Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Cozifyn "buuttaaminen"

AMRAMR Member Viestejä: 86
Moi, kuinka useasti joudutte muut virtaresetoimaan perätilassa olevaa Cozifyita? Oma mutu -pohjainen kokemus olisi, että tahti ainakin itsellä on kiihtynyt tuon suhteen. Alussa meni kuukausitolkulla ennenkuin virtaresettiin piti mennä, sittemmin se on ollut kuukausittainen operaatio ja nyt ehkä parin viikon välein. Jotta hälytykset toimisivat oikein, olenkin harkinnut ajastimella olevan virtapistokkeen laittamista Cozifyille. Tällä hetkellä tuntuisi, että kerran viikkoa voisi olla hyvä väli antaa Cozifyille pikku potku. Parasta tietysti olisi, ettei ulkopuolelta olisi tarvetta sorkkia ollenkaan laitetta ...

Viestejä yhteensä

  • ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    En muista että oisin kertaakaan buutannut n. Parin vuoden aikana. Reititintai silta nykyisin jossa on kiinni buutataan kyllä viikottain mutta ei Cozify-riippuvaisesti vaan siellä on pari muuta laitetta jotka on alkanu jökkkmään.

    Itseasiassa mulla on tullu välillä muista syistä buutteja myös Cozifylle (esim virtapiuhan vihto ja veljenpoika) niin olen saanut tuntuman että se on lähinnä haitannut. Viimeksi ei meinannut päästä nettiin takaisin millään.
  • makromakro Member Viestejä: 226 ✭✭
    Mulla ei oo vissiin kuin puolisen vuotta ollut käytössä, ja jos en pahasti väärin muista niin ainoastaan kerran olen virtajohtoa tuulettanut. :neutral: Sähkökatkoja toki voinut tuota aikana olla, pitänee laitella UPSin perään tuokin.
  • AMRAMR Member Viestejä: 86
    editoi huhtikuu 2018
    ilkenilke kirjoitti:

    En muista että oisin kertaakaan buutannut n. Parin vuoden aikana. Reititintai silta nykyisin jossa on kiinni buutataan kyllä viikottain mutta ei Cozify-riippuvaisesti vaan siellä on pari muuta laitetta jotka on alkanu jökkkmään.

    Itsellä sama homma, kiitos Android -laitteiden joudun rautapalomuuriani buuttailemaan päivittäin. Tuon buuttailun olenkin ajastimella hoitanut aina yöllä tapahtuvaksi, mutta silti välillä päivälläkin pitää softa- tai rautaresetti palomuurille antaa. Asia liittyy tähän: https://www.myce.com/news/confirmed-issue-google-cast-causes-temporarily-wifi-drops-around-world-83428/

    Pitää jatkaa tutkimuksia, joka tapauksessa rautapalomuurin jumi ei jumita sisäverkkoani, ei ainakaan suoraan. DHCP serveri palomuurissa tietysti voi olla jumissa, jos uutta IP:tä jokin laite kaipailisi, mutta siitäkin toivutaan viimeistään palomuurin buutin yhteydessä.
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Cozify hubi on kyllä suunniteltu siten että buutteja ei tarvita.
    Ota yhteyttä tukeen ja jos homma ei selviä saat takuuvaihdossa uuden hubin jos vika on siinä eikä sisäverkossa.

    Itse en ole ikinä joutunut buuttaamaan.

    t.Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
  • ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    Vähän tähän liittyen, oon säätäny usean wlanin ja sisäverkkoakin on rajoitettu, koska, se on mahdollista :smile:
    on toiminut siitä huolimatta itsellä hyvin.

    Mulla on laitteita 2 eri wlanissa, ja Cozify eri routerin perässä kuin mikä wlanit tekee. Vielä on toiminut.
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Homma toimii jos bonjour ja muuta discovery liikennettä ei rajoiteta jolloin esim kamerat ei löydy. Jotkin kuitumodeemit blokkaavat tuon liikenteen sisäverkostakin. Sitä varten kamerat saa uudessa päivityksessä etsittyä myös IP osoitteen avulla.

    t. Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.