Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Teeman ajatuksen mahdollinen ongelma

RantsuRantsu Member Viestejä: 1
Minulla on teema, joka sytyttää valon (käyttää Nexan ulkopistorasiaa) seuraavasti. Päälle auringon laskiessa ja pois päältä klo 20:00. Nyt olen huomannut seuraavan ilmiön. Valo syttyi tänään 5.4.2018 klo 20:00 jälkeen noin klo 20:15 (aurinko laski tänään 20:18). Vaikuttaisi siltä, että tuossa ajastuksen toteutuksen logiikassa on virhe. Määrittelemälläni ajastuksella valon ei olisi mielestäni pitänyt syttyä tänään ollenkaan. Siis silloin, kun aurinko laskee klo 20:00 jälkeen.

Viestejä yhteensä

  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Tuo on ihan perinteinen ajastusvirhe näin keväisin, varsinkin kun ollaan siirrytty kesäaikaan ja illat pidenneet. Tästä samaisesta asiasta on useampia keskusteluita, laittelinpa minäkin muikkaria kesäaikaan siirtymisen yhteydessä.

    Tuo on totta, mitä kerrot tuosta logiikasta. Sitä ei ole tällä hetkellä. Muistaakseni sekin on lisätty toiveiden listalle, että sovellus ilmoittaisi ristiriitaisesta ajastuksesta. Tosin, ajastushan toimisi juuri oikein, mikäli käyttäjä haluaisikin ajastuksen auringonlasku - klo 20:00 eli liki vuorokauden päälle.

    Tällä hetkellä tämän toiminnon kanssa vain tulee elää.
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Joo näin on, sääntö ei tiedä kumpaan suuntaan haluat sen toimivan koska ajastus laitteen päälläolosta juuri ennen auringonlaskuakin pitää olla mahdollinen. Vosisihan siihen lisätä uuden parametrin, jolla määritellään kumpaa käyttäjä tarkoittaa. Onko ehdotuksia tuon valinnan tekstin muotoiluksi joka selittäisi toiminnan muutamalla sanalla?

    t. Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Kelpaisiko ajastuksen kesto? Päällä 13 h?
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Muuten kyllä, mutta ainakin minulle tuosta tulee sellainen mielikuva että se toimii kuten maksimi päälläoloaika, eli sammuu 13h kuluttua.

    t. Samppa
    t. Samppa \ Cozify
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.