Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Valinnat

Mobiililaitteen läsnäolo/tunnistus/viesti

jounimjounim Member Viestejä: 141
Hei,

Voisi taas selvitä kun lukisi ketjuja pidemmälle, tutustuisi asiaan tarkemmin itse mutta kysympä silti ihan uudella topicilla kun en vanhaa löytänyt nopeesti.

Miten Cosify tunnistaa läsnäolevat mobiililaitteet? Ilmeisesti Wlanin mukaan, että löytyykö verkosta k.o laite?
-->Itsellä tuntuu tulevan todella viiveellä ilmoitukset kotiutuvista laitteista, vaikka laitteissa olisi Wlankin päällä.

Lisäksi miten tämä ilmoitus tulee puhelimeen, tuleeko se Cosify apin, kautte? Saisiko tästä jonkun login? Kun itselle ei ainakaan jostain syystä mitään tekstiviestiä ole tullut tapahtumasta?

Mutta pohdintaa ja keskustelua tästä :)

Viestejä yhteensä

  • Valinnat
    ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    Minulla on ollut aina välillä testinä KOTONA-teemassa sääntö, että lähettää sekä ilmoituksen että tekstarin omasta puhelimestani omaan puhelimeen.
    Sellaisen olen pistänyt merkille, että oma WLAN tunnistuu paremmin jos käytän nettiä johonkin. Esimerkiksi luen whatsappia kävellessä sisälle niin tulee käytännössä heti.

    Jos en käytä puhelinta, viiveet olleet yleensä minuuteista jopa 1 tuntiin. Joskus olen omasta reitittimestä tarkastellut miltä näyttää puhelimen osalta, aika lailla kiinni puhelimesta milloin autentikoituu edes WLANiin.
    Eli x-määrä muuttujia, puhelimen virtatilanteesta akunsäästöasetuksiin. En ole löytänyt tähän mitään sellaista luottoa että olisin vielä jaksanut miettiä mitä hyötyä tästä voisi olla.

    Tosin eipä meillä juuri vesikiertoisuutta ei ole ja kun termostaatteja yms ei ole kytketty/ei pysty kytkemään kokonaisuuteen. AirPatrol ilmalämpöpumpulle on ollut vielä kallis investointi itselle :smiley:
  • Valinnat
    jounimjounim Member Viestejä: 141
    Vähän vastaavia kokemuksia, tuo viesti tulee vähän koska sattuu, ainakin Honorissa, vaikka Wlan olisi päällä eli puhelin on varmasti jossain "nukkumatilassa" ...
  • Valinnat
    ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    Parin viikon testipätkä on antanut samoja tuloksia. Periaatteessa just jonkun kotiintulohälytyksen voisi viritellä mutta kotona/poissa teemoja en läsnäololla uskalla laittaa. Oon releen asennusta harkinnut kaappiin, siihen ehkä jotain käytännöllisyyttä uskaltaisi miettiä.
  • Valinnat
    ilkenilkeilkenilke Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 156 ✭✭
    Lisäkommenttina, omasta kokemuksesta aattelisin että läsnäolo luotettavasti vaatisi jonkinlaisen lisätunnistimen. Luettaisiinko sitä vaikka lisälukolla (esim numerolukko tjsp seinässä) jolle voisi näyttää tulleensa kotiin, taitaa olla mielipidejuttuja.
  • Valinnat
    jounimjounim Member Viestejä: 141
    Tuo on hyvä koska käytännössä allekirjottaneella ei toimi tuo tunnistus kyllä oikeen kuinkaan.. En tiedä oonko kädettäny jotain säännössä jonka pitäs viestii pukata mobiilin saapuessa kotiin...
  • Valinnat
    Tjoro82Tjoro82 Member Viestejä: 3
    En saa asetettua omaa puhelinnumeroa sinne hubin asetuksiin sitten millään..valmis napista ei mee eteenpäin
  • Valinnat
    samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    @Tjoro82 tuosta kannattaa laittaa viesti tuki@cozify.fi niin voimme selvitellä mistä se johtuu.

    t. Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
  • Valinnat
    TomTom Member Viestejä: 41
    Sama ongelma minullakin.
  • Valinnat
    jounimjounim Member Viestejä: 141
    Samaa teki täällä mutta kyllä se sitte lopuks sinne suostu tallentuun :)
  • Valinnat
    vesa_cozifyvesa_cozify Member, Cozify, Pilotti-käyttäjä, Beta-käyttäjä Viestejä: 48 mod
    Hei,

    Olen pitkään tutkinut ja koittanut saada noihin puhelinnumeroiden tallennuksiin liittyviä ongelmaa toistettua.. nyt vihdoin tiedän syyn: jos kirjaudun sisään "Vesa@..." ja tilini on oikeasti "vesa@..." eli käytän isoa kirjainta sisäänkirjautumisen sähköpostiosoitteessa, niin appis käyttäytyy virheellisesti ja esim puhelinnumeron asetus ei toimi. Korjaamme ongelman, mutta tilapäisratkaisuna auttaa kun kirjautuu ulos ja takaisin sisään sähköpostiosoitteella, jossa vain pieniä kirjaimia.

    Ystävällisesti
    Vesa /Cozify
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.