Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Osram Lightify Plug pistorasiat saa paritettua Hue siltaan

makromakro Member Viestejä: 226 ✭✭
En löytänyt aiheesta aiempaa mainintaa, joten vinkkinä muillekkin että Osramin Lightify/Osram Smart Plug pistorasiat saa paritettua myös Hue:n siltaan/hubiin. Paritus tehdään pitämällä sähköihin kytketyn Osram pistorasian nappia pohjassa niin kauan että rasia reagoi naksahtamalla (5-10 sek), tämän jälkeen Hue aplikaatiolla etsitään uusia laitteita. Pistoriat löytyy Huen softassa lamppuina.

Jollain Cozify käyttäjillä tästä saattaisi olla apua siihen että ZigBee laitemäärä tulee täyteen Cozifyn oman hubin kanssa (tähän kai kuitenkin päivitys tulossa jolla laitemäärää voidaan lisätä?).

Omalla kohdalla asialla on merkitystä koska näin saa Osramin pistorasioille ohjauksen myös Amazon Echo laitteiden kautta ilman Osramin omaa siltaa.

Huen oma softa näyttää Osramin pistorasiat hieman hölmösti lamppusymboleina (ainakin minun käytössä olevalla iOS Hue apilla), ja jos ne määrittelee Huen huoneisiin (Hue apissa) niin huonekohtainen tilanäkymä näyttää että joku laite on päällä vaikka ko. huoneen valaistus olisi sammutettu (mutta pistorasia ei). Näinhän se varmaan pitääkin toimia, mutta ainakin omassa käytössä tuo on hieman huono toteutus, siitä saa helposti sellaisen kuvan että joku valo on vielä huoneessa päällä vaikka kyseessä olisikin pistorasia - tällä lähinnä silloin merkitystä jos/kun käyttää Osramin pistorasoita muille laitteille kuin valaistukseen. Sammutan itse valot yöksi yleensä Huen softalla, ja jos pistorasiat on huonekohtaisiksi määritelty niin klikkaamalla huoneen kaikki valot pois kerralla sammuu myös pistorasiat samalla. Koska itse käytän Osramin pistorasioita ainakin tällä hetkellä vain muille sähkölaiteille, saa tuon "ongelman" kierrettyä sillä että ei määrittele Huen softassa Osramin rasioille huonetta.



Viestejä yhteensä

  • ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    editoi helmikuu 2018
    Out-of-the-box, saako kysyä pystyisikö joku listaamaan selkeesti hyötyjä ja haittoja miksi hankkia myös muiden tuotteiden siltoja (esim Hue, Osram).

    Yleensä pyrin välttämään erillisten nettiin suoraan yhteyttä ottavien laitteiden hankkimista tietoturvan takia - tosin omistan pari laitetta jotka ovat melkolailla varmasti myyneet jo vaimon anopin kaiman kaikki tiedot jo eniten tarjoavalle.
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Laitteiden firmispäivitykset näin ensi alkuun. HUB:in kautta se ei onnistu.
    Toinen hyvä peruste on laitekannan määrä. Kun niitä useampia kymmeniä, ei tule pullonkauloja.
    Kolmantena syynä tuki Apple Home/vast palvelut: Hei Siri, turn on livingroom lights.
  • ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    Ok. Kiitos. Noita firmispäivityksiä olen miettinyt mutta toistaiseksi valot toimineet riittävästi nykyisellään. Seuraillaan
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Näillä näkymin OTA firmispäivitykset tulevat (ainakin osalle laitteista jotka noudattavat standardia) seuraavassa päivityksessä (Maaliskuu). Eli tämän jälkeen hubi ajaa laiteisiin meidän tarkistamat uusimmat firmwaret automaattisesti.

    t. Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
  • MikaVMikaV Member Viestejä: 9
    Tuo olisi kyllä erittäin toivottu ominaisuus.
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    Täältä löytyy toivottuja ominaisuuksia joita voi äänestää:
    http://forum.cozify.fi/discussion/644/toiveiden-aeaenestys

    Toki emme lupaa että kaikki tehdään, mutta on se ainakin ns. suuntaa-antava kansanäänestys. :smile:

    t. Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
  • skoveroskovero Member Viestejä: 21
    Sellainen pieni ongelma on, että kun olen parittanut nämä Osram plugit Hue Bridgeen, niin jonkin ajan jälkeen ne menevät "unreachable"-tilaan. Cozifyhyn suoraan linkitettynä näin ei ole koskaan käynyt. Erikoista on se, että Hue appin kautta niitä pystyy kuitenkin edelleen ohjaamaan, kuten myös puheohjauksella (Google ainakin ja varmaan muutkin). Mutta Cozifyn appissa ne näkyy "harmaana", eli mikään ohjaus ei toimi sitä kautta! Tilannne korjautuu hetkellisesti parittamalla plugit uudelleen. Oisikohan tähän mikä syynä/ pysyvänä ratkaisuna? Googlella löytyi joitain mainintoja samasta ongelmasta, mutta ei pidemmän päälle toimivia neuvoja...
  • makromakro Member Viestejä: 226 ✭✭
    Toisessa viestiketjussa olikin jo juttua, mulla kävi niin että Hue siltaan parituksen jälkeen Dimmer Switch alkoi putoilla verkosta, joten piti poistaa Osram pistorasioiden paritus: http://forum.cozify.fi/discussion/comment/3698/#Comment_3698
  • skoveroskovero Member Viestejä: 21
    Hue switchien kanssa ei minulla ole nyt ollut ongelmaa. Ne on olleet paritettuna Hue bridgeen aina. Luulen, että niiden toiminta parani kun vaihdoin jomman kumman kanavaa. Nyt ne on muistaakseni 20
    ja 25 (Huella ja Cozifyllä). Ennen kanavan vaihtoa kyllä tippuilivat pois.. 2.4MHz Wlanilla on taas kanavat 1 (Huawei router) ja 6 (Netgear Arlo). Sitten on vielä tuo Ikean gateway jollain kanavalla, mutta Osramin otin pois, kun paritin plugit Hueen... Eli, saattaahan se mikroaaltouunit ja muut kun lisää päälle, niin syy plugien häiriöön olisi tämä radioympäristö...
  • makromakro Member Viestejä: 226 ✭✭
    Jossakin mulla piti olla kuvaa spektrianalysaattorista 2,4 GHz bandilla kun laittaa mikroaaltouunin päälle, vaan eipä tietenkään tähän hätään löydy. Hiukka huono on tuo 2,4 alue kun kaikenlaista tauhkaa tungettu samalle taajuusalueelle. :neutral:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.