Hei vieras, tervetuloa!

Näyttää siltä, että olet uusi täällä. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy aloittaaksesi.

Lightify'n oma Gateway pakko-ostos?

2»

Viestejä yhteensä

  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    editoi syyskuu 2017
    @Katti Kannattaa ottaa yhteyttä tuki@cozify.fi jotta voimme tutkia asiaa taremmin.
    t. Samppa \ Cozify
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    @Katti Onko sinulla muuten mahdollisuutta päivittää nauhojen firmis Osramin oman Lightify gatewayn avulla?
    Meillä on Espoon Leppävaaran voidaan tehdä tuo firmis päivitys, jos tulet käymään nauhojen ja lamppujen kanssa.

    Tuota Osram Lightify purkkia on hankala laina päivitystä varten kun se aktivoidaan käyttäjätiliin.

    t. Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
  • KattiKatti Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 48
    Juuri saapui postissa Osramin gateway, ensimmäisenä yritän päivittää sillä öisin syttyilevät lamput. Odotukset ovat korkealla :-)

    En tiedä jaksanko nauhoja päivitellä kun Hue bridgen kautta ovat toimineet moitteetta (siis ilman Cozifya).
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    @Katti Hyvä että pääset eteenpäin. Gatewayn käyttöönotossa minulla oli haasteita WiFiin liittämisen kanssa; eli ensin ladataan lightify appis, luodaan tunnukset ja otetaan yhteyttä purkin tekemään verkkoon.
    Sitten edetään heidän applikaatiossa wifin asetuksiin, ja jos kotiverkkosi ei tule listalle (minulla ei tullut yhtään verkkoa), niin auttaa jos muistat SSID:n ulkoa ja laitat sen manuaalisesti. Tämän jälkeen puhelin pitää vaihtaa takaisin käyttämään kotiverkkoa ja appis toivottavasti löytää gatewayn ja etenee.
    Päivityksessä lamput pitää resetoida ja parittaa ensin gatewayn kanssa, jonka jälkeen palata settingsien kautta päivittämään. Itse päivitys kestää useita minuutteja ja tämän jälkeen niitä voi kokeilla ohjata. Lopuksi lamput pitää vielä resetoida ennen kuin ne voi lisätä takaisin Cozifyn Hubiin.

    Olisi hienoa kuulla kokemuksesi päivitys-rumbasta.

    Ja toivotaan että Osram saa laitteensa myyntiin valmiiksi uusimmalla firmiksellä.

    t. Samppa / Cozify
    t. Samppa \ Cozify
  • PudemanPudeman Member, Administrator, Beta-käyttäjä Viestejä: 1,205 admin
    Tuolla omia kokemuksia päivityksestä, jos niistä olisi hyötyä:
    forum.cozify.fi/discussion/382/osram-laitteiden-firmware-paeivitys#latest
  • KattiKatti Member, Beta-käyttäjä Viestejä: 48
    editoi lokakuu 2017
    Muuten meni hyvin, mutta lampun päivitys ei vaan onnistu. Kun klikkaan Updatea näkyy lampun kohdalla hetken aikaa Upgrading... ja sitten käyttöliittymään palaa takaisin Update -teksti.

    Edit. Ensimmäinen lamppu päivittyi kun jaksoi rämpyttää Updatea joku nelkyt+ kertaa. Tästä saattaa tulla pitkähkö projekti :-)


    Edit2. Ei auttanut päivitys, taas oli lamppu päällä seitsemän jälkeen aamulla.

    Post edited by Katti on
  • samppasamppa Member, Cozify Viestejä: 651 mod
    editoi marraskuu 2017
    @Katti Yksi syy ZigBee verkon ongelmiin voi myös olla WiFin liikenteen kanssa sekoittuminen.
    Kannattaa tarkistaa vaikka Androidin WiFi Analyzer appiksella millä kanavilla on WiFi liikennettä ja mahdollisesti siirtää ZigBee toiselle kanavalle Hubin asetuksista. ZigBee ja Wifi kanavanumerot eroavat toisistaan, mutta jakavat samaa taajuusaluetta. Cozify Hub valitsee ZigBee kanavan ensimmäisen ZigBee laitteen parituksen yhteydessä.

    Toinen vaihtoehto on toki siirtää WiFi kanavaa reitittimestä jos se on mahdollista.

    Tässä selitystä ja kuvia asian tiimoilta englanniksi:
    https://support.metageek.com/hc/en-us/articles/203845040-ZigBee-and-WiFi-Coexistence

    t. Samppa / Cozify
    Post edited by samppa on
    t. Samppa \ Cozify
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.