lämpötilaa. Voidaanko tätä pitää vielä normaalina kyseiselle tuotteelle? Anturin on annettu "asettua" vuorokauden ajan mittauskohteeseensa ja ulkoanturi lepää sisäyksikön päällä.

Ajattelin että olisinko itse kalibroinut tuon anturin johtoon asennetulla sopivalla lisävastuksella, olis helppo jos ulkoanturi vaan valehtelee. Mutta toisaalta jos tuota voidaan pitää ihan vikana niin en lähde vielä paloittelemaan tuota :smiley:

Millaisia eroja muilla on ollut, etenkin tässä kahden anturin mallissa?

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    Varsin validi kysymys, olen itse mietiskellyt tuota antureiden lämpötilaeroa. Tosin en pysty itse mittailemaan koska en juuri nyt omista useaa erilaista mutta jatkoa varten peukku keskustelulle. (Y)
  • Valinnat
    saku33saku33 Member Viestejä: 2
    Aivan samanlainen ero mullakin. Saisko cozifyihin jonkun offset-option näihin? Sais sitten ite kalibroitua nämä.
    Kävin verkkokaupassa kokeilemassa kolmea eri laitetta, ja kaikissa 1.4-2.0C ero antureiden välillä. Eli Telldusit ovat aika kuraa. Tuo offset-säätö auttaisi paljon.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.